امام جمعه رفسنجان: تا زمانی که نیروی رفسنجانی برای کار در شرکت مس هست، نباید استخدام از بیرون صورت گیرد

  • شناسه خبر: 69983
امام جمعه رفسنجان: تا زمانی که نیروی رفسنجانی برای کار در شرکت مس هست، نباید استخدام از بیرون صورت گیرد

امام جمعه رفسنجان گفت: اولویت نخست ما بومی‌گزینی در مجتمع مس سرچشمه است، تا وقتی که نیروی رفسنجانی برای گزینش و به‌کارگیری در مجتمع مس و شرکت‌های اقماری هست، نباید از بیرون رفسنجان نیرو استخدام کنند.

امام جمعه رفسنجان گفت: اولویت نخست ما بومی‌گزینی در مجتمع مس سرچشمه است، تا وقتی که نیروی رفسنجانی برای گزینش و به‌کارگیری در مجتمع مس و شرکت‌های اقماری هست، نباید از بیرون رفسنجان نیرو استخدام کنند.

به گزارش روراستی، حجت الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: با همه تبلیغاتی که دشمنان در فضای مجازی در خصوص این‌که مردم در مجالس عزای آقااباعبدالله(ع) شرکت نکنند، اما به کوری چشم بدخواهان، مجالس عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم باشکوهتر از گذشته و شورآفرین و با شعور حسینی برگزار شد و این شکوه در زیارت اربعین بیشتر خواهد بود.
وی ادامه داد: تحریم مجالس عزاداری، قرآن‌سوزی، تخریب قبور امام‌زادگان، اسلام ستیزی و… نشان می‌دهد آن‌ها (دشمنان) از جریان بیدارگری و اثرگذاری اسلام وحشت دارند
امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از خطبه‌ها عنوان داشت:. در مرحله پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس هستیم و مجلس یکی از ارکان فاخر و تأثیرگذار نظام است و نمایندگان مجلس دارای قدرت بوده و در مسائلی همچون قانون‌گذاری، رأی اعتماد به وزیران، تصویب قوانین اجرایی کشور و …دخالت مستقیم دارند. اما از فرهیختگان، نخبگان و افراد شایسته می‌خواهیم که در انتخابات مجلس حضور پیدا کنند و ادای تکلیف کرده و ثبت‌نام کنند تا مجلسی در شأن و طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار تا وقت اداری روز گذشته بیش از ۲۳ هزار نفر در کل کشور برای مجلس ثبت‌نام کرده‌اند.
عسکری در ادامه به نکاتی در خصوص آزمون شرکت مس پرداخت و تصریح کرد: از بنده تقاضای ریز کارها را نداشته باشید که این آدم برود، آن آدم و فرد نرود و مقطع تحصیلی در آزمون تغییر کند، این توقعات را نداشته باشید. مصالح کلی و موضوعات کلان را مطرح می‌کنم یکی از مطالبات جدی ما توسعه و راه‌اندازی مجموعه‌های جدید است و اگر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان توسعه پیدا کند و مجموعه‌های جدید راه‌اندازی شود، قطعا در جذب نیروی کار بیشتر مؤثر خواهد بود.
وی بیان داشت: اولویت نخست ما بومی‌گزینی در مجتمع مس سرچشمه است، تا وقتی که نیروی رفسنجانی برای گزینش و به‌کارگیری در مجتمع مس و شرکت‌های اقماری است، نباید از بیرون رفسنجان نیرو استخدام کنند.
عسکری اضافه کرد: جذب استانی در فراخوان آزمون مس آمده است که عده‌ای از جوانان ناراحتند. امروز صبح با مدیرعامل شرکت ملی مس صحبت کردم و برداشتی که بنده داشتم و مسائلی را هم وی مطرح کرد، برای این‌که بتوانند مجوز برگزاری آزمون را بگیرند و ردیف استخدامی تعریف کنند، تأخیر در آزمون شکل گرفت که علت تأخیر آزمون هم این بود و صبر کردند که مجوز استخدام افراد بیشتری بگیرند و گفته‌اند تا آنجا که مدرک مورد نیاز و تخصص‌ها نیاز باشد، اولویت با رفسنجانی‌هاست
وی خاطرنشان کرد:. این‌که همه افراد و رشته‌های مورد نیاز از استان در آزمون شرکت کنند و اگر رفسنجانی نبود، دیگر لازم نباشد ما آزمون استخدامی دیگری برگزار کرده و از نیروهای استانی استفاده کنیم. به ما قول داده‌اند که در جذب و گزینش اولویت با رفسنجانی‌هاست.
امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: از مجموعه مدیریتی مس در رفسنجان و تهران درخواست می‌کنیم که صنایع مس را توسعه دهند، نه این‌که فقط سنگ را استخراج کنند و ذوب کرده و تبدیل به کاتد شده و خام فروشی کنند، اگر صنایع جنبی تولید کرده و به فراورده‌های جنبی تبدیل کنند، هم قیمت آن بالا می رود و ارزش افزوده بسیاری هم پیدا کرده و زمینه جذب بالای نیروهای مستعد هم فراهم خواهد شد.
وی یادآور شد: در شرکت گل‌گهر سیرجان، سنگ معدن را به صورت خام نمی‌فروشند، مجموعه‌ای راه‌اندازی کرد‌ه‌اند بنام مجموعه معدنی_صنعتی که علاوه بر تولید آهن فراورده‌های آهنی هم تولید می‌کنند و زمینه اشتغال هم فراهم شده که به گفته مدیران این مجموعه هم اکنون در گل‌گهر ۲۴ هزار نفر مشغول به‌کار هستند
عسکری همچنین متذکر شد:. در آزمون قبلی هم از دانشگاه شریف برای برگزاری آزمون مس آمدند و نگذاشتند اشخاصی، فردی را سفارش کنند و یا در آزمون دخالت کنند، این‌که دخالت وجود داشته باشد اصلا چنین موردی وجود ندارد.

برچسب ها:
آزمون مس حجت الاسلام عسکری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نماز جمعه رفسنجان نیروی رفسنجانی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نادر

    حاج آقا همین حالا یک مثلث خباثت با تمام قوا سعی میکنند درآمد مس به کرمان منتقل شود و در این شهر سرمایه گذاری شود نمونه بارزش قرار است طلای سرچشمه را به کرمان ببرند و مجتمع بزرگ طلا سازی را بیندازند مگر مردم رفسنجان خدای ناکرده بیل به کمرشان خورده چرا همین صنعت را در رفسنجان احداث نمی کنند مسئولین منطقه ویژه که متعلق به شرکت مس است چکار می کنند ؟ چرا در زمینه تبدیل فرآورده های طلا و جواهر طرح ارائه نمیدن ؟

    علیرضا

    شهرستان انار مستقل است چرا بومی رفسنجان محسوب می‌شوند؟. ضمنا رئیس شرکت مس قول دهد اولویت با رفسنجان هست فایده نداره آزمون را دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌کند شرایطش هم تغییر نمی‌کند و کار از کار می‌گذرد