شرکت مس در کنار تکلیف های اجتماعی، اشتغالزایی در رفسنجان را جدی بگیرد/افتتاح نخستین تولیدی زنجیره ای پوشاک در شهرستان

  • شناسه خبر: 67606
شرکت مس در کنار تکلیف های اجتماعی، اشتغالزایی در رفسنجان را جدی بگیرد/افتتاح نخستین تولیدی زنجیره ای پوشاک در شهرستان

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: شرکت مس در کنار انجام تکلیف های اجتماعی باید برای حل مشکل اشتغال شهرستان، نسبت به ایجاد صنایع پایین دستی اهتمام بیشتری داشته باشد و در این خصوص مطالبه گری باید صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: شرکت مس در کنار انجام تکلیف های اجتماعی باید برای حل مشکل اشتغال شهرستان، نسبت به ایجاد صنایع پایین دستی اهتمام بیشتری داشته باشد و در این خصوص مطالبه گری باید صورت گیرد.

به گزارش روراستی، حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان امروز در مراسم افتتاح تولیدی زنجیره ای پوشاک ثامن الحجج در رفسنجان اظهار کرد: اشتغال مهم ترین مسأله شهرستان است که در این زمینه کاهایی انجام شده که چندان نتیجه بخش نبوده است.

وی عنوان کرد: حدود ۱۲ هزار بیکار در شهرستان داریم و همه فشارها روی بخش های صنعتی به ویژه شرکت مس هست.

رضایی با اشاره به خروج پول از شهرستان توسط شرکت مس و ذکر این مطلب که این پولها در بانک ها بماند و در خدمت تولید  واشتغال نباشد چندان اهمیتی ندارد، تصریح کرد: مس در کنار انجام تکلیف های اجتماعی باید باید برای حل مشکل اشتغال شهرستان، نسبت به ایجاد صنایع پایین دستی اهتمام بیشتری داشته باشد و در این خصوص مطالبه گری باید صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ادارات مختلف تسهیلات اشتغال پرداخت می کنند اما اشتغال پایدار ایجاد نمی شود. در افق دور باید فکر اساسی شود تا مسأله اشتغال شهرستان حل گردد.

رضایی در ادامه به موضوع تولیدی زنجیره ای پوشاک ثامن الحجج پرداخت و گفت: این کار تیمی خیلی خوبی که انجام شده و تولیدات باکیفیتی که صورت گرفته می تواند ضمن کمک به اشتغالزایی، به اقتصاد خانوارها هم کمک کند چراکه قیمت پوشاکی که از محل این تولیدی عرضه می شود حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین تر از پوشاکی است که وارد شهرستان می شود.

خانم اسماعیلی مسؤول اتحادیه صنف تولید پوشاک رفسنجان نیز ایجاد این زنجیره را برای نخستین بار در رفسنجان دانست و بیان کرد: صفر تا صد روند کار با نظر اتحادیه بوده است.

ام البنین علیزاده یکی از کارآفرینان هم اظهار داشت: این کار طی سه سال در شهر کشکوئیه انجام می شد که موفقیت هایی حاصل شد و با توجه به اینکه نزدیک به ۲۸ تولیدی که هر یک ۶ تا ۱۰ نفر کارآفرین دارند که برای فرم مدارس پوشاک تولید می کنند و به این فکر افتادند که نیروهایشان که از مهر تا خرداد بیکارند را طول سال زیر چتر حمایتی قرار دهند.

وی ادامه داد: ۲۱ آذرماه به تهران رفتیم و بازدید میدانی ازتولیدی های پوشاک انجام دادیم و پارچه و ملزوماتی که در کارگاه بود را بررسی کردیم و پس از بازگشت به رفسنجان و تشکیل جلساتی نتیجه بخش، ۶ نفر به نمایندگی از بقیه تولیدی ها به تهران رفته و پارچه و ملزومات را خریداری کردند و تولیدی ثامن الحجج با تولید پوشاک زنانه و بچه گانه راه اندازی شد.

علیزاده از ظرفیت پوشش کل شهرستان و شهرهای همجوار توسط این تولیدی زنجیره ای خبر داد و افزود: حتی می توانیم نیاز مرکز استان را نیز پوشش دهیم.

به گفته وی، فروش پوشاک تولیدی ثامن الحجج از فردا آغاز می شود.

وی در پایان خواستار حمایت همه جانبه مسؤولان از تولیدکنندگان شد.

 

برچسب ها:
اشتغال تولیدی پوشاک ثامن الحجج حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان شرکت مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :