طرح آبرسانی به ۱۱۳ روستای رفسنجان آغاز شد

  • شناسه خبر: 65661
طرح آبرسانی به ۱۱۳ روستای رفسنجان آغاز شد

با حضور مسئولان استان کرمان و شهرستان رفسنجان طرح آبرسانی به ۱۱۳ روستای رفسنجان آغاز شد و در این راستا ۸۰ هزار نفر از نعمت آب برخوردار می شوند.

با حضور مسئولان استان کرمان و شهرستان رفسنجان طرح آبرسانی به ۱۱۳ روستای رفسنجان آغاز شد و در این راستا ۸۰ هزار نفر از نعمت آب برخوردار می شوند.

به گزراش روراستی مدیر کل آبفای استان کرمان روز سه شنبه در این آئین اظهار کرد: کشور ایران به واسطه وجود نعمت های انقلاب اسلامی، دولت سیزدهم و سپاه؛ به کارگاه آبرسانی تبدیل شده است.
علیرضا عبدیان بیان کرد: استان کرمان هم به کارگاه آبرسانی به روستاهای این استان تبدیل شده است از آبرسانی به ۱۱۳ روستای فاقد آب و دارای تنش آبی در شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت: این آبرسانی با اعتبار ۶۱۹ ملیارد تومان اجرا خواهد شد.
علیرضا عبدیان روز سه شنبه در آئین کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستاهای رفسنجان بیان کرد: به برکت انقلاب، دولت سیزدهم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور به کارگاه آب رسانی تبدیل شده است.
وی افزود: در همین راستان استان کرمان به لطف سپاه به کارگاه آبرسانی به روستاهای فاقد آب تبدیل شده است.

عبدیان اظهار داشت: در استان کرمان ۶۶۹ روستا با اعتبار ۱۱۶۸ میلیارد تومان در حال آبرسانی است.
وی افزود: وزارت نیرو قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) را در کشور راه اندازی و تفاهم نامه ۳۰ هراز میلیارد تومانی را امضا کرده تا به ۱۰ هزار روستای فاقد آب آبرسانی انجام شود.
عبدیان گفت: در رفسنجان قرار است ۱۱۳ روستا در قالب ۸۰ هزار نفر جمعیت از این نعمت آب بهره مند شوند همچنین در این روستاها ۳۹۶ کیلومتر خط انتقال و ۲۲۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: ۲۴ باب مخزن با ظرفیت ۲۵ هزار و ۶۰۰ متر مکعب در سه مجتمع حومه غربی، حومه شرقی و نوق احداث می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان هم با اشاره به اینکه ۷۵۰ روستا در این استان توسط تانکر آبرسانی می شود گفت: همچنین بالای ۸۰۰ روستا هم دارای تنش آبی و کمبود آب هستند.
سید مصطفی آیت الهی موسوی افزود: هفته گذشته جلسه ای در وزارت نیرو داشتیم و از وزیر خواستیم که در زمینه رفع مشکلات حوزه آب این استان همکاری های لازم را داشته باشد.
وی ادامه داد: در این جلسه وزیر نیرو قول همکاری داد و این توافق انجام شد که روستاهای تنش آبی را شناسایی کنیم و آنچه استان در رفع محرومیت حوزه آب تصمم بگیرد همکاری می کنیم تا مشکل آب همه روستاها حل شود.


حجت الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان هم در این آئین اظهار کرد: آب یکی از ضروریات زندگی است و نهادهای مختلف اعم از سپاه در جهت آبرسانی و تأمین نیاز اولیه مردم در صحنه هستند که جای قدردانی دارد.


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین گفت: منشا هر چیزی آب است.حجت الاسلام حسین جلالی بیان کرد: آبرسانی توسط سپاه کار بزرگی است و به مانند قبل که در دوران دفاع مقدس فتوحات را داشتند امروز هم در حوزه آبرسانی وارد شدند و برای اجرای این طرح تمام توان خود را به کار گرفته اند.

وی همچنین پیشنهاد داد: در شهرستان انار طرحی در حال اجرا است و باید آن را رسانه ای کرد؛ این طرح به این شکل است که دانش آموزان مدارس، قبوض سه ماه تیر، مرداد و شهریور امسال را برای آموزش پرورش ارسال کنند و در مقایسه با قبوض مدت مشابه سال قبل اگر مصرف پایین باشد مورد تشویق قرار می گیرند.

برچسب ها:
روستاهای پرتنش روستاهای رفسنجان طرح آبرسانی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع)
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :