استاندار کرمان

اتباع بخشی از نیروی کار رفسنجان هستند

  • شناسه خبر: 65728
اتباع بخشی از نیروی کار رفسنجان هستند

استاندار کرمان گفت:اتباع بخشی از نیروی کار رفسنجان هستند آن ها از سر بیچارگی به ایران آمدند باید هویت دار شوند که این موضوع در دستور کار است.

استاندار کرمان گفت:اتباع بخشی از نیروی کار رفسنجان هستند آن ها از سر بیچارگی به ایران آمدند باید هویت دار شوند که این موضوع در دستور کار است.
به گزارش روراستی محمدمهدی فداکار روز شنبه در آئین معرفی سرپرست جدید فرمانداری رفسنجان در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) این شهر اظهار کرد: بحث آب آشامیدنی و کشاورزی در رفسنجان یکی از موضوعات مهم است؛ مصرف آن در بخش صنعت و آشامیدنی ۸ درصد و در حوزه کشاورزی ۹۰ درصد است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین عمق چاه های کشاورزی در رفسنجان است و به میزان ۳۰۰ متر عمق حفر شده اند اظهار کرد: عمده مصرف آب شهرستان در بخش کشاورزی است و این عدد با توجه به کاهش نزولات آسمانی و فرونشست زمین، بسیار بالا است و باید مدیریت کرد.
فداکار بیان کرد: مردم منطقه و کشاورزان باید به این باور برسند که استفاده از آبیاری نوین می تواند راندمان محصول را افزایش دهد و در مصرف آب هم صرفه جویی می شود لذا باید این امر را در پیش بگیرند و به فرهنگ تبدیل شود.
وی به دو مبحث عمده و ظرفیت های مهم این شهرستان یعنی کشاورزی و صنعت مس اشاره کرد و افزود: اقتصاد این منطقه بر پایه کشاورزی پسته است و ارتزاق بیش از ۴۰ هزار خانوار در قالب ۲۰۰ هزار نفر وابسته به این صنعت است.
فداکار ادامه داد: همچنین وجود معادن مس در رفسنجان دیرینه و از ظرفیت های مهم این خطه است گرچه رشد و تحرک آنچنانی که دیگر صنایع با سرعت داشتند در این صنعت مشهود نیست ولی ۷ هزار نفر در صنعت مس شاغل هستند.
وی بیان کرد: زندگی همه مردم رفسنجان به محصول پسته گره خورده و مشکلات سرمازدگی و گرمازدگی بر کشاورزی این منطقه غلبه دارد که باید در این حوزه به طور جدی و با استفاده از متخصصین امر کارهای اساسی انجام داد.
استاندار کرمان تصریح کرد: یکی از دلایل انتخاب مهندس رضایی به عنوان سرپرست فرمانداری رفسنجان این است که وی تخصص در امر کشاورزی دارد و سال ها در حوزه کشاورزی پسته صاحب نظر است و بخش کشارزی پسته را به خوبی می شناسد و وزارت جهاد کشاورزی نیز به نطرات علمی وی احترام می گذارد و قبول دارد و از وی می خواهیم که نسبت به رفع معضلات حوزه کشاورزی شهرستان تدابیر ارزنده ای را به کار بگیرد.
استاندار کرمان ضرورت توجه به حوزه کشاورزی را یادآور شد و با بیان اینکه در بحث فرآوری پسته باید ورود و ارزش افزوده برای شهرستان ایجاد کرد گفت: صنعت مس نیز در رفسنجان باید به طور جدی برای توسعه استان و شهرستان پای کار آید.
وی همچنین به موضوع آبرسانی به روستاها و مناطق شهرستان که با کمبود یا فقدان آب مواجه هستند اشاره و بیان کرد: در زمان سرپرست وقت فرمانداری رفسنجان در زمان قبل از سال جاری اقداماتی انجم شده بود و زیرساخت آن در مهدی آباد فراهم شد که در دوره سرپرست جدید فرمانداری رفسنجان باید پیگیری شود تا این اهالی از نعمت آب بهره مند شوند آنها به فرمانداری مراجعه می کنند و باید به خواسته ان ها توجه کرد.
مقام عالی دولت همچنین مسئولیت پذیری را کاری سخت دانست و افزود: باید وظیفه را به خوبی انجام داد و با نیت الهی در تصمیم گیری ها درست اقدام کنیم.
فداکار افزود: در حدیثی آمده است سه بار لعن شده کسی که به دنبال مسئولیت بدود؛ یا مدیری که پاسخگویی مناسب نداشته باشد؛ در جمهوری اسلامی مسئولیت امانت است و مردم هم ولی نعمت ما هستند.
وی راجع به اتباع بیگانه هم که بخش زیادی از جمعیت شمال استان را فراگرفته اند، گفت: اتباع بخشی از نیروی کار رفسنجان هستند آن ها از سر بیچارگی به ایران آمدند باید هویت دار شوند که این موضوع در دستور کار است.
استاندار کرمان بیان کرد: نقش مردم رفسنجان در دوران دفاع مقدس برجسته است و کمک های این مردم از سهم استان بیشتر بود، مردم این شهرستان بیش از ۸ شهید فرمانده دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و اسلام کردند.
فداکار در ادامه از همه فرمانداران اسبق تشکر کرد و اظهار کرد: با هماهنگی و همدلی، کار و تلاش باید ورود کرد و نسبت به رفع مشکلات شهرستان اقدام کرد.
در این آئین از زحمات رضا مشکی تقدیر و حسین رضایی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری رفسنجان منصوب شد.

برچسب ها:
اتباع افغانستانی تودیع و معارفه رفسنجان حسین رضایی سرمازدگی فداکار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :