دلیل توقف خرید از شرکت های اناری چیست؟

  • شناسه خبر: 70591
دلیل توقف خرید از شرکت های اناری چیست؟

شرکت های مواد شوینده و بهداشتی در شهرستان انار که با حمایت شرکت مس جانی دوباره گرفته بودند به یکباره با اعلام واحد نظارت با توقف فروش مواجه شده و پشت شان خالی شده است.

شرکت های مواد شوینده و بهداشتی در شهرستان انار که با حمایت شرکت مس جانی دوباره گرفته بودند به یکباره با اعلام واحد نظارت با توقف فروش مواجه شده و پشت شان خالی شده است.

به گزارش روراستی، حدود یک سالی می شود که شرکت همگامان مس بخشی از ملزومات مورد نیاز خود را در حوزه مواد بهداشتی و شوینده از واحدهای تولیدی شهرستان انار تهیه می کند

. این شرکت با بررسی واحدهای راکد و نیمه تعطیل به این نتیجه رسید که حمایت از تولید را به معنای واقفی اجرا کند و با راه اندازی مجدد این واحدهای تولیدی، تولید و اشتغال جان دوباره ای بگیرد

. شرکت ها کیفیت تولید خود را وفق نظر شرکت مس بالا بردند و تأییدیه های لازم را گرفتند، چند ماهی خرید از این شرکت ها انجام شد و موجب شد اشتغالزایی خود را بالا ببرند. اما به یکباره با اعلام توقف خرید از این شرکت ها انگشت حیرت به دهان تولیدکنندگان ماند و هرچه پیگیری کردند که دلیل آن چیست به جوابی نرسیدند.

علیزاده مدیرعامل کارخانه دستمال کاغذی انار می گوید: با حمایتی که قرار شد شرکت همگامان مس در خصوص خرید محصول از ما داشته باشد، بیش از یک میلیارد تومان هزینه کردم و زیر بار قرض رفتم، دستگاهها را به روز کردم تا تولیدی مناسب شرکت مس داشته باشیم

. جعبه های تولیدی مان را هم به نام مس چاپ کردم. با توجه به رضایتمندی از تولیداتمان خرید خوبی هم داشتند اما یک دفعه گفتند بارتان را عودت می دهیم. علیرغم اینکه مدیران همه می گفتند محصول ما مشکلی ندارد و هدف ما حمایت از تولید است، اما نفهمیدیم علت آن چیست. جعبه هایی که زدیم نام شرکت مس را روی آن چاپ کردیم اگر مس از ما محصول را خریداری نکند باید آنها را آتش بزنم؟

می گویند حوزه نظارت حساسیت نشان می دهد در حالی که اگر مشکلی هست اعلام کنند و فرصت بدهند تا نقایص را برطرف کنیم. با امام جمعه، فرماندار و استاندار رایزنی کردیم حداقل جنس هایی که برده شده را برنگرداندند، که قبول کردند اما خریدشان همچنان کنسل است

. اگرچه دستگاه های ما سنتی است، اما از نظر کیفیت و جنس مواد اولیه با برندهای بزرگ کشور که کاملا مکانیزه هستند، برابری می کند. روز اول ۳ نفر اشتغالزایی داشتیم که با حمایت شرکت مس بیش از ۵ برابر شده و ۱۱ نفر نیروهایمان از کمیته امداد و بهزیستی معرفی شده اند

. اگر خرید انجام نشود حدود ۷ نفر بیکار خواهند شد. شرکت مس اگر واحدهای کوچک را حمایت کند می توانند سرپا بمانند و اشتغالزایی خوبی هم داشته باشند.

باقری مدیرعامل شرکت مواد شوینده واحد نمونه صاداتی استان هم گفت: سال گذشته از طرف شرکت همگامان بازدیدی از شرکت ما داشتند و قرار شد از محصولات ما شامل مایع دستشویی و ظرفشویی، سفیدکننده و… خرید کنند. حدود ۹ ماه با هم کار کردیم یک باره گفتند مدیران دستور دادند این جنس ها را خریداری نکنید.

گفتیم اگر مشکلی از نظر کیفیت دارند اعلام کنید که رفع کنیم اما چیزی اعلام نشد.

ابتدا ۴ نفر اشتغالزایی داشتیم که با ورود مس و گل گهر اکنون ۱۵ نفر نیرو مشغول به کار هستند که اگر خریدهای شرکت مس کنسل شود، ۶ نفر را مجبوریم اخراج کنیم.

کسانی که این تصمیات را می گیرد بفکر نیروهایی که با امیدواری سر کار می روند، هم باشند.

ابولی سرداری مدیرواحد بازرگانی شرکت همگامان مس نیز هدف این شرکت را حمایت از تولیدات داخلی شهرستان و شهرستان های مجاور مس می داند. وی از تأیید تولیدات شرکت های مواد شوینده و دستمال کاغذی سخن به میان آورد و گفت: این واحدها استانداردهای لازم را داشته و محصولات شان نیز با تایید دستگاه نظارت بوده است.

. شاکری مدیرعامل شرکت همگامان مس نیز در توضیحاتی اظهار داشت: سعی کردیم سبد کالای مورد نیاز مس را با اولویت شهرستان تأمین کنیم و اگر شرایط کیفی نداشت از خارج از شهرستان و شهرستان های همجوار تهیه شود. وی افزود: نسبت به خرید دستمال کاغذی و مواد شوینده اقدام کردیم و چندین ماه خریداری می شد و طبق نظرسنجی مشکل خاصی هم وجود نداشت. شاکری خاطرنشان کرد: اخیرا از واحد نظارت گفتند مورد تأیید نیستند و برای ما هم مشخص نشد دلیل اصلی این موضوع چیست.

 

به نظر می رسد اختلافات درون سازمانی دلیل اصلی این ماجرا باشد که نتیجه اش شکستن کمر تولید کننده است. متأسفانه چنین اختلافاتی سالها باعث شده حمایت از تولید در شهرستان و استان کمرنگ باشد و هنوز تولیدات خارج از شهرستان و استان را سر میز مدیران، ادارات، نهادها و ارگان ها می بینیم در حالی که مشابه، حتی بهتر و باکیفیت تر از آن را فرزندان همین شهر و استان تولید می کنند.

برچسب ها:
شرکت های تولیدی عدم حمایت از تولید مجتمع مس سرپشمه رفسنجان نظارت مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • Assfg

    کیفیتشون بسیار بسیار بسیار ضعیفتر از بقیه اجناس بازار بود قیمت هم لابد بیشتر از بازار به عنوان کسی که تجربه زیادی در مواجهه با شرایط مشابه در شرکت مس داشتم عرض میکنم تجربه ثابت کرده این طیف تولید کنندگان محلی رفسنجان و انار به دلیل نداشتن نگاه حرفه ای در زمینه کاری خود و ضعف اقتصادی ، در مراوده با مجتمع دنبال همایت دائمی بی قید شرط با هر شرایطی هستن من خیلی تلاش کردم که در حد خودم مایحتاج واحدم از تولیدی های رفسنجان تامین بشه ولی در ۹۹ ٪ مواقع برای این عزیزان وقتی پای شرکت مس وسط میاد میخوان بی کیفیت ترین محصول رو با بالاترین قیمت بدن و کسی هم که دلش برای منافع شرکت بسوزه به غریب پرستی محکوم میشه