تعطیلی در معدن سرچشمه معنا ندارد

  • شناسه خبر: 68463
تعطیلی در معدن سرچشمه معنا ندارد

مدیر معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تنها مجتمع مس در زمینه فلوگرامتری برد کوتاه، پهپاد هستیم و با افزایش ۳۷ درصدی جبهه‌کاری، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ جبهه‌کاری در معدن انجام می‌گیرد. ۳۸۰۰ سرویس کامیون در تمام شبانه‌روز و در تمام ایام هفته در معدن فعالیت می‌کنند و در معدن تعطیلی معنا ندارد.

مدیر معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تنها مجتمع مس در زمینه فلوگرامتری برد کوتاه، پهپاد هستیم و با افزایش ۳۷ درصدی جبهه‌کاری، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ جبهه‌کاری در معدن انجام می‌گیرد. ۳۸۰۰ سرویس کامیون در تمام شبانه‌روز و در تمام ایام هفته در معدن فعالیت می‌کنند و در معدن تعطیلی معنا ندارد.
به گزارش روراستی، با همت جهادی پرسنل، کارکنان، متخصصان و مدیران مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سالی‌که به‌فرموده رهبر معظم انقلاب «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام نهاده شده، برای نخستین‌بار در صنعت مس، رکورد تولید سالانه بیش‌از ۱۰۰ میلیون تن در معدن مس سرچشمه رفسنجان به ثبت رسید. در این راستا، مراسم جشن رکورد تولید سالانه بیش‌از ۱۰۰ میلیون تن در معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان صبح امروز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه در محل سالن آمفی‌تئاتر فجر مجتمع برگزار شد. در این مراسم مهندس حسین رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان به‌همراه معاونین ایشان، سرهنگ محمد پساوند فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان رفسنجان، مهندس حسین محققی سرپرست مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، معاونین، مدیران و مجریان طرح مجتمع حضور داشتند.
برداشت ۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور از معدن سرچشمه بالاتر از برنامه مصوب
سرپرست مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت سال ۱۳۸۴ در مجتمع مس سرچشمه فرمودند: خداوند متعال این زمین را که همه خیرات و منابع حیاتی برای بشر در دل آن گنجانده در اختیار انسان قرار داده و از او می‌خواهد که آن‌را آباد کند و منابع حیاتی را به نفع زندگی بشر، از آن بیرون بکشد. امروز ادعای ما این است که به این دستور اسلام هم عمل کرده‌ایم. کار ما استخراج این معدن و فرآوری محصولی است که نقش مهم و روزافزونی در زندگی پیدا کرده است. یعنی فلز مس که یکی از مصادیق مهم عمل به این دستور قرآنی است.
مهندس حسین محققی در ادامه گفت: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اکنون در مسیری قرار دارد که به لطف خدا، درایت مدیران و کوشش کارکنانش آینده‌ای روشن و درخشان را در پیش‌رو دارد. همکاری همدلانه و هم‌افزایی موجود در شرکت ملی صنایع مس ایران برای دست‌یابی به هدف مهم افزایش تولید کمک بسزایی کرده است. هدفی که برای تحقق آن نیاز به کار جهادی بود.
سرپرست مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تصریح کرد: در این راستا برنامه مصوب امسال در امور معدن زیرمجموعه معاونت بهره‌برداری این مجتمع، برداشت ۸۲ میلیون تن خاک سولفور با عیار ۶۲ درصد در دستور کار بوده است که با تلاش مجدانه از ابتدای امسال تا پایان ۲۳ اسفندماه ۱۰۰ میلیون تن برداشت شده است یعنی ۱۸ میلیون تن بالاتر از برنامه مصوب بود.

محققی با قدردانی از مهندس فاضلی معاون بهره‌برداری و مهندس حکیمی مدیر معدن و همکارانشان برای تحقق این رکورد، عنوان کرد: از کلیه واحدهای پشتیبانی که همکاری لازم جهت تحقق این رکورد داشته‌اند صمیمانه تشکر می‌کنم. وی خاطرنشان کرد: مسیری که برای دست‌یابی به اهداف شرکت ملی صنایع مس ایران در پیش‌روی همه ما قرار دارد به لطف خداوند متعال، مسیری برکت‌آفرین و امیدبخش است.

تعطیلی در معدن سرچشمه معنا ندارد
مدیر معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بومی‌سازی منابع و قطعات مورد نیاز و البته به‌کارگیری دانش و تکنولوژی می‌تواند موفقیت را به ثمر برساند، اظهار کرد: در رسیدن به تولید ۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور ۶۲ درصدی از معادن مس سرچشمه چالش‌هایی هم اعم از بارندگی ۳۱۴ میلیمتری در معادن وجود داشت این بارندگی های امسال ۲۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.
مهندس جواد حکیمی با بیان این‌که تعهد استخراج ۸۲ میلیون تن بود که با استخراج ۱۰۰ میلیون تن، ۲۲ درصد بالاتر از برنامه بود، یادآور شد: سهم پرسنل شرکتی ۲۵ درصد و سهم شرکت‌های پیمانکاری ۷۵ درصد که جا دارد از پیمانکاران محترم قدردانی کنم.
وی ادامه داد: تلاش در ۶ بخش از جمله سنگ‌شکن، مهندسی معدن، حفاری و انفجار موجب رسیدن به این توفیق و موفقیت شد؛ در بخش سنگ‌شکن قطعاتی که تحریم
بودند بومی‌سازی و خرد شدن سنگ‌های معدنی به سهولت انجام می‌شد؛ انتقال ۳ هزار و ۸۰۰ کامیون خاک حتی در روزهای تعطیل این رکورد را در استخراج ۱۰۰ میلیون تن خاک سولفور وارد کرد.
مدیر معدن مجتمع مس سرچشمه رفسنجان لزوم بالا بردن ایمنی در معدن و افزایش مانیتورینگ را یادآور و اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها، کارگران و مهندسان مجتمع سرچشمه قطعات و تجهیزات را در سنگ‌شکنی بازسازی، نوسازی و بومی‌سازی کردند و در مسیر استخراج قرار دادند.
وی بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان تنها مجتمع مس در زمینه فلوگرامتری برد کوتاه، پهپاد هستیم و با افزایش ۳۷ درصدی جبهه‌کاری، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ جبهه‌کاری در معدن انجام می‌گیرد. ۳۸۰۰ سرویس کامیون در تمام شبانه‌روز و در تمام ایام هفته در معدن فعالیت می‌کنند و در معدن تعطیلی معنا ندارد.

حکیمی همچنین گفت: سال‌های گذشته تولید کم به دلیل قطعی‌های برق بود که خوشبختانه این امر امسال کمتر اتفاق افتاد و نیز احیای ۴ نقطه حادثه‌خیز در مسیر حمل و نقل کامیون‌ها در ارتفاعات بالا برای همیشه باعث رسیدن به دستاورد افزایش تولید در معدن مس سرچشمه شد.

تأکید بر راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی مس
فرماندار رفسنجان هم در این جشن گفت: انتظار و توقعی که از مجتمع مس سرچشمه رفسنجان داریم بحث صنایع پایین‌دستی مس را تشکیل دهد تا موضوع اشتغال رونق بگیرد؛ بزرگترین دغدغه ما در حوزه اشتغال است و بهره‌برداری از معدن سریدون هم زمان زیادی طول می‌کشد تا عده ای را به کار بگیرد.
حسین رضایی بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی صنایع پایین‌دستی ویژه دیده شود در این منطقه هزار و ۸۰۰ هکتار به صنایع پایین دستی مس در نظر گرفته شده است.
وی در بخش دیگر از سخنانش اظهار کرد: استفاده از نیروهای باتجربه در شرکت مس که ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار در این صنعت دارند در مدیریت شهرستان به نفع جامعه و رشد و توسعه شهرستان خواهد بود.
رضایی از ارائه خدمات مجتمع مس سرچشمه در زمان سیل مرداد ماه امسال قدردانی کرد و افزود: در بحث سیل هر ندایی که دادیم لبیکی از سمت مجتمع مس به سمت شهرستان پاسخ داده شد و دستگاه‌های خود را در روستاهای سیل‌زده برای مهار سیلاب‌ها و کاهش خسارت‌ها مستقر کردند که جای تقدیر دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید آلایندگی مجتمع مس را فراموش کرد هر صنعتی آلایندگی دارد در زمان مهندس احمدی مدیریت سابق، دود مس تبدیل به اسید شده که کاربرد آن در باغات کشاورزی است.
برچسب ها:
مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مدیر معدن مس سرچشمه معدن مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اهل رفسنجان

    از روراستی می‌خواهیم که یک مقایسه بین مسولیت اجتماعی گل گهر در سیرجان و مسولیت اجتماعی معدن مس رفسنجان در رفسنجان بکند تا مشخص شود چقدر بی عدالتی در حق مردم رفسنجان می‌شود