30درصد سطح زیر کشت مازاد بر منابع آبی است

  • شناسه خبر: 8073
30درصد سطح زیر کشت مازاد بر منابع آبی است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت : 30درصد سطح زیر کشت مازاد بر منابع آبی است وباید دقت عمل در مصرف آب‌های موجود صورت گیرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت : 30درصد سطح زیر کشت مازاد بر منابع آبی است وباید دقت عمل در مصرف آب‌های موجود صورت گیرد.
به گزارش خبرنگار روراستی حسین آذین در مسجد الزهرا(س)با تبریک میلاد پیامبر (ص) وامام جعفر صادق(ع) وهمچنین گرامیداشت روز رفسنجان اظهار داشت : وضع اقتصادی کشور به گونه‌ای است که نیاز به اصلاح الگوی مصرف و ایجاد اقتصاد مقاومتی داریم.

P1150139-300x225
وی با بیان اینکه بیش از14هزار بیکار در شهرستان داریم واز طرفی دو هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از محصول پسته در شهرستان ایجاد شده خاطر نشان کرد: اگر بخشی از این درآمد حاصله برای امورجاری کشاورزان به کار گرفته شود بازهم رقم بزرگی می‌ماند که می‌تواند کمک بزرگی برای ایجاد اشتغال وتولید باشد.
آذین ادامه داد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی است ویکی از رسالت‌های مردم در این زمینه اصلاح سبک زندگی والگوی مصرف است.
وی بیان داشت: سالیانه 153میلیارد متر مکعب گاز در کشور تولید می‌شود که130میلیارد متر مکعب آن توسط مردم مصرف می‌شود و مابقی در پروژه های پتروشیمی و…مصرف می‌شود.
وی اذعان داشت: کشور ما از نظر مصرف انرژی ، آب وبرق 17برابر ژاپن وچندین برابر کشور های اروپایی وآمریکا است که با این سبک زندگی به بن بست خواهیم رسید.
آذین گفت: استان کرمان بحرانی ترین منطقه از نظر آب در کشور است وشهرستان رفسنجان بحرانی ترین منطقه استان است 95درصد آب ها در استان صرف کشاورزی می‌شود 2درصد برای شرب و3درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.
وی بر ضرورت استفاده بهینه از آب تاکید وافزود: بهره وری باید بالا برود واز افزایش سطح زیر کشت باید خود داری کرد.

برچسب ها:
منابع آبی،کشاورزی،رفسنجان،روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :