تحریم ها مانع نوسازی ناوگان اورژانس شده است/ احداث ۶ پایگاه جدید اورژانس در رفسنجان

  • شناسه خبر: 68342
تحریم ها مانع نوسازی ناوگان اورژانس شده است/ احداث ۶ پایگاه جدید اورژانس در رفسنجان

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی رفسنجان گفت: ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس برای کشور خریداری شده که تحریم ها مانع ورود آن به کشور است و به محض وارد شدن، ناوگان اورژانس رفسنجان را نوسازی می کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی رفسنجان گفت: ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس برای کشور خریداری شده که تحریم ها مانع ورود آن به کشور است و به محض وارد شدن، ناوگان اورژانس رفسنجان را نوسازی می کنیم.

دکتر حسینی زینلی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی در گفتگوی اختصاصی با روراستی در خصوص ناوگان اورژانس رفسنجان اظهار کرد: ناوگان آمبولانس در کل کشور فرسوده است. ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس خریداری شده اما به خاطر تحریم ها وارد کشور نشده است.

وی با اشاره به اینکه  یک سری آمبولانس به اصطلاح برجامی آمد که گازوئیلی بودند و به خاطر اینکه شرایط منطقه ما را نداشتند زمین گیر شدند. اما ما ۵۰ درصد ناوگان مان از همان آمبولانس های گازوئیلی هست.

حسینی زینلی در خصوص تعمیرات آمبولانس های مرکز اورژانس عنوان کرد: ۶ دستگاه از خودروها که نیاز مبرم به تعمیر داشتند برای اورهال به گرگان فرستادیم که سه دستگاه آن را وارد شهر کردیم و اورهال هر دستگاه ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و به محض اینکه سه دستگاه دیگر را هم وارد کردیم مابقی هرکدام که نیاز به تعمیر داشته باشند مجددا به گرگان می فرستیم.

وی افزود: ۲۷ دستگاه آمبولانس داریم که  ۱۲ دستگاه گازوئیلی هستند که سه، چهار سال قبل تحویل گرفتیم و در پایگاه های گوداحمر، دره جوز و راویز مستقر هستند و بقیه هم در روستاهای اطراف مستقر هستند.

دارا بودن تکنیسین و نیروی کافی در اورژانس شهرستان رفسنجان بحث دیگری بود که حسینی زینلی به آن پرداخت و گفت: همچنین در شهرستان جایی نداریم که نیاز داشته باشد و مصوب نشده باشد و تقریبا تمام فواصل پایگاه ایجاد شده است.

وی توضیح داد: ۶ پایگاه مصوب در حال ساخت داریم که کشکوئیه پایگاه خیرساز بوده که تا یکی دو ماه دیگر آماده می شود، پایگاه در جوار امامزاده سیدجلال الدین هم توسط خیر در حال ساخت است و یک پایگاه نیز مصوب شده که فرمانداری در خنامان بسازد.

حسینی زینلی اضافه کرد: پایگاه خیابان سید جمال الدین ابتدای جاده داوران توسط خیر آقای خیراندیش در حال احداث بوده و دانشگاه ولیعصر(عج) نیز دو پایگاه خواهران و برادران توسط خیر شروع شده که ظرف یک سال تحویل می شود و یک پایگاه نیز شهرداری مصوب کرده که قرار است انتهای خیابان مدرس شمالی در جوار آتش نشانی احداث شود.

وی یادآور شد: مجموعا ۲۳ کد داریم و ۶ پایگاه مذکور هم مصوب است.

حسینی زینلی ضمن عذرخواهی از مردم، متذکر شد: به محض اینکه آمبولانس ها وارد کشور شدند، ناوگان اورژانس رفسنجان را نوسازی خواهیم کرد.

 

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :