مطالبه گری رانندگان شرکت راهوار مس/ حقوق پایین، هزینه ها بالا، دیگر با جان مردم بازی نمی کنیم

  • شناسه خبر: 69106
مطالبه گری رانندگان شرکت راهوار مس/ حقوق پایین، هزینه ها بالا، دیگر با جان مردم بازی نمی کنیم

جمعی از رانندگان شرکت راهوار مس برای مطالبه حقوق شان به دفتر امام جمعه مراجعه کردند.

جمعی از رانندگان شرکت راهوار مس برای مطالبه حقوق شان به دفتر امام جمعه مراجعه کردند.

به گزارش روراستی، امروز یکم خردادماه ۱۴۰۲ جمعی از رانندگان شرکت راهوار مس برای احقاق حقوق خود به دفتر امام جمعه مراجعه کردند و خواستار تعیین تکلیف در خصوص افزایش حقوق شان با توجه به هزینه های بالای سرویس ماشین ها و لوازم یدکی شدند.

یکی از رانندگان به خبرنگار ما گفت: هر سرویسی بیش از سه میلیون کرایه اش است، اما ۹۷۰ تومان می پردازند. یک جفت لاستیک بیش از ۶۰ میلیون قیمت دارد در حالی که حقوق من ۵۵ میلیون است.

وی با مقایسه حقوق رانندگان سایر شرکت های شهرهای همجوار، از ارسال درخواست شان به فرمانداری، حراست و اطلاعات خبر داد و گفتک اما تا کنون هیچ اقدامی در راستای مطالبه ما نشده است.

این راننده از فرسوده بودن ماشینش به ویژه در قسمت فرمان و موتور آن سخن به میان آورد و تصریح کرد: ما دیگر نمی خواهیم با جان ملت بازی کنیم.

یکی دیگر از رانندگان هم قیمت بالای لاستیک و هزینه های جانبی و تعمیر ماشینش را عنوان کرد و گفت:  این ماشین ها جوابگو نیستند. لوازم یدکی که تهیه می کنیم یک سال دوام نمی آورد.تعمیرات این ماشین ها هم مقرون به صرفه نیست.لاستیک جلوی خودرو باید حتما خارجی باشد تعویض یک روغن ماشین ۱۰ میلیون هزینه دارد و سالانه ۲۰ میلیون بیمه آن می شود.

یکی دیگر از رانندگان هم از کرایه پایین گله کرد و گفت: این حقوق مقرون به صرفه نیست. باید طبق تعرفه پایانه محاسبه کنند.

دانشی، رئیس صنف اتوبوس های شهرستان رفسنجان هم با ذکر این مطلب که رانندگان برای احقاق حقوق شان جمع شده اند و مطالبه دارند، اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه ها ازجمله لوازم یدکی با کرایه های شرکت راهوار سرویس دهی مقرون به صرفه نیست.

وی افزود: رانندگان خواستار افزایش کرایه هستند تا بتوانند سرویس های مطلوب تری انجام دهند.

دانشی با تأکید بر اینکه رانندگان قصد اعتصاب، تجمع و شورش ندارند و می خواهند از حقشان دفاع کنند، گفت: مسؤولان پای کار باشند که مشکل حل شود.

وی عنوان داشت: در حال حاضر در رفسنجان ۵۰ دستگاه به دلیل مشکلاتی که دارند متوقف شدند و تا زمانی که مشکل حل نشده کارشان را ادامه نمی دهند.

دانشی همچنین تصریح کرد: کرایه ای که این رانندگان دریافت می کنند همان کرایه ۵ سال قبل است در حالی که هزینه ها سرسام آور و بی سابقه شده است.

وی ابراز داشت: ماشین بر اساس نرخ نامه سازمان راهداری و صنف ما باید تردد کند و باید در کل شهر چهار یا پنج ایستگاه داشته باشد در صورتی که کل شهر را دور می زنند و استهلاک آن بالا می رود. ماشین ها با این وضعیت قادر به سرویس دهی نیستند.

به گزارش روراستی، قرار است امروز با حضور آقای فلاح مدیرعامل شرکت راهوار مس در دفتر امام جمعه نسبت به حل این موضوع تصیم گیری شود.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :