طرح پزشک خانواده در رفسنجان اجرا می شود

  • شناسه خبر: 68890
طرح پزشک خانواده در رفسنجان اجرا می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از اجرای طرح پزشکی خانواده در رفسنجان خبر داد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از اجرای طرح پزشکی خانواده در رفسنجان خبر داد.

به گزارش روراستی به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان؛دکتر وحید محمدی شاهرخی در خطبه پیش از نماز جمعه این هفته  رفسنجان  ضمن تبریک آغاز هفته سلامت گفت: طرح پزشک خانواده در شهر های دارای جمعیت بیست هزار نفر در چندمین سال در حال برگزاری است؛  در سال جاری و در دولت مردمی آیت الله  رئیسی و به همت وزیر محترم بهداشت، طرح پزشک خانواده دربرخی از شهرهای داری بیست هزار نفر جمعیت در کشور در حال انجام است که  رفسنجان یکی از این شهرهاست و مفتخریم  طرح پزشک خانواده  به زودی در  این شهرستان به  وقوع می پیوندد.

وی توضیح داد: در طرح پزشک خانواده هر سه هزار نفر یک پزشک خانواده ،یک مراقب سلامت و یک ماماخواهند داشت. افراد مراجعه کننده به صورت اختیاری پزشک خود را انتخاب کرده، دفترچه بیمه برای آنها در نظر گرفته و به نام همان پزشک منتخب صادر می شود و اگر بیماری نیازمند بستری باشد تمام خدمات به صورت رایگان برای او صورت می گیرد  و این برگ زرینی برای دولت جناب آقای رئیسی است.

محمدی شاهرخی افزود: در مجموع ۶۷ پزشک خانواده، ۱۳۴ ماما و مراقب  سلامت در این طرح برای خدمت به مردم در دانشگاه علوم‌پزشکی برای ارائه خدمت به مردم استخدام می شوند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان اذعان کرد: این فرصت مناسب برای علاقمندان به خدمت و اشتغال در مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی است که می توانند بامراجعه به آدرسsalamat.gov.ir ثبت نام کنند.

او این طرح را در راستای عدالت ، مفید خواند و افزود: این طرح در ارتقای سطح سلامت می تواند سودمند باشد، در درازمدت هزینه ها را کم کند و در سلامت مردم کمک کننده باشد.

امیدواریم این طرح با موفقیت شروع و ادامه پیداکند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به  بحث جوانی جمعیت پرداخت و این امر را دغدغه اصلی مقام معظم رهبری خواند و افزود: جمعیت جوان ما در حال کم شدن است، هر چند که افراد مسن برکت جامعه هستند و در جامعه نقش موثری دارند اما افراد جوان و مولد باید حضور داشته باشند و تناسب بین افراد مسن و جوان باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ادامه داد: در رفسنجان نرخ موالید یک و ۷ دهم است که در سال جدید قصد داریم  این نرخ افزایش پیدا کند که ایجاد کلینیک ناباروری واقع در بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) یکی از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وحید محمدی شاهرخی در قسمت دیگری از بیانات خود به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان اشاره کرد و گفت:در سالی که گذشت  دستگاه دوم ام آر آی راه اندازی شد و به هزارو ۲۵۰ نفر از بیماران خدمات ارائه کرده است و در برنامه های آینده می‌خواهیم میزان تعلل بیماران در نوبت گیری را کاهش و خدمات را افزایش دهیم.

وی مقاوم سازی بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) و  شروع به کار بخش مراقب های کودکان در این بیمارستان را نیز یاد آور شد و ادامه داد:

دستگاه مخصوص برای شناخت و تشخیص به موقع بیماری آب مروارید برای بیمارستان مرادی خریداری شده است و همچنین تکمیل بخش  سی .اس. آر،  پروژه زنان، بلوک زایمان و اورژانس زنان بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب ع توسط خیرین، همچنین بخش های استروک و اتاق عمل های بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)،  دستگاه های مخصوص آزمایشگاه مواد غذایی که خدمت بزرگی برای صادرکنندگان مواد غذایی به خصوص صادر کنندگان پسته محسوب می شود قسمتی از عملکردهای این دانشگاه است.

وی از احداث و بهسازی ده پروژه در زمینه های مختلف پژوهشی و آموزشی و کلنگ زنی و احداث ۲۳ پروژه به زودی  خبر داد.

وی  برپایی ۸۹ ایستگاه سلامت  را یاد آور شد و در پایان از زحمات همکاران خود قدر دانی کرد  و یاد  دکتر حسین آذین را زنده نگه داشت  و افزود:  از خیرین محترم تشکر میکنم که تا کنون  یاریگر دانشگاه علوم‌پزشکی بوده و هستند.

برچسب ها:
پزشک خانواده رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان وحید محمدی شاهرخی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :