رزمنده ای که برای خانواده اش کار می کند

  • شناسه خبر: 8247
رزمنده ای که برای خانواده اش کار می کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان بنا به روایتی از امام صادق (ع) که الکادُ علی عیالهِ کالمجاهد فیِ سبیل ا… گفت : ایشان فرمودند : آنگاه که مردی تنگدست است و برای تأمین خوراک خود و خانواده اش کار کند و از طلب حرام اجتناب نماید، ارزش و فضیلت اینکار مانند رزمنده ایست که در راه خدا جهاد می کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان بنا به روایتی از امام صادق (ع) که الکادُ علی عیالهِ کالمجاهد فیِ سبیل ا… گفت : ایشان فرمودند : آنگاه که مردی تنگدست است و برای تأمین خوراک خود و خانواده اش کار کند و از طلب حرام اجتناب نماید، ارزش و فضیلت اینکار مانند رزمنده ایست که در راه خدا جهاد می کند

url
کار و فعالیت برای کسب روزی حلال در زندگی معصومین و ائمه (ع) جایگاه ویژه ای داشته است به طوری که در زندگی همه آنها صحنه هائی از فعالیت و تلاش برای تأمین معاش به چشم می خورد.
حجت الاسلام سید محمود حسینی در گفتگو با خبرنگار روراستی ضمن تبریک میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام، و هفته وحدت، در زمینه کسب و کار حلال، نکاتی را بیان کرد و افزود : کار، وسیله ای لازم برای کسب درآمد و ادامه زندگی و حفظ آبروست اسلام نیز همواره بر کسب روزی حلال توصیه می کند و در قرآن نیز آمده است که هر کس در سایه سعی و تلاش باید امرار معاش کند.
وی تصریح کرد : در کسب روزی حلال علاوه بر اینکه باید تلاش کرد و تنبلی ، سستی و نخوت را گنار گذاشت، باید از طریق موازین شرعی ومجاز به کسب حلال پرداخت.
حسینی خاطرنشان کرد : رسول گرامی اسلام در طول زندگی خود همواره در کار و تلاش بود و هیچ گاه زحمت خود را بر دوش دیگران نمی نهاد،آن بزرگوار، کار را سبب جلب محبت خداوند می دانست و می فرمود: خداوند دوست دارد که بنده اش را در راه به دست آوردن روزی حلال، خسته ببیند.
رئیس تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت : عبادت ده جزء دارد و9 جزء آن مربوط به کسب روزی حلال است که نشان دهنده اهمیت فراوان کار و تلاش برای روزی حلال است و از دید اسلام نوعی جهاد در راه خداوند است.
وی به نقل داستانی از امام باقر(ع) پرداخت و افزود : امام باقر(ع) به حرفه کشاورزی می پرداختند و روزی یکی از بندگان خداوند امام را در حال کار دید و با این تفکر که ایشان دنیا دوست وحریص است، با تعجب پرسید که چرا در اوج هوای گرم به کار می پردازید امام در پاسخ گفتند: اگر در همین حال از دنیا بروم در حال عبادت جان داده ام .
سید محمود حسینی اظهار داشت : کفار و استکبار بر علیه ایران تحریمها را ایجاد کردند که با توجه به تدبیر رهبر فرزانه ، اقتصاد مقاومتی راهی برای رفع معضل بیکاری است چرا که منظور هبری در این است خودمان آستین همت بالا بزنیم و کار آفرینی کنیم.
وی تصریح کرد : کارهای دامداری ، کشاورزی، باغداری و زنبورداری و غیرهرا فراهم کنیم و دولت نیز در این امر کمک کند و یکی از راههای کمک دولت در راستای کارآفرینی، ایجاد کارخانه، کارگاه ها و مکانهایی که چند نفر را با ارائه تسهیلات کم بهره به امر اشتغال مشغول کند.
حسینی عنوان کرد : احتکار یکی از کارهای حرام در اسلام است زیرافرد اجناس خود را در انبار به منظور گران شدن نگهداری می کند و در این مدت ملت و مردم از خرید این اجناس بی بهره اند.
وی کم فروشی و ربا را از کسب و کار حرام نام برد و گفت : در قوانین اسلام در زمینه فروش جنس بایستی برای کسب وزی حلال درصد کمی به اصل قیمت اضافه کنند و به دست مشتری برسانند در حالی که امروزه اجناس با چندین برابر قیمت به فروش می رسد که کاری حرام است.
وی همچنین افزود : پرداخت خمس نیز برکات کسب و کار را زیاد می کند، انسان باید خرج و مخارج زندگی خود را در طول سال جدا کند و اگر از درآمدهای خود پولی اضافه آمد یک پنجم آن را به عنوان خمس بپردازند تا روزی شان حلال شود.
سید محمود حسینی با بیان اینکه کار و تلاش، سبب رشد و کمال آدمی، رحمت الهی، پاداش بی شمار اخروی و مورد تاکید خدا و رسول اوست تصریح کرد : افرادی که تن سالم دارند همواره باید در پی کسب روزی حلال تلاش کنند و از رفتن به کمیته امداد امام خمینی (ره) و دریافت صدقه پهیز کنند
از دست رنج دیگران استفاده کردن، مایه شرمساری در دنیا و آخرت و بهره گیری از حاصل کار و تلاش خود، مایه کمال و سربلندی در دنیا و آخرت است.
هرگاه کسی در کاری که مهارت داشت، فعالیت می کرد، حضرت محمد(ص) به نیکی، او را احترام می گذاشت در بیان شرافت و عزت کارگران همین بس که رسول اکرم صلی الله علیه و آله با افتخار، بر دستشان بوسه زد.
تنبلی و تن پروری، مسئله ای بود که پیامبر اعظم (ص) همواره مردم را از آن برحذر می داشت و درباره پرهیز از این کار و روی آوری به کار و تلاش می فرمود: خداوند، جوان بی کار را دوست نمی دارد.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :