روراستی گزارش می دهد:

اختتامیه جشنواره ملی عصر کرونایی در رفسنجان|۴۸۴ اثر به مرحله داوری رسید+تصاویر

  • شناسه خبر: 66016
اختتامیه جشنواره ملی عصر کرونایی در رفسنجان|۴۸۴ اثر به مرحله داوری رسید+تصاویر

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی عصر کرونایی در رفسنجان برگزار شد.

آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی عصر کرونایی در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، وحید محمدی‌شاهرخی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان روز دوشنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی عصر کرونایی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی این شهر اظهار کرد: طی دو سال کرونا همه اقشار همچون بخش سلامت از جان گذشتگی کردند و با تمام مشکلاتی که کرونا برای کل دنیا داشت محسناتی هم داشت و کشورمان از این امتحان الهی موفق بیرون آمد.

وی به آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا طی روز گذشته در کشور اشاره کرد و گفت: جهشی که در ویروس امیکرون رخ داد از قدرت بیماری‌زایی بالاتری برخوردار است و درگیری ریوی آن هم بیشتر است که ضرورت دارد خانواده‌ها این سویه را جدی بگیرند چون خیز مجدد این ویروس در راه است.

محمدی شاهرخی تصریح کرد: رعایت فاصله اجتماعی، ماسک‌زدن به ویژه تزریق واکسن جدی گرفته شود. حدود ۴۰ میلیون نفر در کشور هنوز واکسن دوم را دریافت نکردند که باید نسبت به واکسن‌زدن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه کرونا موجب شد سبک جدیدی از زندگی را تمرین و تجربه کنیم، ادامه داد: متاسفانه درصد ماسک زدن در کشور به زیر ۴۰ درصد تنزل پیدا کرده که خبر خوبی نیست.

حاجی‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: ویروس کرونا صدمات زیادی در ابعاد اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و بهداشتی جامعه تحمیل کرد، اما در کشورمان صحنه‌های بسیار زیبایی از ایثار و فداکاری و همدلی مردم خلق شد که لازم بود به نوعی هدفمند و مستندسازی شود که برای بحران‌های پیش رو مورد استفاده قرار گیرد.

وی نمایش ایثار و مجاهدت و بررسی ایده‌ها و نوآوری‌های خلاقانه، تبادل تجربیات و دانش مدیریت جهت هم‌افزایی و صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌های سازمانی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: جشنواره عصر کرونایی در سه محور فرهنگی شامل ادبی فیلم نقاشی و طراحی، علمی شامل پیشگیری درمان و تشخیص بیماری کرونا و در محور مدیریتی ارائه تجربه‌های موفق در مدیریت بحران برگزار شد.

وی با اشاره به همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در برگزاری این جشنواره عنوان کرد: جشنوار در خردادماه سال گذشته شروع شد و آثار تا ۳۰ مهر جمع‌آوری و تا اردیبهشت ۱۴۰۱ داوری طول کشید. کمیته‌های فرهنگی و روابط عمومی، علمی و مدیریتی تشکیل شدند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در خصوص آثار ارسالی گفت: در قسمت فرهنگی ۳۸۱ اثر فرهنگی دریافت کردیم و در محور علمی ۷۷ اثر دریافت شد و در محور مدیریتی هم ۲۶ اثر به دبیرخانه ارسال شد و در مجموع ۴۸۴ اثر ثبت شد و به داوری رسیدند.

وی یادآور شد: استان‌های زیادی از سراسر کشور شرکت کردند که بیشترین آثار از استان کرمان، تهران، خراسان رضوی، کرمانشاه فارس و دیگر استان‌ها در رتبه‌های بعدی تعداد شرکت‌کننده حضور داشتند.

حاجی زاده در پایان از حمایت و همکاری مرکز شتاب‌دهی شهید ستاری و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و مرکز رشد دانشگاه قدردانی کرد.

برچسب ها:
اختتامیه جشنواره عصر کرونایی دانسگاه علوم پزشکی رفسنجان کرونا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :