تشریح فعالیت های دانشگاه آزاد رفسنجان/از نگاه مهارت محوری تا تولید و کارآفرینی

  • شناسه خبر: 71294
تشریح فعالیت های دانشگاه آزاد رفسنجان/از نگاه مهارت محوری تا تولید و کارآفرینی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان فعالیت‌های این دانشگاه را تشریح کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان فعالیت‌های این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش روراستی، رضا قدیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو که در محل ساختمان مدیریت دانشگاه آزاد برگزار شد، با تبریک این روز اظهار کرد: در دوران پساکرونا نگاهی که برای دانشگاه ترسیم شد بر اساس مهارت‌محوری، حل مسأله و کارآفرینی بود، شعاری که دانشگاه‌های نسل چهارم روی آن تمرکز دارند و باید روی آن کار کنند.

وی بیان کرد: این شعار شاید به‌نظر یک شعار ایده‌آل باشد اما حرکت خوبی در این زمینه شروع شده و اکثر دانشجویان این نگاه مهارتی را می‌بینند.

برگزاری ۱۲۰ کارگاه مهارتی

قدیری تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بر اساس برنامه‌ریزی که داشتیم ۱۲۰ کارگاه مهارتی تشکیل شده و دانشجو متناسب با رشته خود مهارتش را کسب می‌کند و زمانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود مهارت لازم را دارد تا وارد بازار کار شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه حل مسأله اگر کاربردی نباشد، جایگاه علم بی‌فایده است، علم و دانشگاه و اساتیدی مثمرثمر هستند که در مسائل اصلی و کاربردی نظر داده و بتوانند مسائل را حل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان پایان‌نامه‌های دانشجویی را در حل مسائل شهرستان مهم دانست و گفت: این حرکت از سال قبل آغاز شده که دانشجو و استاد موظفند پیرامون موضوعات در خصوص یکی از مسائل شهر، استان و کشور کار کنند و در نهایت دانشگاهی که نگاهش حل مسأله و مهارت‌محور باشد به یک دانشگاه کارآفرین مبدل می‌شود.

وی عنوان داشت: در حوزه علوم انسانی و نهضت کرسی‌ها، در یک ماه اخیر حدود ۳۸ تیم دانشجویی کرسی برگزار کردند و در هفته پژوهش اساتید ۱۴ کرسی برگزار کردند و نهضت کرسی جایگاه بالایی در دانشگاه دارد.

تولید یک میلیون نهال به روش دانش بنیان

قدیری از طرح کشت‌بافت گیاهی دانشگاه سخن به‌میان آورد که در کشور بی‌نظیر بوده و گفت: ظرفیت تولید یک میلیون نهال به روش دانش‌بنیان دارد که در حال افزایش است و ماهیانه ۵۰ هزار گل زینتی در این مجموعه در حال تولید است.

وی متذکر شد: ۱۳ هزار گلخانه در سه سالن چهارهزار متری کاملا استاندارد، هیدروپونیک و هوشمند در دانشگاه بی‌نظیر است که سال قبل ۲۵۰ تن گوجه از این مجموعه برداشت شده است.

پورحسینی معاون علمی دانشگاه آزاد رفسنجان نیز در این نشست از طرح «پویش» دانشگاه آزاد خبر داد که حدود دو سال در دانشگاه آزاد راه‌اندازی شده و تصریح کرد: در رفسنجان امسال این طرح شروع شده که در حوزه مهارت‌افزایی بوده و زمینه اشتغال را ایجاد می‌کند. دانشجو دوره‌های مهارتی که صنایع اعلام نیاز کردند را گذرانده و آماده ورود به صنعت می‌شود.

وی متذکر شد: این طرح هم نیاز صنعت را برآورده می‌کند هم برای دانشجویان در طول دوران تحصیل اشتغال ایجاد می‌کند.

رجبی رئیس دانشگاه آزاد بهرمان رفسنجان نیز در این نشست در پاسخ به پرسشی در خصوص آسیب‌ها و مشکلاتی که در شهر وجود داشته و دانشگاه چه کمکی کرده یادآور شد: اولین رویداد بهینه‌سازی مصرف آب در دانشگاه برگزار و ۶۰ ایده وارد شد و ۲۰ ایده انتخاب شدند که ۵ ایده به مرکز شتاب‌دهی شهید ستاری انتقال یافتند.

وی از فعالیت یک شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه خبر داد که در حوزه سرمازدگی فعالیت می‌کند و توضیح داد: فلزی تولید کردند که ۳ تا ۱۲ ثانیه دمای آن به ۳۰۰ درجه هم می‌رسد که در حال تست در باغات کشاورزی است.

رجبی ابراز داشت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، گروه روانشناسی دانشگاه طرح‌ها، نشست‌ها و بازدیدهای زیادی انجام دادند و در اغتشاشات ۶ کرسی برگزار و دانشجویان حرف‌های خود را مطرح و تنش‌ها پایان یافت و هیچ مشکلی در دانشگاه رفسنجان نداشتیم.

برچسب ها:
دانشگاه آزاد رفسنجان کارآفرینی مهارت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :