سالانه 3 میلیارد تومان از مجموعه مس سرچشمه سرقت می‌شود

  • شناسه خبر: 12680
سالانه 3 میلیارد تومان از مجموعه مس سرچشمه سرقت می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت : برآوردها نشان می‌دهد سالانه 3 میلیارد تومان سرقت از مجموعه مس سرچشمه صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت : برآوردها نشان می‌دهد سالانه 3 میلیارد تومان سرقت از مجموعه مس سرچشمه صورت می‌گیرد.
یدا… موحد در نخستین جلسه کمیته رفع موانع تولید استان کرمان در محل مجتمع مس سرچشمه اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‌های مرتب با صنایع استان کرمان بر اساس قوانین موجود صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: قضات برای ورود به پرونده‌های مرتبط با صنایع استان کرمان بر اساس قانون آمادگی دارند و در این پرونده‌ها باید عدالت رعایت شود تا ضرر و زیان به مردم نرسد.

IMG_2503
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: پرونده‌های مرتبط با مس خاتون‌آباد شهربابک وضعیت حادی دارند و دعاوی مرتبط با صنایع در شهرستان‌های سیرجان و رفسنجان نیز مطرح است.
وی ابراز داشت: پرونده‌های مرتبط با صنایع استان کرمان به صورت متمرکز پیگیری می‌شوند تا سرعت رسیدگی افزایش باید و حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد تا حق دولت ضایع نشود و مانعی برای رشد تولید ایجاد نمی‌شود.
این مقام قضایی تصریح کرد: قیمت املاک صنایع باید به صورت کارشناسی انجام شود تا هزینه‌های سرسام‌آور به دولت تحمیل نشود و ملکی که یک میلیارد تومان هم ارزش نداشته است، 16 میلیارد تومان قیمت کارشناسی خورده، زیرا برخی از کارشناسان به شکل احساسی نظر می‌دهند.
موحد از فعالیت کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در استان کرمان سخن به میان آورد و اضافه کرد: اگر موانعی در زمینه انجام سرمایه‌گذاری‌ها وجود داشته باشد، امکان طرح و بررسی این موانع در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران وجود دارد.
وی در ادامه سخنان خود از عدم وجود ارتباط بین مسئولان صنایع با مدیران قضایی انتقاد کرد و افزود: عدم وجود ارتباط و گفت‌و‌گو بین مسئولان صنایع و مدیران قضایی بر ابهامات می‌افزاید.
موحد همچنین وجود سرقت ضایعات مس در مجتمع مس سرچشمه را بحثی جدی خواند و تاکید کرد: برآوردها نشان می‌دهد سالانه 3 میلیارد تومان سرقت از مجموعه مس سرچشمه صورت می‌گیرد و باید با طرح و برنامه مشخص برای ایجاد امنیت در این مجموعه و جلوگیری از سرقت‌ها تلاش کرد.
وی عنوان کرد: باید با همکاری مجموعه‌های انتظامی و اطلاعاتی خسارت‌های ناشی از سرقت در مجموعه مس سرچشمه را کاهش دهیم.

برچسب ها:
سرقتف مس ، رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :