آغاز به‌کار بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 70951
آغاز به‌کار بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان

مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان آغاز به‌کار کرد.

مرحله استانی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در رفسنجان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش روراستی، صبح امروز مرحله استانی بیست‌پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مجموعه خجسته آگاه رفسنجان آغاز به‌کار کرد.

اکبر خدادادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در این آیین اظهار کرد: پرورش بر آموزش تقدم دارد و کسانی که در کانون پرورش فکری و کودکان هستند هرکس در هر مقامی مربی‌ست و قرار است کاری خدایی انجام شود و با این هدف جشنواره قصه‌گویی را شروع کردیم و هدف کلان تربیت و پاشیدن بذر ایمان است که در کلام مقام معظم رهبری نسبت به آن توصیه شده است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری بازوی آموزش و پرورش است، افزود: قصه‌گویی سبب توسعه زبان است و مهمترین ممیزه بشر با دیگر موجودات بحث زبان است.

خدادادی ادامه داد: در قرآن حدود ۵۰۰ کلمه به احکام و ۲۵۰۰ کلمه به قصه اختصاص داده شده است.
خدادادی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی از مهمترین عالمان حوزه تعلیم و تربیت هستند و در همان دوره کتاب داستان راستان را تدوین می‌کنند که این تکلیف است و باید به سمت قصه‌گویی حرکت کنیم.

وی ابراز داشت: عالمان، طلاب، مادران و دانش‌آموزان و هرکس در این جامعه می‌تواند از قصه کلان خود را غنی کند.

خدادادی با اشاره به اینکه “با قصه لبخند بسازیم شعار این جشنواره است”،عنوان داشت: این جشنواره بخش‌های مختلف ازجمله بخش حاج قاسم سلیمانی، قصه، داستان‌های بومی‌، داستان‌های محلی، بخش ۹۰ ثانیه‌ای و دیگر بخش‌ها را دارد

وی گفت: ۶۵ نفر از استان به این جشنواره رسیدند و امروز و فردا برنامه‌های خود را اجرا و در آیین پایانی برترین‌ها معرفی خواهند شد‌.

قصه گویی باید بر اساس علم و با هدف باشد

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان نیز در این آیین اظهار کرد: هنر قصه‌گویی یک هنر جمعی‌ست و یک جمع می‌توانند یک مجموعه فاخر را به صحنه بیاورند.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن خودش را قصه‌گو معرفی می‌کند و کسی که در این مسیر وارد می‌شود کار الهی انجام می‌دهد.

عسکری افزود: قصه‌ها باید دارای هدف باشند. یکی از رحمت‌های الهی بیان قصه‌هاست که در قالب یک هنر گاهی سخت‌ترین مشکلات و مفاهیم را به جامعه عرضه می‌کند.

امام جمعه رفسنجان عنوان داشت: قصه‌های قرآنی مطابق با واقعیت و حق هستند، بنابراین قصه‌ها باید بر اساس علم باشند نه گمان و جامعه را به اندیشیدن وادار کنند.

شایان ذکر است: آیین پایانی این جشنواره ۲۹ آبان‌ماه جاری در سالن باران اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار می‌شود.

برچسب ها:
استان کرمان اکبر خدادادی جشنواره قصه گویی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :