انتقال روزانه 320 هزار بشکه فراورده نفتی از بندرعباس به رفسنجان

  • شناسه خبر: 8182
انتقال روزانه 320 هزار بشکه فراورده نفتی از بندرعباس به رفسنجان

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق تصریح کرد: در حال حاضر از بندر عباس تا رفسنجان روزانه 320 هزار بشکه و از رفسنجان توسط خط 20 اینچ 220 هزار بشکه و 16 اینچ 73 هزار بشکه و 14 اینچ 71 هزار بشکه به کرمان می رود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق تصریح کرد: در حال حاضر از بندر عباس تا رفسنجان روزانه 320 هزار بشکه و از رفسنجان توسط خط 20 اینچ 220 هزار بشکه و 16 اینچ 73 هزار بشکه و 14 اینچ 71 هزار بشکه به کرمان می رود.
به گزارش خبرنگار روراستی مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق کشور در جریان بازدید خبرنگاران از این منطقه در رفسنجان تاکید کرد: حفاظت از خطوط در فواصل بین خطوط بعهده نیروی انتظامی است اما این مرجع تا کنون بخوبی از عهده این کار برنیامده لذا با مجوز خودمان، خط بان ها این مسئولیت را به عهده گرفته اند اما در هر صورت در منطقه بندرعباس امکان محافظت در طول شب را نداریم.

IMG_26600
وی گفت : منطقه جنوب شرق با 1800 کیلومتر خط لوله، دهمین منطقه از 11 منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت است که کار انتقال 320 هزار بشکه معادل 50 میلیون لیتر نفت و فرآورده را انجام می دهد.
کدیور تصریح کرد: خطوط لوله منطقه جنوب شرق در سایزهای 26، 20، 16 و 14 اینچ از بندرعباس آغاز و تا رفسنجان، کرمان، یزد، نائین و اصفهان ادامه دارد.

IMG_27330
وی اظهار داشت : این منطقه دارای6 مرکز انتقال 5 پایانه و تاسیسات و همچنین 650 پرسنل است که خطوط در مسیر بندعباس تا اصفهان به نیروگاه ها نیز سوخت مایع تحویل می دهند.

IMG_26170
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق گفت: در حال حاضر خط 26 اینچ از بندرعباس تا رفسنجان 120 هزار بشکه معادل 50 میلیون لیتر نفت و فرآورده در روز تا سیرجان و از سیرجان تا رفسنجان و از این منطقه به کرمان و یزد و نائین منتقل می کند.
وی ادامه داد: برای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به دلیل کم بودن مصرف و بالا بودن هزینه احداث خط لوله، با تانکر سوخت رسانی می شود ضمن اینکه خراسان جنوبی از خراسان رضوی تغذیه می شود و کسری آن از این منطقه جبران می شود.

IMG_26600
وی همچنین گفت: 25 ایستگاه مخابراتی نیز در این منطقه وجود دارد که بر اساس اطلاعاتی که مخابره می کنند هر جایی که کار انتقال صورت نگیرد و یا مشکلی صورت گیرد مخابره می شود.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه جنوب شرق کشور اظهار داشت : در کل بصورت ماهیانه 800 میلیون لیتر نفت و فراورده از طریق خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه جنوب شرق انتقال داده می شود.
وی در خصوص بنزین وارداتی نیز گفت: مازاد بنزین تولیدی و وارداتی بعد از توزیع در پالایشگاه از طریق خط 16 اینچ به رفسنجان منتقل می شود.
وی در خصوص پروژه های اتی نیز گفت: خط 16 اینچ به طول 340 کیلومتر از رفسنجان به نائین و در ادامه تا تهران، خط 26 اینچ از بندر عباس تا رفسنجان به طول 469 کیلومتر و تعویض خط 16 اینچ به دلیل مشکلات پوششی که داشته به صلاح نیست که تقویت شود و باید تعویض صورت گیرد.
وی اظهار داشت: طرح جایگزینی 2 خط 16 اینچ به جای 3 خط 8 اینچ، انبار پخش یزد 3 خط نفت سفیدگازوئیل و بنزین از تاسیسات تا انبار که 4.2 کیلومتر بوده اما به جهت اینکه ظرفیت لازم را ندارد پیش بینی شده که 2 خط 16 اینچ به جای 3 خط کشیده شود که د حال برنامه ریزی هستیم و تا آخر سال مشخص شده و کار از سال آینده آغاز می شود و همچنین ایجاد پیشگیری از خوردگی خط 26 اینچ را به طول 7 کیلومتر در برنامه داریم که سال آینده انجام می شود و همچنین تعویض و تعمیر پوشش 30 کیلومتر از نقاط بحرانی خط 20 اینچ و راه اندازی سامانه تزریق مواد بازدارنده خوردگی لوله از داخل را نیز در برنامه داریم.

برچسب ها:
نفت، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :