کاهش سهمیه گازوئیل مینی بوس های رفسنجانی، سیپاد قطع است

  • شناسه خبر: 70824
کاهش سهمیه گازوئیل مینی بوس های رفسنجانی، سیپاد قطع است

جمعی از رانندگان مینی‌بوس‌های رفسنجان که کار سرویس‌دهی به مدارس و کارخانه‌ها را انجام می‌دهند در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت مقابل دفتر امام جمعه تجمع کردند تا نسبت به حل مشکلات‌شان چاره‌اندیشی شود.

جمعی از رانندگان مینی‌بوس‌های رفسنجان که کار سرویس‌دهی به مدارس و کارخانه‌ها را انجام می‌دهند در اعتراض به کاهش سهمیه سوخت مقابل دفتر امام جمعه تجمع کردند تا نسبت به حل مشکلات‌شان چاره‌اندیشی شود.
به گزارش روراستی، سسیستم سیپاد یا ردیاب پیمایش جهت اختصاص سهمیه سوخت گازوئیل از ماه‌ها قبل برای خودروهای دیزلی که سرویس‌دهی کارخانجات و مدارس را انجام می‌دهند، اجباری شده و رانندگان بر اساس بعدمسافت با استفاده از این دستگاه سهمیه گازوئیل خود را می‌گیرند.
اما چند ماهی‌ست که رانندگان در رفسنجان با مشکل کاهش سهمیه مواجه شده‌اند و از قبل از شروع مدارس پیگیر حل این مشکل شده‌اند تا در زمان سرویس‌دهی به مدارس بتوانند با کمترین مشکل خدمت‌رسانی کنند.
از طرفی چندین کارخانه هم در رفسنجان وجود دارد که باید کارکنان آن توسط مینی‌بوس‌ها سرکار بروند و اگر گازوئیل نباشد سرویس‌دهی به آنان هم با مشکل مواجه می‌شود.
امروز جمعی از رانندگان با مراجعه به دفترامام جمعه خواستار حل این مشکل شدند که در بین آنها رفته با بعضی از این رانندگان گفت‌وگو کردیم.
یکی از رانندگان که سرویس یکی از کارخانه‌های شهرک صنعتی بود، اظهار داشت: ماهانه ۱۳۵۰ لیتر می‌گرفتیم و کمبودی نداشتیم، مدتی هست ۱۰۰ لیتر کم کردند تا یک ماه و نیم قبل سهمیه را به ۵۰۰ لیتر رساندند که به دفتر نماینده و فرمانداری مراجعه کردیم قول حل مشکل را دادند، اما مشکل حل نشد.
یکی دیگر از رانندگان از سیستم سیپاد سخن به‌میان آورد و گفت: دستگاه سیپاد را نصب کردیم اما سراسری قطع است..
وی با بیان اینکه رانندگان ما هیچکدام در کار قاچاق سوخت نیستند و شغل‌شان سرویس‌دهی به مدازسو کارخانه‌هاست و باید جلوی قاچاق سوخت را از جای دیگر بگیرند، ادامه داد: تعداد زیادی از رانندگان هستند که حدود ۳۰ سال در حال فعالیت هستند مشکلی در حوزه قاچاق سوخت ندارند.
این راننده اضافه کرد: در حال حاضر با ماهی ۵۰۰ لیتر سهمیه گازوئیل امکان سرویس‌دهی نداریم، ماهانه ۵۰۰ لیتر شارژ می‌شود مابقی ماه گازوئیل نداریم و در فرماندار جلسه‌ای برگزار کردند و قول حل مشکل دادند اما هنوز اقدام مثبتی نشده است.
یکی دیگر از این رانندگان عنوان کرد: ۴۰۰ لیتر گازوئیل دو هفته را پوشش می‌دهد، در حالی که کارکنان شرکت‌های شهرک‌های صنعتی را باید طول ماه به محل کارشان برسانیم مابقی ماه چه باید کنیم.
وی بیان داشت: دستگاهی روی خودروها گذاشتند که قطع است سیستم سیپاد را قبول داریم اما چند ماه هست دستگاه نصب کردیم اما سوخت ندادند سهمیه را هم کم کردند.
این راننده گفت: بیش از ۶ میلیون تومان برای نصب خرید و نصب دستگاه سیپاد هزینه کردیم اما این دستگاه کاری انجام نمی‌هد.
وی افزود: هر سرویس ماه چندین کارخانه را پوشش می‌دهیم نزدیک به ۵۰ کارگر کارخانجات را سرویس‌دهی می‌کنیم ام با مشکل سوخت مواجه‌ایم.
یکی دیگر از رانندگان پیشکسوت هم عنوان کرد: اینها نه اخلالگر هستند نه قصد شورش دارند، بلکه سهمیه گازوئیل می‌خواهند.
راننده دیگری جلو آمد و گفت: هشت ماه دستگاه سیپاد دارم که کارکردش مشخص نیست. مسیری که طی می‌کنم ۱۶۰۰ لیتر گازئیل لازم دارم که ۳۰۰ لیتر گازوئیل اختصاص دادند.اگر گازوئیل نداشته باشیم خدمات صفر است. آزاد هم نمی‌توانیم تهیه کنیم.
با توجه به اینکه رانندگان برای پوشش روستاها و سرویس‌دهی به کارکنان کارخانه‌ها و مدارس مسافت زیادی باید طی کنند، مسؤولان امر نسبت به حل مشکل سهمیه سوخت تا حل مشکل سیستم مرکزی سیپاد باید چاره‌اندیشی کنند تا دغدغه خانواده‌ها برای دانش‌آموزان و کارگران برای رفتن به محل کار برطرف شود.

برچسب ها:
تجمع اعتراض آمیز رانندگان سیپاد کاهش سهمیه گازوئیل مینی بوس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :