قدیمی ترین «خبرنگار» رفسنجان در آغوش خاک آرام گرفت

  • شناسه خبر: 69662
قدیمی ترین «خبرنگار» رفسنجان در آغوش خاک آرام گرفت

مرحوم فارسی قدیمی ترین خبرنگار رفسنجان عصر امروز خاکسپاری شد.

مرحوم حاج محمد فارسی قدیمی ترین خبرنگار رفسنجان عصر امروز خاکسپاری شد.

به گزارش روراستی، مرحوم فارسی متولد ۱۳۱۰ رفسنجان، مردی متواضع، منصف، فعال فرهنگی و اولین خبرنگار رفسنجان.

وی اولین خبرنگار روزنامه کیهان از بدو تأسیس بود و سپس در روزنامه های زیادی ازجمله ایران، جام جم و همشهری قلم می زد و اخبار را با سختی های آن روز مخابره می کرد.

از فرزند او تا رفقایش گرفته همه از او به عنوان انسانی فعال و همیشه در میدان یاد می کنند. کتابفروشی فارسی را در رفسنجان کمتر کسی است که نشناسد و از او روزنامه یا دیگر اقلام مطبوعاتی را خریداری نکرده باشد. این فروشگاه از سال ۱۳۳۹ تأسیس شد و به گفته فرزند مرحوم فارسی پس از آنکه خواندن کتاب در بین مردم کمرنگ شد لوازم التحریر هم به مطبوعات اضافه شد اما چراغ این کتابفروشی خاموش نشد و همچنان به کتابفروشی فارسی معروف بود.

جدی بودن، ویژگی دیگری بود که مرحوم فارسی داشت و در همه اتفاقات و رخدادهایی که در رفسنجان به وقوع می پیوست کمتر خبری بود که او به تهران مخابره نکند.

در حاشیه مراسم تشییع مرحوم فارسی، فرزند آقای فارسی به خبرنگار ما گفت: آن زمان پدر اخبار را مکتوب ارسال می کرد یا تلگراف می زد و اکثر خبرها تلفنی ارسال می شد. پدر مورد تشویق روزنامه کیهان قرار می گرفت و همواره از وی به نیکی یا می شود.

انصاف، ویژگی بارز آقای فارسی بود که به گفته فرزندش اگر پدر جنسی به مغازه می آورد تا قلم آخرش با همان نرخ می فروخت و اگر همان جنس گران می شد تا زمانی که قبلی ها را نمی فروخت هیچ افزایش قیمتی روی اجناس قبلی اعمال نمی کرد. همه اداری ها مشتری های مرحوم فارسی بودند.

اما امروز در مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم فارسی متأسفانه هیچ یک از مسؤولان و اصحاب مطبوعات رفسنجان حضور نداشتند.

مرحوم فارسی در سن ۹۲ سالگی به دلیل کهولت سن دنیای فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان در آغوش خاک آرام گرفت.

روحش شاد…

 

 

برچسب ها:
خبرنگار قدیمی رفسنجان کتابفروشی فارسی مرحوم فارسی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسن میرزابیگی

    باسلام، درگذشت مرحوم حاج آقا فارسی را خدمت عموم مردم رفسنجان و خصوصا" خدمت خانواده محترم آن مرحوم و آقای مهندس محمد الله وردی تسلیت عرض مینمایم،از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم غفران اللهی و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر خواهانیم. از طرف حسن میرزابیگی