تقویت حوزه بهداشت رفسنجان و انار با تعریف ۳۳ پروژه/ پشتیبانی دولت از حوزه بهداشت بی سابقه است

  • شناسه خبر: 68956
تقویت حوزه بهداشت رفسنجان و انار با تعریف ۳۳ پروژه/ پشتیبانی دولت از حوزه بهداشت بی سابقه است

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای تقویت حوزه بهداشت شهرستان های رفسنجان و انار ۳۳ پروژه عمرانی در ۸۸۰۰ متر مربع شامل….

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای تقویت حوزه بهداشت شهرستان های رفسنجان و انار ۳۳ پروژه عمرانی در ۸۸۰۰ متر مربع شامل احداث، نوسازی، بهسازی و حصارکشی مراکز بهداشتی در شهرستان های رفسنجان و انار با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان تعریف کردیم که بخشی از آن در حال اجراست و تا پایان امسال بهره برداری می شوند.
به گزارش روراستی، علیرضا طاهری معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت در سخنانی اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت حوزه بهداشت، وزارتخانه سند توسعه نظام شبکه بهداشتی کشور را تدوین کرد تا با تقویت حوزه بهداشت جلوی هزنیه های درمان گرفته شود.
وی ادامه داد: در رفسنجان با توجه به نیازهایی که در حوزه زیرساخت ها وجود داشت، ۳۳ پروژه عمرانی در ۸۸۰۰ متر مربع شامل احداث، نوسازی، بهسازی و حصارکشی در شهرستان رفسنجان و انار با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان تعریف کردیم که مرحله اول ۱۶ میلیارد تومان تخصیص یافته که در هفته سلامت پروژه های مربوطه کلنگ زنی شدند.
طاهری با بیان اینکه این پروژه ها تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهند شد، افزود: در حوزه مالی تقریبا سال ۱۴۰۱ توانستیم بودجه دوبرابری نسبت به ۱۴۰۰ جذب کنیم که بیشتر صرف بازسازی برنامه های بهداشتی شد.
وی در همین رابطه گفت: بعد از خروج از شرایط کرونا شاخص های بهداشت با اُفت روبه رو شده بود و برگرداندن شاخص ها به جایگاه های اولیه هم نیازهای مالی هم نیازهای تخصصی آموزشی داشت که در سال ۱۴۰۲ ارتقاء برخی شاخص ها را نیز در برنامه ها خواهیم داشت.
طاهری در تشریح جزیئات ۳۲ پروژه اضافه کرد: خانه بهداشت، خانه پزشک، خانه های سرایداری در مراکز بهداشتی درمانی، مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و… هستند و بر اساس راهبردی که از یک سال قبل آغاز کردیم مناطق روستایی را هم از لحظ زیرساخت ها و تجهیزات پزشکی و نیروهای متخصص در رشته های بهداشتی تقویت می کنیم که دسترسی مردم به خدمات سلامت آسان تر و خدمات پررنگ تر شود و رفت و آمد مردم به شهر کمتر و هزینه ها کاهش یابد، چراکه در مراکز بهداشت خدمات رایگان و برخی خدمات با هزینه های بسیار پایین ارائه می شود.
وی از راه اندازی واحد هاری در منطقه بهرمان یاد کرد و عنوان داشت: طبق گزارشی که فرمانداری داده، راه اندازی این واحد موجب شده ۵۰ سفر در ماه به رفسنجان کاهش پیدا کند و مراقبت ها و واکسیناسیون در همین واحد انجام می شود.
معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همچنین از تقسیم شهرستان به حومه غربی، حومه شرقی، نوق، کشکوئیه و خنامان یاد کرد که با خرید دستگاه های تخصصی در این مناطق خدمات بهداشتی درمانی ارائه شود.
وی از اخذ مجوز راه اندازی دو واحد آزمایشگاه دیگر در رفسنجان و اسماعیل آباد نوق خبر داد که در اسماعیل آباد در حال ساخت بوده و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
طاهری افزود: آزمایشگاه اسماعیل آباد کل منطقه نوقات را پوشش می دهد.
وی متذکر شد: این میزان خدمات و پشتیبانی عمرانی دولتی از بهداشت در تاریخ بهداشت کشور بی سابقه بوده که به دلیل تأکیدات مقام معظم رهبری راجع به بهداشت بوده است.

برچسب ها:
پروژه های بهداشتی رفسنجان تقویت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان معاونت اجرایی بهداشت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    فکر کردم میخواهید بیمارستان فوق تخصصی ۵۰۰ تخت خوابی بسازید. بزرگ نمایی دیگه چقدر