از توزیع روزانه ۳۰ هزار پرس غذا تا تولید ۱۲۰ قالب یخ در روز توسط موکب خاتم الانبیاء(ص) در کربلا

  • شناسه خبر: 66756
از توزیع روزانه ۳۰ هزار پرس غذا تا تولید ۱۲۰ قالب یخ در روز توسط موکب خاتم الانبیاء(ص) در کربلا

مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان گفت: در این موکب ۳۹۹ خادم خدمت‌گزار زائران اربعین هستند و روزانه با ۳۰ هزار پرس غذا از زوار آقا پذیرایی می‌کنیم

مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان گفت: در این موکب ۳۹۹ خادم خدمت‌گزار زائران اربعین هستند و روزانه با ۳۰ هزار پرس غذا از زوار آقا پذیرایی می‌کنیم.

به گزارش روراستی، موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان از بزرگترین مواکب اربعینی در کربلای معلی است که خدمات بزرگی هرساله به زوار امام حسین(ع) در ایام اربعین ارائه می‌دهد.

این موکب یکی از کامل‌ترین مواکب است که همراه خود کارخانه تولید یخ، نانوایی، تیم بهداشت و درمان، خدمات اسکان و فرهنگی و دیگر خدمات را ارائه می‌کند.

به گفته علی میربابایی مسؤول موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان امسال نیز این موکب در مقابل خیمه‌گاه در صحن عقیله بنی‌هاشم ایستگاه خود را برپا کرده است و ۳۳۹ خادم در جلوی خیمه‌گاه و نقاط دیگر فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بخش آشپرخانه ۳۰ هزار غذا روزانه طبخ و بین زائران توزیع می‌شود و در بخش درمانگاه ۴۸ پزشک و پرستار به زائران خدمات می‌دهند.

میربایی همچنین به پخت روزانه ۱۰ هزار قرص نان توسط نانوایی خیریه خبازان اشاره کرد و گفت: روزانه ۱۲۰ قالب یخ تولید و در اختیار مواکب قرار می‌دهیم و چایخانه جوادیه فلاح هم فعال است و بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار لیوان شربت و چای در اختیار زوار قرار می‌دهند.

در این سفر، صنف قنادان رفسنجان هم موکب را همراهی کرده‌اند و با پخت روزانه هشت‌هزار تا ۱۰ هزار عدد کیک یزدی از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می‌کنند و به گفته میربابایی کارخانه‌های کلوچه رفسنجان نیز نذوراتی همراه موکب کرده‌اند که به‌صورت میان‌وعده در اختیار زائران قرار گیرد.

میربابایی در خصوص اسکان نیز اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که امسال در کربلا وجود دارد، توانستیم چند فضای مختلف در نقاط مختلف صحن را در اختیار بگیریم و زوار بتوانند از خدمات اسکان موکب بهره‌مند شوند و رختشویخانه شهید آذرباد موکب خاتم‌الانبیاء(ص) نیز شست‌وشوی لباس زائران را بر عهده دارد.

وی از فعالیت بخش فرهنگی موکب و برنامه‌هایی همچون نوحه‌سرایی، نماز جماعت و طرح نائب‌الشهید یاد کرد و از مردم شهرستان رفسنجان که همواره این موکب را همراهی کرده‌اند که بهترین خدمات به زائران اربعین ارائه شود، قدردانی کرد.

میربابایی یادآور شد: موکب خاتم‌الانبیاء(ص) رفسنجان تا سه روز بعد از اربعین در خدمت زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) خواهد بود.

برچسب ها:
اربعین امام حسین خدمت رسانی زائران پیاده موکب خاتم الانبیاء
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :