آیین استعدادیابی تعزیه در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 69732
آیین استعدادیابی تعزیه در رفسنجان برگزار شد

آیین استعدادیابی تعزیه‌خوانی با حضور ۴۶ تعزیه‌خوان از سراسر کشور در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

آیین استعدادیابی تعزیه‌خوانی با حضور ۴۶ تعزیه‌خوان از سراسر کشور در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، دبیر آیین استعدادیابی تعزیه‌خوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: استعدادیابی تعزیه برای دومین بار در ایران در حال برگزاری‌ست.

وی هدف از برگزاری این برنامه را ضن شناخت و کشف استعدادهای رفسنجان، تشکیل تیم قوی از این شهرستان برای شرکت در مراسم‌های تعزیه کشور دانست و افزود: استان کرمان قابلیت‌هایی زیادی در تعزیه دارد که مثال‌زدنی است.

محمد حسن‌شاهی ادامه داد: اساتید تعزیه ازجمله آقایان صالحی، رضایی، منبت‌کار، صفری و معینیان در این مراسم حضور دارند و به داوری می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه فراخوان دو ماه قبل از طریق اداره ارشاد و معاونت هنری شهرداری داده شده و ۴۷۰ نفر شرکت کردند، خاطرنشان کرد: ۴۶ نفر با نظر اساتید قبول شدند که از هشت صبح امروز جمعه اجراهای خود را انجام دادند و تا پایان امشب اجراها انجام و به داوری می‌رسند.

حسن‌شاهی اضافه کرد:۲۰ نفر برای نیمه نهایی و ۱۰ نفر نهایتا از هر رسته به مرحله آخر راه می‌یابند که نفرات اول تا سوم جوایز ۳ تا ۱ میلیون تومانی دریافت می‌کنند و به تمام ده نفر بچه‌خوان‌ها که در این مرحله حضور داشتند، هدیه نفیسی از طرف شهرداری رفسنجان اهدا می‌شود.

وی حضور شرکت‌کنندگان را از تمام نقاط ایران ازجمله استان مرکزی، همدان، ملایر، شیراز، خراسان شمالی، تهران و شهرهای استان کرمان و… دانست و از اجراهای گروه‌ها از ۹ صبح تا ۱۳ و ۱۵ تا ۱۹ روزهای شنبه و دوشنبه خبر داد که عموم مردم نیز می‌توانند در این برنامه شرکت داشته باشند.

دبیر آیین استعدادیابی تعزیه یادآور شد: آیین اختتامیه استعدادیابی تعزیه‌خوانی ساعت ۱۷ تا ۱۹ دوشنبه در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار می‌شود.

 

برچسب ها:
استعدادیابی تعزیه تعزیه دانشگاه ولیعصر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :