رئیس دادگستری رفسنجان: در قبال خانواده زندانیان مسؤولیم

  • شناسه خبر: 64457
رئیس دادگستری رفسنجان: در قبال خانواده زندانیان مسؤولیم

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: خانواده زندانیان از نظر عاطفی و حمایت مادی شکننده‌ترین قشر جامعه هستند. در این خانواده‌ها این بستر وجود دارد که به فساد کشیده شوند.ما در قبال آن‌ها مسؤولیت داریم و باید برای توانمندسازی این خانواده‌ها تلاش کنیم تا بخشی از هزینه‌های معیشتی و آسیب‌های اجتماعی کم شود.

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: خانواده زندانیان از نظر عاطفی و حمایت مادی شکننده‌ترین قشر جامعه هستند. در این خانواده‌ها این بستر وجود دارد که به فساد کشیده شوند.ما در قبال آن‌ها مسؤولیت داریم و باید برای توانمندسازی این خانواده‌ها تلاش کنیم تا بخشی از هزینه‌های معیشتی و آسیب‌های اجتماعی کم شود.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان امشب در جشن حمایت از خانواده زندانیان با بیان اینکه رفسنجان مردم خیر و نجیبی دارد و طی سال‌ها شهر اول کشور در جهاد مدرسه‌سازی بوده است، اظهار کرد:شهری که به همت خیرین اولین دستگاه ام‌آرآی کشور را خریداری کرد و اولین وقف برای امنیت کشور را دارد.

وی عنوان کرد: ٨٠درصد موقوفات هلال‌احمر کشور در رفسنجان است و مردم این شهرستان با هر نوع سلیقه و مشی سیاسی، نوع‌دوست هستند که این‌ها از محبت امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام است که فرموده‌اند یکی از کفارات گناهان کبیره این است که انسان دست فتاده‌ای را بگیرد.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه اولویت‌ها را در جامعه درک کنیم، ادامه داد: در رفسنجان با وجود بهزیستی، کمیته امداد، خیریه‌ها ما هم در قبال افراد وظیفه داریم و باید از احوال مردم باخبر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خانواده زندانیان از نظر عاطفی و حمایت مادی شکننده‌ترین قشر جامعه هستند. در این خانواده‌ها این بستر وجود دارد که به فساد کشیده شوند.ما در قبال آن‌ها مسؤولیت داریم و باید برای توانمندسازی این خانواده‌ها تلاش کنیم تا بخشی از هزینه‌های معیشتی و آسیب‌های اجتماعی کم شود.

توزیع ۸۰۰ بسته حمایتی با کمک خیریه ها بین خانواده زندانیان

ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت از زندانیان رفسنجان نیز اظهار کرد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان یک نهاد کاملا غیردولتی است که در سال ١٣٢٠ تشکیل شده و هدف از تشکیل آن کاهش آسیب‌های اجتماعی است که این آسیب‌ها در قالب فقر، زندانی شدن و جرم نشان داده می‌شود که در قانون جزا به چرخه جرم مشهور است.

وی ادامه داد: وقتی فردی به زندانی می‌رود، مددکار و نیروهای حمایتی به زندان مراجعه می‌کنند و اگر فرد متاهل باشد سراغ خانواده وی می‌روند تا آن‌ها وارد چرخه جرم نشوند.

شهسواری عنوان کرد: ما بیش از ۶٠٠ نفر زندانی در شهرستان رفسنجان داریم که قریب به ۵٠ درصد از آنان متاهل هستند و ٢٣٠ خانواده تحت پوشش هستند اما هزینه‌ها بالا رفته و جوابگو نیست.

وی تصریح کرد: ما باید اقدامات اساسی را برای اشتغال خانواده زندانیان انجام دهیم تا آسیب‌ها را کم کنیم. انجمن حمایت از خانواده زندانیان با همکاری خیران توانسته است بیش از ٨٣٠ بسته حمایتی به ارزش ۴ میلیارد ریال کمک و برای آزادی ٣ نفر و اشتغال‌زایی٣ نفر و تامین جهیزیه اقدام کند.

دادستان رفسنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته با همکاری امام جمعه، موکب خاتم‌الانبیاء (ص) و مؤسسات خیریه برای اولین بار در کشور در رفسنجان بیش از ۶٠ نفر از زندانیان آزاد شد که برای کشور الگویی شد.

وی اضافه کرد: انجمن، ۵٠ خانواده زندانی را برای دریافت تسهیلات به بانک رسالت معرفی کرده است که در مجموع بیش از ۶میلیارد تومان تسهیلات هم دریافت کرده‌اند.

شهسواری افزود: در بحث اشتغال زندانیان و بحث سابقه کیفری، از فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صنعتگران تقاضا داریم سابقه کیفری را حذف کنند یا واحد تحقیقی داشته باشند شاید این فرد عوض شده باشد و برائت خورده باشد. وقتی یک سرپرست یا اعضای خانواده شاغل و درآمد اقتصادی وارد خانواده می‌شود، از آسیب‌های اجتماعی در امان می‌ماند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جشن جمایت از خانواده زندانیان حجت الاسلام پورمحمدی خانواده زندانیان رئیس دادگستری رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :