فرمانده انتظامی رفسنجان خبر داد:

افزایش ۱۲ درصدی تماس مردم رفسنجان با ۱۱۰/برخورد با مخلان نظم و امنیت اولویت نخست پلیس

  • شناسه خبر: 64241
افزایش ۱۲ درصدی تماس مردم رفسنجان با ۱۱۰/برخورد با مخلان نظم و امنیت اولویت نخست پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: تماس‌های مردم با ۱۱۰ نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش داشته که به‌واسطه اعتمادی که مردم به نیروی انتظامی دارند، بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: تماس‌های مردم با ۱۱۰ نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش داشته که به‌واسطه اعتمادی که مردم به نیروی انتظامی دارند، بوده است.

به گزارش روراستی، اکبر نجفی فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان امروز در نشست خبری امنیت و سلامت را دو مقوله مهم و حساس دانست و امنیت را مقوله مهم و تاثیرگذار در  هر جامعه برشمرد.

وی بیان داشت: امروز به‌واسطه خون شهدا و جان‌فشانی‌های آنان شاهد امنیت خوب و نسبی در سطح جامعه هستیم و کشور جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه به‌واسطه هدایت‌های مدبرانه فرمانده کل قوا و خون‌هایی که ریخته شده، امنیت پایدار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان به تعبیر رهبر معظم انقلاب نیروی انتظامی را از ستون‌های اصلی و اساسی در جامعه دانست و نقش آن را در امنیت، بی‌بدیل عنوان کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان تصریح کرد: امروز جامعه به مراتب با گذشته متفاوت است و نیازمند شفافیت است و در زمینه آگاهی مردم، روشنگری و تقویت امید در جامعه باید خیلی کار شود.قطعا اگر اینها اتفاق بیفتد افزایش اعتماد عمومی که یک سرمایه است، نسبت به نظام، محقق می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی و تلاش جهادی که رهبری نسبت به آن تاکید دارند که در ایجاد اعتماد عمومی نقش‌آفرین است، گفت: هیچ سازمانی مانند نیروی انتظامی در منظر جامعه نیست. امروز پلیس، پلیس پاسخگوست و ما هرگونه انتقاد سازنده‌ای که در پیشبرد اهداف و ماموریت‌های ما کمک کند دنبال می‌کنیم‌.

نجفی ابراز کرد: بنا داریم در کنار مردم و پلیس در تراز انقلاب اسلامی باشیم.فرق پلیس ما با پلیس کشورهای دیگر و آن‌چه پلیس ما را متمایز کرده انقلابی‌بودن، مکتبی‌بودن و همراه با مردم بودن است. پلیس امروز در مقابل مردم نیست بلکه در کنار مردم است و  پلیس مقتدر همراه با رافت و مهربانی رویکرد امروز پلیس است.

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی در تمام ارکان از جمله نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی جزو سازمان‌های پیشرو و برتر در جلب اعتماد مردم است و باید بیش از پیش در این راستا اهتمام بورزیم.

نجفی عنوان کرد: تماس‌های مردم با ۱۱۰ نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش داشته که به‌واسطه اعتمادی که مردم به نیروی انتظامی دارند، بوده است. ما مسائل و موضوعات مختلفی که مردم با ما در میان می‌گذارند را دنبال می‌کنیم و هرجا مربوط به سایر سازمان‌ها باشد به سازمان مربوطه منتقل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برخورد با اراذل و اوباش اولویت نخست پلیس در رفسنجان بوده و کسانی که مخل نظم و امنیت در فضای حقیقی و مجازی باشند و ایجاد رعب و وحشت و تهدید کنند، حتما پلیس با اقتدار با آنها برخورد خواهد کرد.

نجفی اضافه کرد: برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر که از مطالبات بحق مردم است هم حتما در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه امروز در حوزه کمپ ماده ۱۶ ظرفیت‌های خوبی در شهرستان هست، اما راه‌اندازی آن محقق نشده، افزود: بخشی از سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها صورت می‌گیرد، در حالی که نیروی انتظامی آمادگی دارد کمتر از ۲۴ ساعت تمام اینها را جمع کند، اما سازمان و نهادهایی که در این زمینه وظایفی دارند نیز باید همکاری کنند تا بتوانیم گلایه مردم از حضور معتادان متجاهر را پوشش دهیم.

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان بر ضرورت پایش تصویری تأکید و آن را یک زیرساخت در کشف جرم و بازدارندگی دانست و افزود: در حوزه ترافیکی نیز پایش تصویری یکی از زیرساخت‌های مهم است و باید فرهنگ‌سازی شود اصناف هم نسبت به رعایت نکات ایمنی، ایجاد درب‌های ضدسرقت، دوربین مداربسته و…برای مغازه خود کمک پلیس باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
پلیس 110 تماس سرهنگ اکبر نجفی فرمانده انتظامی رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :