گامی برای رفع تنش آبی با حفر ۱۴ حلقه چاه در رفسنجان

  • شناسه خبر: 70315
گامی برای رفع تنش آبی با حفر ۱۴ حلقه چاه در رفسنجان

۱۴ حلقه چاه آب آشامیدنی با اعتبار هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال در رفسنجان بهره برداری شد

۱۴ حلقه چاه آب آشامیدنی با اعتبار هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال در رفسنجان بهره برداری شد

به گزارش روراستی، این آیین با حضور مهندس رضایی فرماندار رفسنجان، دکتر آقازاده معاون شرکت مهندسی آبفای کشور، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، دکتر رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان و جمعی از مسیولین شهرستانی برگزار شد.

فرماندار رفسنجان اظهار کرد: این چاه ها جهت رفع تنش آبی اهالی ۸۵ روستا در سه شهر صفائیه، رفسنجان و جوادیه الهیه فلاح حفر و تجهیز شدند.

مهندس حسین رضایی بیان کرد: با تلاش همکاران شرکت آب فاضلاب شهرستان و استان کرمان ما  کمترین تنش آبی را در رفسنجان داشتیم که جای تقدیر دارد.

وی افزود: این مدیریت خوشبختانه با وجود گرمای بالا صورت گرفت اما نگرانی ها هنوز هم وجود دارد ما در منطقه نوق در صفائیه توانستیم چاهی با عمق ۳۳۰ متر حفر و تنش آبی را برطرف سازیم و به این معناست که سفره های آب زیرزمینی کاهش یافته است.

رضایی بیان کرد: همچنین در جوادیه فلاح هم توانستیم چاهی با شوری زیر هزار پیدا و حفر کنیم.
وی تصریح کرد:  رفع تنش آبی برای کل شهرستان نیاز به تخصیص ۵ میلیون متر مکعب آب خلیج فارس دارد که با وجود زیرساخت ها و لوله هزار اینچ باید اعتباراتی اختصاص یابد تا شهرستان از تشنگی نجات یابد.

طرح آبرسانی به ده هزار روستای کشور در حال اجراست 

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این برنامه اظهار کرد: در سطح کشور در فاز نخست ده هزار روستا را با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و شرکت آبفا در دست اجرا است و قرار است یک میلیون و ۲۵۳ هزار خانوار روستایی  در قالب ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شوند.

مجید آقازاده بیان کرد: در این فاز ۱۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال و ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه توزیع در حال اجراست و ۷۵۰ حلقه چاه در حال حفاری است.

وی افزود: در فاز نخست ۸۷۲ هزار متر مکعب مخزن در حال احداث است و هزار ایستگاه پمپاژ هم در حال احداث است و اعتبار ۴۷ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است.

او گفت: فاز نخست ۴۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که. توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تامین اعتبار شده است.

آقازاده ادامه داد: علاوه بر آن فاز دوم این آب پروژه هم در برنامه ۱۴۰۲ آوردیم که قرار است ۱۲ هزار روستای دیگر هم به این طرح الحاق کنیم که نیاز به ۸۶ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی گفت: هم چنین سه هزار روستای دیگر در کشور قرار است جهاد آبرسانی انجام شود که در اجرای این طرح اعتبارات استانی تخصیص میابد.

آقازاده تصریح کرد: در غرب آسیا ایران رتبه نخست جهاد آبرسانی را کسب کرده است و نشان می دهد حجم کاری که نظام مقدس جمهوری اسلامی در تامین آب آشامیدنی شهری و روستایی دارد زیاد است.

پنج نقطه استانی در طرح آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی هستند

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان کرمان هم در این آیین اظهار کرد: در پنج شهر کرمان، رفسنجان، بم، زرند و سیرجان جهاد آبرسانی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجراست.

علیرضا عیدیان تصریح کرد: در رفسنجان ۱۴ حلقه چاه حفر شد که اعتبار هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال برای رفع تنش آبی ۵۴ هزار نفر در ۸۵ روستا به کار رفته است.

وی افزود: در این طرح ۱۹ کیلومتر خطوط فرسوده جمع اوری، ۱۱ کیلومتر خطوط برق اجرا شد و نیز ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع احداث و بازسازی شد.

عیدیان گفت: در جهاد آبرسانی در استان کرمان، اعتبارات از محل قرارگاه امام حسن مجتبی  ‌(ع) تخصیص یافته و سپاه ثارالله اجراکننده و شرکت آبفا هم نظارت کننده است.

 

برچسب ها:
تنش آبی حفر چاه رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :