مرثیه‌ای بر آموزش و پرورش رفسنجان!

  • شناسه خبر: 69531
مرثیه‌ای بر آموزش و پرورش رفسنجان!

به گفته فرماندار رفسنجان با وجود ۶۰ هزار دانش آموز، اما پرورش درست نسل آینده در هر جامعه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است حال اینکه تحقق این مهم در مرحله اول نیازمند وجود فضاهای فیزیکی استاندارد و ایمن است اما مدارس فرسوده همانند رفیقی ناباب مانعی بر سر راه تعلیم و تربیت این نسل شده است.

به گفته فرماندار رفسنجان با وجود ۶۰ هزار دانش آموز، اما پرورش درست نسل آینده در هر جامعه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است حال اینکه تحقق این مهم در مرحله اول نیازمند وجود فضاهای فیزیکی استاندارد و ایمن است اما مدارس فرسوده همانند رفیقی ناباب مانعی بر سر راه تعلیم و تربیت این نسل شده است.

به گزارش روراستی به نقل از روابط عمومی فرمانداری رفسنجان، حسین رضایی در شورای آموزش و پرورش شهرستان در محل فرمانداری  اظهار کرد:  رشد و توسعه در هر حوزه ای به نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش بستگی دارد و بی شک هر جامعه ای که بخواهد به پیشرفت همه جانبه دست پیدا کند، باید برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری کند.

وی افزود: از این رو برای رسیدن به این مهم دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان متولی تربیت و پرورش آینده سازان باید علاوه بر در اختیار داشتن برنامه ای منسجم و نیروی انسانی توانمند از امکانات و فضاهای فیزیکی همچون مدارس و ساختمان های آموزشی استاندارد برخوردار باشد.

رضایی بیان کرد: با توجه به اینکه در جامعه امروزی درصد آمار باسوادی در جامعه شهری و روستایی نسبت به گذشته با جهش قابل توحهی روبرو شده توجه به ایجاد فضاهای آموزشی استاندارد و همچنین نوسازی مدارس فرسوده در شهرها و روستاها بیش از گذشته احساس می شود.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که در حفظ و ارتقای سطح سلامتی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان موثر است وجود محیط امن و استاندارد آموزشی است که در سلامت روان دانش آموز و ارتقای سطح علمی او تاثیرگذار خواهد بود.

فرماندار رفسنجان اما تصریح کرد که امروزه فضاهای آموزشی فرسوده و تخریبی به عنوان چالشی در مقابل نظام آموزشی کشورمان قرار گرفته و این چالش همواره مانعی بر سر راه فعالیت های آموزشی و تربیتی قرار می دهد.

رضایی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ مدرسه دولتی در سطح شهر اظهار کرد که حدود نیمی از آن ها یعنی ۴۸ مدرسه تخریبی و غیراستحکام هستند و باید بازسازی شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال محصول پسته خوبی از باغات برداشت خواهد شد می طلبد که از ظرفیت خیران در راستای احیا و بازسازی مدارس کمک گرفت؛ همچنین اصناف دیگر هم اگر پای کار بیایند و برای آیندگان کشورمان برنامه ریزی انجام دهند می توان سالانه ۲۵ درصد از این مدارس را بازسازی کرد که کمک بزرگی در این حوزه  می شود.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در جلسه آینده این شورا باید ظرفیت های دیگر شهرستان را از جمله نماینده مجلس، امام جمعه، خیرین و غیره را دعوت نمود تا در این راستا چاره اندیشی اساسی شود.

کمبود فضای آموزشی در رفسنجان و غیراستانداردی فضای کلاس ها

شفیعی رییس اداره آموزش و پرورش رفسنجان هم در این جلسه گفت: تعداد بالای ۵۰۰ مدرسه در کل شهرستان اعم از شهر رفسنجان، بخش های کشکوئیه، نوق، شهر سرچشمه وجود دارد که ۱۰۰ مورد از این ها در سطح شهر رفسنجان هستند.

وی افزود: از مدارس داخل شهر رفسنجان ۴۸ مورد تخریبی و غیراستحکام هستند که نیاز به بازسازی دارند؛ از طرفی سرانه کلاس ها نیز غیر استاندارد است و در برخی کلاس ها تا ۳۷ دانش آموز هم حضور دارند که رسیدگی  و امر تعلیم و تربیت برای این تعداد با مشکل مواجه است.

شفیعی تصریح کرد: بهتر است همگان پای کار بیایند تا هم مدارس تخریبی احیا و بازسازی شوند و هم تعدادی مدارس جدید به فضای آموزشی شهرستان اضافه شود.

مدارس دولتی رفسنجان در حال نابودی

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان هم در این جلسه حال آموزش و پرورش شهر را نامساعد دانست و افزود: با وجود مدارس تخریبی؛ ۳۰ درصد دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند.
سیدحسین رحیمی افزود: باید مدارس دولتی تقویت شوند، مشکلاتی و مسایل کمبود امکانات، بودجه اندک، ضعف نیروی انسانی، مدارس تخریبی و غیره از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش به شمار می آید.
وی تأکید کرد: باید با کمک نماینده مجلس، امام جمعه، خیران، مسئولان دستگاه های اداری، شرکت های بخش خصوصی تدابیر لازم در جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش شهرستان اتخاذ شود.

برچسب ها:
آموزش و پرورش فرماندار رفسنجان مدارس فرسوده
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :