ماشین آلات ناپایدار برای ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری رفسنجان+ عکس

  • شناسه خبر: 65675
ماشین آلات ناپایدار برای ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری رفسنجان+ عکس

شهردار رفسنجان از روز نخست که بر مسند نشست قول ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری داد که قرار است برای کسب این درآمد پایدار از چند دستگاه ماشین آلات مستهلک و فرسوده که در گمرک منطقه ویژه اقتصادی زمین گیر شده اند، استفاده شود!

شهردار رفسنجان از روز نخست که بر مسند نشست قول ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری داد که قرار است برای کسب این درآمد پایدار از چند دستگاه ماشین آلات مستهلک و فرسوده که در گمرک منطقه ویژه اقتصادی زمین گیر شده اند، استفاده شود!

به گزارش روراستی، مجید کهنوجی شهردار رفسنجان روز شنبه ۱۷ مهرماه سال ۱۴۰۰ در مراسم معارفه اش به عنوان شهردار رفسنجان اعلام کرد پروژه ای ۲۵۰ میلیارد تومانی با اشتغالزایی۲۰۰ نفر و درآمدزایی ۱۰۰میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ کلید خواهد خورد که تا پایان ۱۴۰۰ خروجی مالی و اشتغالزایی آن انجام خواهد شد.
کهنوجی در نشست خبری ۲ خردادماه ۱۴۰۱ا در خصوص وعده درآمد پایداری که قولش را داده بود و بعد از ۸ ماه هنوز عملی نشده است، گفت: تمام ماشین آلات فاز ۱ خریداری شده است و مشکلاتی در بحث مواد مصرفی ماشین آلات و همچنین ایجاد کارگاه و آمادگی مس برای انعقاد قرارداد باقی مانده که تا پایان خردادماه انجام می شود.
در بررسی های این موضوع به مواردی برخوردیم که به بخشی از آن می پردازیم.
موضوع قراردادی که قرار است شهرداری رفسنجان را شامل درآمد پایدار کند چیست ؟ ۲۷۰ هزار متر مربع خاک برداری و باطله برداری در معدن مس سرچشمه با ۲۰ تراک ۱۰۰ تنی و ۵ عدد بیل است که اشتغالزایی آن بیشتر از ۳۰ نفر نیست!
شهرداری رفسنجان ابتدا با انتقال سهام شرکت رودان زمین از معاونت عمران شهرداری به خود شهرداری اقدام می کند و سپس با موافقت شورای اسلامی شهر با افزایش سرمایه ۵۵ میلیارد تومانی این شرکت موافقت می کند.
قبلا ۶۵ درصد سهام شرکت رودان زمین متعلق به شهرداری بوده که در تغییر تحولات اخیر این میزان به ۵۱ درصد تقلیل یافته است و مابقی سهام نیز متعلق به صندوق بازنشستگی مس است.
شرکتی که ۵۱ درصد سهام آن متعلق به شهرداری است کلیه مقررات و قوانین آن نیز باید بر اساس قوانین شهرداری باشد و تحت ضوابط و مقررات شهرداری اداره شود و در کارها و خرید و فروش ها نیز باید مناقصه گذاشته یا در مناقصات شرکت کند.
برای عقد قرارداد با مجتمع مس سرچشمه و انجام پیمان، شرکت رودان زمین در دل شرکت دیگری به اسم ره آورد مس قرار گرفته که جای بسی سوال و تعجب است که چرا شرکت رودان زمین مستقیم به این پیمان وارد نشده و پای شرکت دیگری در میان است، با مشاهده اعضای این شرکت تعجب بیشتر نیز می شود.
ماشین آلاتی نیز که توسط این شرکت از اسفند ۱۴۰۰ وارد کشور شده اند و در گمرک منطقه ویژه اقتصادی زمین گیر شده اند نکته تعجب برانگیز تر این موضوع لست چرا که همه این ماشین آلات مستهلک و مستعمل هستند و هنوز بعد از چند ماه خودشان سرپا و پایدار نشده اند تا بتوانند درآمد پایداری برای شهرداری داشته باشند.
سوالاتی در اینجا مطرح است که؛
این ماشین آلات بر چه اساس خریداری شده اند؟ آیا کارشناسی شده خریداری شده اند؟ آیا این ماشین آلات در مناقصه بوده و بر اساس قیمت کارشناسی در مناقصه خریداری شده اند؟ چه کسانی برای خرید این ماشین آلات به خارج از کشور رفته اند؟
این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومانی است و تا کنون ۲۵ میلیارد تومان از شهرداری رفسنجان خارج شده است. گفته می شود برای تامین مابقی این مبلغ شهرداری باید وام دریافت کند، چه کسی قرار است وام را بگیرد و در آینده بپردازد؟ سر رسید وام چه زمانیست و بازپرداخت آن چگونه است؟ سهم شرکت های دیگر در این قرارداد چیست؟ و …..؟
شرکتی که ۵۱ درصد سهام آن متعلق به شهرداریست باید در مناقصه شرکت می کرده و قیمت می داده تا این ماشین آلات خریداری شوند، ماشین آلات مستعمل و دست دوم قیمت مشخصی ندارد و جای شبهه و سوال بسیار، که امیدواریم با ورود دستگاههای نظارتی و بازرسی استان کرمان ذره ای از حق بیت المال که همان سرمایه ۲۰۰ هزار نفر از مردم شهر رفسنجان است، هدر نرود.

 

برچسب ها:
پروژه 250 میلیاردی شهرداری رفسنجان درآمدناپایدار شرکت ره آورد مس شرکت رودان زمین ماشین آلات اسقاطی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :