علت دعوت نکردن از خبرنگاران رفسنجان در سفر رئیس جمهور چه بود؟

  • شناسه خبر: 69653
علت دعوت نکردن از خبرنگاران رفسنجان در سفر رئیس جمهور چه بود؟

در حالی روز جمعه رئیس جمهور به رفسنجان سفر کرد که یکی، دو نفر خبرنگار سفارشی از رفسنجان اجازه حضور همراه رئیس جمهور داشتند!

در حالی روز جمعه رئیس جمهور به رفسنجان سفر کرد که یکی، دو نفر خبرنگار سفارشی از رفسنجان اجازه حضور همراه رئیس جمهور داشتند!

به گزارش روراستی، روز جمعه ۹ تیرماه ۱۴۰۲ آیت الله رئیسی به استان کرمان سفر کرد و قرار بود برای بازدید از طرح آبرسانی به رفسنجان بازدید کند.

از روزهای قبل اسامی خبرنگاران را برای هماهنگی حضور و همراهی رئیس جمهور توسط خانه مطبوعات گرفته شد اما هرچه انتظار کشیدهه شد که خبر بدهند که چه ساعتی و کجا حاضر باشند که این سفر را پوشش دهند، خبری نشد.

بعدا مشخص شد دو نفر از خبرنگاران به همراه خبرنگار روابط عمومی فرمانداری در محل حضور دارند که اصلا مشخص نشد چگونه و با کدام هماهنگی به بازدید آقای رئیس جمهور رسیده بودند، حتی نماینده خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان در این مراسم نبود.

بعدها مانند همیشه بهانه هایی آورده شد که دلیل عدم حضور خبرنگاران از سوی نهاد ریاست جمهوری بوده و بعضی بهانه های دیگر…

اما بهانه هرچه بوده، حضور خبرنگاران رفسنجان در سفر رئیس جمهور نسبت به دیگر خبرنگاران اولویت داشت و ضرورت داشت که خبرنگارانی که به اکثر مسائل و مشکلات شهرستان واقف هستند در این سفر حضور داشته باشند تا این مشکلات را به رئیس دولت منعکس کنند.

از طرفی حتی حضور رئیس جمهور در نمازجمعه هم به خبرنگاران اعلام نشد تا آنها هم خودشان را به مصلی رسانده و با رئیس جمهور مصاحبه ای انجام دهند و فقط چند لحظه مانده به حضور آیت الله رئیسی در مصلی از طریق خبرنگار صدا و سیما مطلع شدیم که رئیس جمهور به شهر رفسنجان هم می آید.

قطعا حضور خبرنگاران در این گونه مراسم و مجالسی که مقامات ارشد حضور دارند تأثیرگذار بوده و می تواند در اطلاع رسانی به جامعه هم بسیار مهم باشد و هر خبرنگاری از دیدگاه خود و با قلم خود اخبار را منعکس کند.

اما… حقیقت امر این است که برخی مسؤولان از ترس برملاشدن ضعف عملکردشان در مقابل آقای رئیس جمهور توسط رسانه، اجازه ورود یکی، دو خبرنگار سفارشی را صادر کردند و نگذاشتند دیگر خبرنگاران در این برنامه ها حضور داشته باشند.

گلایه های خبرنگاران از نادیده گرفتن شان همچنان باقی ست، که امیدواریم دیگر شاهد تکرار چنین رفتاری نباشیم و همه خبرنگاران یکسان دیده شوند.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هادی صالح زاده

    سلام علیکم حال خبرنگاران مشکلات رفسنجان را به سمع نظر ریاست‌جمهوری رسانده‌اند یا نه جواب چه گرفتند اگر خبر نگاران این کار را انجام دهند باید به کارشان آفرین گفت چون حرف دل مردم را زده اند

    علی

    جوابش ساده است بخاطر بله قربان گویی برخی مسولان رفسنجان و عدم مطالبه گری شون واقعا متاسفم برای این مسولان