اهداکنندگان خون در رفسنجان تجلیل شدند

  • شناسه خبر: 73318
اهداکنندگان خون در رفسنجان تجلیل شدند

به مناسبت روز جهانی اهدای خون که ۲۵ خرداد است امروز چهارشنبه طی آیینی در مرکز شهید ستاری رفسنجان از اهداکنندگان خون با حضور مسئولان تجلیل به عمل آمد.

به مناسبت روز جهانی اهدای خون که ۲۵ خرداد است امروز چهارشنبه طی آیینی در مرکز شهید ستاری رفسنجان از اهداکنندگان خون با حضور مسئولان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روراستی، حسین رضایی فرماندار شهرستان در این آیین با حضور دکتر رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی و مسیولین و اهداکنندگان خون ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون و دست اندرکاران پایگاه انتقال خون که فرآورده های خونی را در اختیار مراکز درمانی قرار می دهند اظهار داشت: کمبودهایی هم احساس می شود که در رفسنجان مطالبه مردمی و ادارات اتوبوس سیار اهدای خون است.

وی افزود: در این خصوص اعتبار اولیه ۲ میلیارد ریال را تهیه و در اختیار پایگاه قرار خواهیم داد و برای مابقی بودجه مورد نیاز خرید اتوبوس سیار هم نهادهای مختلف کمک خواهیم گرفت.

رضایی بیان کرد: دلیل مصرف زیاد خون در استان و به تبع شهرستان رفسنجان، وجود راه ها و جاده های مواصلاتی نامناسب است که باعث تصادفات و حوادث ترافیکی و مجروح و مصدوم شدن افراد می شود لذا نیاز است بودجه هایی جهت ساماندهی راه ها جذب و به کار گرفته شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه خون اهدایی در مراکز شهرستان رفسنجان مصرف می شود مازاد آن هم به مراکز درمانی شهرستان های مختلف استان کرمان ارسال می شود.

فرماندار رفسنجان گفت: همچنین از دیگر نیازهای پایگاه انتقال خون شهرستان، سانتریفیوژ، ساخت سردخانه نگهداری پلاسما و غیره است که در جذب کمک ها از نهادهای مختلف در این راستا هم تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

مهدی محمدحسینی‌ مدیر پایگاه انتقال خون رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: اهدای خون تبلور اهدای زندگی و مهربانی است و در رفسنجان سال هاست که در این امر اهداکنندگان خون پیشران هستند.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۲۳ هزار واحد خون در رفسنجان اهدا می شود گفت: سال گذشته دو میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۷ واحد خون توسط اهداکنندگان خون در کشور اهدا شد که رشدی معادل ۴.۷ درصد نسبت به سال قبل از آن داشته است.

محمدحسینی‌ ادامه داد: در رفسنجان رشد اهدای خون در سال قبل نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۱۵ درصد بود.

وی شاخص اهدای خون در کشور را ۲۷.۲۸ عنوان و بیان کرد: در رفسنجان این شاخص ۳۹ است یعنی از هر هزار نفر ۳۹ نفر خون خود را اهدا می کنند که نسبت به شاخص کشوری بالاست.

این مسئول شاخص اهدای خون مستمر کشوری و شهرستان رفسنجان را به ترتیب ۵۴.۳۵ و ۶۰.۶ عنوان کرد و شاخص دیگر در حوزه اهدای خون را شاخص اهدای خون بانوان برشمرد و گفت: متاسفانه این شاخص در کشور ۴.۴۲ و در رفسنجان ۴.۲ است که نیاز به فرهنگ‌سازی است تا بانوان هم در امر اهدای خون پای کار بیایند.

در این آیین از اهداکنندگان خون مستمر و دیگر اهداکنندگان با لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها:
اهداکنندگان خون اهدای خون تجلیل رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :