چالش موقوفه های رفسنجان؛ متولیان غایب

  • شناسه خبر: 71565
چالش موقوفه های رفسنجان؛ متولیان غایب

بعضی از املاک موقوفه در شهرستان رفسنجان به وضعیتی افتاده اند که ساماندهی آنها نیازمند متولی قوی و دلسوزی است که جای او خالی‌ست!

بعضی از املاک موقوفه در شهرستان رفسنجان به وضعیتی افتاده اند که ساماندهی آنها نیازمند متولی قوی و دلسوزی است که جای او خالی‌ست!
به گزارش روراستی، اراضی و مجموعه های زیادی در رفسنجان وجود دارد که جزو موقوفه ها هستند؛ از زمین و باغ گرفته تا بقعه متبرکه و دکان و مسجد و دیگر موارد.
متأسفانه بعضی از املاک موقوفه وضعیت مناسبی ندارند و به هیچ عنوان به آنها رسیدگی نمی شود و به طور کلی رها شده اند.
در این میان رها شدن بعضی املاک موقوفه مزاحمت هایی نیز برای مجاوران آن ملک ایجاد کرده که صدای آنها هم به گوش هیچکس نمی رسد چراکه اوقاف اعلام می کند این ملک زیر نظر ما نیست و متولی اصلی هم پیدایش نیست!
شریفی رئیس اداره اوقاف شهرستان رفسنجان در گفتگو با روراستی، در خصوص ۴ واحد مسکونی کمیته امداد که گفته می شود زمین آن متعلق به اوقاف است ولی این خانه ها به دلیل اینکه مورد تأیید نظام مهندسی نبوده و آهن آلات و وسایل داخل آن در حال به سرقت رفتن است، اظهار کرد: متولی این خانه ها موقوفه حاج شریف است و ربطی به اداره اوقاف ندارد.


وی در باره زمین جنب میدان شهید سلیمانی(شهدا) که دیوار آن در حال سقوط سمت کوچه و خطر ریزش روی مردم و خودروها داشته نیز گفت: زمین مربوط به موقوفات غیر متصرفی بنام حاج مهدی یزدی است که قبلا بحث شهرداری و همین موقوفه مطرح بوده و زمین در اجاره شهرداری بوده است و با توجه به وضعیتی که داشته شهرداری دستور داده بود دیوار را داخل زمین تخریب کنند.
اما با وجود تخریب این دیوار چهره نامناسبی در این بخش از شهر که از میادین اصلی شهر نیز هست، ایجاد شده است و باعث گلایه مندی ساکنین نیز شده است.

برچسب ها:
اداره اوقاف رفسنجان املاک موقوفه در شهرستان رفسنجان متولیان غایب موقوفه های رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :