افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کتاب «مس سرچشمه» در رفسنجان

  • شناسه خبر: 71937
افتتاح چهاردهمین نمایشگاه کتاب «مس سرچشمه» در رفسنجان

چهاردهمین نمایشگاه کتاب مس سرچشمه رفسنجان در سالن ورزشی عدالت گشایش یافت.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب مس سرچشمه رفسنجان در سالن ورزشی عدالت گشایش یافت.
به گزارش روراستی، صبح امروز طی آیینی چهاردهمین نمایشگاه کتاب مس سرچشمه رفسنجان در سالن ورزشی عدالت گشایش یافت. مسلم علیمهدی مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در مراسم اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۱۲۵۴ عنوان کتاب و ۱۶۴ هزار جلد کتاب از ناشران به معرض نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: به خاطر کرونا نمایشگاه کتاب تعطیل بود از امسال از سر گرفته شد تا نقشی در امر مهم ترویج فرهنگ انس با کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.
علیمهدی گفت: با همکاری فرهنگ و ارشاد شهرستان رفسنجان تا پایان سال و سال‌های آینده هرسال مسابقه کتابخوانی در شهرستان اجرا کنیم.
حسین رضایی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان نیز در این مراسم مس در کنار تولید به فرهنگ و هنر اهمیت می‌دهد و به‌عنوان حامی فرهنگ و هنر نام گرفته است. وی سرانه مطالعه شهرستان را به حدود ۱۲ دقیقه رسیده است اگر یک دقیقه سرانه مطالعه را بالا ببریم روی ذهنیت جامعه تاثیر مثبت می‌گذاریم برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند کمک کند.
رفسنجان می تواند پایتخت کتاب ایران شود
محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز اظهار داشت: رفسنجان به همتی که در مردم و مسوولان و اصحاب و فرهنگ و رسانه دارد توانایی که پایتخت کتاب ایران شود را دارد.
وی بیان داشت: مردم کرمان مردم کتابخوانی هستند و برعکس تبلیغاتی که می‌شود که احساس می‌کنیم مردم خیلی کتاب نمی‌خوانند اما آمارها نشان می‌دهد که اینگونه نیست در نمایشگاه بزرگ کتاب ایران که در تهران برگزار می‌شود با توجه به اینکه ۳ و نیم درصد جمعیت کشور مردم کرمان هستند آمار خرید کتاب توسط مردم استان کرمان ۴ ‌ نیم درصد بوده یعنی یک درصد بیش از سهم‌مان در جمعیت.
روحی گفت: امیدواریم بیشتر به کتابخوانی روی بیاوریم و به آنچه که می خوانیم عمل کنیم.
برچسب ها:
چهاردهمین نمایشگاه کتاب مس نمایشگاه کتاب رفسنجان نمایشگاه کتاب مس سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :