ماجرای تجمع میوه فروشان رفسنجان چه بود؟

  • شناسه خبر: 69572
ماجرای تجمع میوه فروشان رفسنجان چه بود؟

جمعی از اعضای اتحادیه میوه و تره بار رفسنجان در گلایه به وضع مالیات بر سود، مقابل فرمانداری تجمع کردند.

جمعی از اعضای اتحادیه میوه و تره بار رفسنجان در گلایه به وضع مالیات بر سود، مقابل میدان میوه و تره بار تجمع کردند و نمایندگان آنان نیز با حضور در فرمانداری خواستار حل مشکل مالیاتی خود شدند.
به گزارش روراستی، روز شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۲ جمعی از میوه فروشان رفسنجان با تعطیلی واحد صنفی خود برای رساندن صدایشان به مسؤولان در اعتراض به دریافت مالیات در میدان میوه و تره بار تجمع کردند و نمایندگان خود را به فرمانداری فرستادند.
در گفتگویی که با نجفی رئیس اتحادیه میوه و تره بار رفسنجان داشتیم، وی عنوان کرد: میوه فروشان نسبت به مالیات اعتراض دارند، ۲۰ درصد سودی که می توانند روی میوه اعمال کنند باید ۱۴ درصدش را به عنوان مالیات بپردازند که این ظلم در حق میوه فروش است.
وی افزود: این در حالی ست که باید مالیات را بر اساس درآمد محاسبه کنند چراکه این سود هم دو، سه درصدش به میوه فروش می رسد چون کرایه بار دارند، کرایه مغازه، خرابی میوه، هزینه آب و برق و…را باید بپردازد و در واقع سودی نمی ماند.
نجفی با بیان اینکه اعضای این اتحادیه مغازه های خود را بستند چون نمی توانند با این وضعیت ادامه دهند، گفت: فرمانداری هم هیچ کاری نمی کند و عنوان می کنند که سراسری است، اگر مشکل سراسری است، از بالادست حل شود تا این همه به میوه فروشان خسارت وارد نشود.
وی اضافه کرد: اگر متولیان امر مالیات و کسانی که قوانین مالیاتی را می نویسند یک ماه به جای اعضای این صنف کار کنند متوجه می شوند میوه فروشی سودی ندارد.
نجفی برگزاری جلسات متعدد در این خصوص را بی فایده دانست و گفت: مسؤولان فقط می گویند چشم، اما ما نتیجه ای نمی بینیم. امروز اعضای صنف قصد داشتند به استانداری بروند که مانعشان شدیم شاید از طریق شهرستان حل شود.
وی خاطرنشان کرد: اعضای صنف میوه فروشان نسبت به پرداخت مالیات و سایر موارد منظم هستند و فرار مالیاتی ندارند، مسؤولان امر هم نگاهی به این قشر داشته باشند تا از تعطیلی مغازه ها و بیکاری آنان جلوگیری شود تا بتوانند زندگی شان را اداره کنند.

برچسب ها:
اتحادیه میده و تره بار افزایش مالیات تحمع میوه فرشان رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سیدعلی

    باسلام خدمت روراستی های عزیز رفسنجان خواستم یک مطلب مهم رو خدمت برادران عزیز در راهنمایی و رانندگی عرض کنم وان اینکه شما رو به خدا یک کم به فکر اوضاع وخیم رانندگی وزیر پا گذاشتن قوانین رانندگی در. سطح شهر باشید واقعا مثل گذشته پلیس درسطح شهر اقداماتی پیشگیرانه ندارد از چراغ قرمز عبور میشه پارک کردن های واقعا افتضاع و بسیاری موارد دیگر با تشکر از روراستی وخسته نباشید خدمت عزیزان پلیس ممنون

    محسن

    عرض ادادت به تمام میوه فروشان عزیز پرداخت مالیات وظیفه ی هر شهروندی هستش البته بر اساس قاعده و قانونش نه همینجور مثل میوه فروشی کیلویی باشه. مالیات براساس درآمد سنجیده میشه اقای نجفی رئیس اتحادیه خودش خیلی یهتر از همه میدونه حاشیه سود هرکیلو میوه برای فروشنده ی آخر و دلال میدون تره بار چقده. پیشنهاد میکنم خودشو از این نگرانی دربیاره خیلی بخودش تو این هوای گرم فشار نیاره حیفه به جوونیش رحم کنه. دولت خوب کارشو بلده. بحرف و تجمع چندنفر افغانی که دور و بر خودش جمع کرده نیست چون با سود بالای ۲۰۰درصدی همه میدونن اجاره مغازه خرابی میوه هزینه آب برق گاز درمقابل سودبیش از۲۰۰درصدی هیچی نیست حتی۱۰درصد هم نیست و در نهایت جبران مالیاتو از جیب مردم میکنین و این ملت مظلوم هستن که از جیبشون مالیات شما جبران میشه. البته بغیر از مالیاتی که ماهیانه از حقوق کارمندای بدبخت کسرمیشود. حالا این شانتاژ بازی جلو فرمانداری برای چی هست واقعا نمیدونیم

    اریا

    واقعا اینقدر ظلم در حق این مردم نکنید صبر هرادمی حدی داره

    م ف

    مملکت همه جا مشکل داره دررفسنجان الان تمام اداره در دست یک زن رمال میچرخه