یزد و رفسنجان نزدیکی بسیاری با هم دارند

  • شناسه خبر: 10060
یزد و رفسنجان نزدیکی بسیاری با هم دارند

فرماندار ویژه رفسنجان گفت : یزد و رفسنجان نزدیکی بسیاری با هم دارند و به ویژه منطقه انار که رفت و آمدهای زیادی از دو استان از طریق این شهرستان انجام می‌شود ضمن اینکه یزد و کرمان در حوزه درمانی نیز مراودات بسیاری با یکدیگر دارند.

فرماندار ویژه رفسنجان گفت : یزد و رفسنجان نزدیکی بسیاری با هم دارند و به ویژه منطقه انار که رفت و آمدهای زیادی از دو استان از طریق این شهرستان انجام می‌شود ضمن اینکه یزد و کرمان در حوزه درمانی نیز مراودات بسیاری با یکدیگر دارند.

dsc000300
به گزارش روراستی حمید ملانوری در دیدار با مسئولان شهرستان یزد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران شهرستان و استان یزد اظهار داشت : امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو از تجربیات و برنامه های موفق مدیران یزد استفاده کنیم.

81522170-6302324
حمید ملانوری افزود: یزد و رفسنجان نزدیکی بسیاری با هم دارند و به ویژه منطقه انار که رفت و آمدهای زیادی از دو استان از طریق این شهرستان انجام می‌شود ضمن اینکه یزد و کرمان در حوزه درمانی نیز مراودات بسیاری با یکدیگر دارند.
وی ادامه داد: رفسنجان دارای 8300 کیلومتر وسعت و 300هزار نفر جمعیت و دارای چهار بخش و پنج شهر است و از لحاظ ترکیب جمعیتی نیز 160 هزار نفر در مناطق شهری ساکن هستند.
فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: 11 مرکز دانشگاهی با 26 هزار دانشجو و هفت حوزه علمیه از پتانسیل‌های آموزشی این منطقه است و عمده اقتصاد رفسنجان نیز تولید پسته است به نحوی که 80 هزار هکتار باغ پسته در این شهرستان وجود دارد و در سال گذشته 70 هزار تن پسته از باغ‌های آن برداشت شده است.
وی ادامه داد: در بخش صنعت و معدن نیز بزرگترین معدن مس کشور در رفسنجان است و صنایع کاشی و سرامیک مواد غذایی و… نیز از فعالیت‌های صنعتی است.
فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به تجارب موفق یزدی‌ها در صنعت و معدن این نشست برگزار شد تا بتوانیم با حضور مدیران مرتبط هر دو منطقه نسبت به تبادل آرا و برنامه‌ها همکاری لازم را داشته باشیم.
در ادامه مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت : با توجه به اینکه بیشتر صنایع آلاینده در محور 130 کیلومتری یزد قرار گرفته است، همت همه مسئولان در جلوگیری از آلایندگی‌ها و کاهش آلودگی محیط زیست است.
سیدحسین سادات موسوی اظهار داشت : خوشبختانه در دولت تدبیر و امید علاوه بر سیاست و اقتصاد، تعامل و همفکری نیز به خوبی نمود دارد و در استان یزد با تعامل خوبی که وجود دارد، برای برون رفت از وضعیت فعلی نسبت به بهسازی واحدهای آلاینده اقدام شده است.
سیدابوالفضل وکیلی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت : سند راهبردی منابع طبیعی استان با همکاری متخصصان اقشار مختلف و ذی نفعان تدوین شده و تعامل بین بخشی بسیار خوبی در استان وجود دارد و همچنین شناسنامه دار شدن تمام معادن باعث موفقیت‌های زیادی در استان یزد در زمینه منابع طبیعی شده است.
سید جمال سجادی‌پور، رئیس جهادکشاورزی استان یزد نیز در این نشست گفت : 135 هزار هکتار مجموع سطح زیرکشت یزد است و اصلاح الگوی کشت و استفاده از کمترین میزان آب از برنامه‌های این سازمان بوده که با کمترین میزان آب و سطح کشت کمتر محصولات بیشتری برداشت شود که موفقیت‌های خوبی در این زمینه داشتیم.
محمدرضا دلال‌نژاد، معاون آب منطقه‌ای یزد نیز در این نشست گفت: وضعیت آب در یزد بدتر از رفسنجان است و دشت‌های استان یزد عموماً ممنوع از برداشت آب است و با توجه به اینکه صنایع به سمت استفاده از پساب فاضلاب و آبهای با EC بالا هدایت شدند که منجر به صرفه‌جویی زیادی شده و از لحاظ مصرف آب در استان یزد با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله، سختگیری بسیار زیادی حتی بیشتر از استانهای همجوار در زمینه مصرف آب صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست گفت: استان یزد استانی صنعتی و معدنی است و با 3 هزار و 400 واحد صنعتی در رتبه چهارم کشور قرار دارد و در سه رشته کاشی و سرامیک، نساجی و فولاد حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.
محمدمهدی زارع افزود: 50 درصد تولید کاشی و سرامیک کشور در یزد است و از این لحاظ در رتبه اول کشور قرار داریم و فعالیت 600 واحد نساجی و رتبه سوم کشور از دیگر افتخارات استان یزد است.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، یزد، نزدیکی،
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :