درآمد زایی ثبت اسناد رفسنجان برای دولت به میزان بیش از 29 میلیارد ریال

  • شناسه خبر: 13309
درآمد زایی ثبت اسناد رفسنجان برای دولت به میزان بیش از 29 میلیارد ریال

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان رفسنجان، بیان کرد : در سال گذشته مبلغ 29میلیارد و 760میلیون ریال درآمدزایی برای دولت داشتیم که از طریق دفترخانه‌ها یا خود اداره حاصل و به خزانه دولت واریز شده است.

 

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان رفسنجان، بیان کرد : در سال گذشته مبلغ 29میلیارد و 760میلیون ریال درآمدزایی برای دولت داشتیم که از طریق دفترخانه‌ها یا خود اداره حاصل و به خزانه دولت واریز شده است.

به گزارش خبرنگار روراستی محمد آرمان‌پور در نشست خبری با گرامیداشت روز قوه قضاییه با اشار به وصولی‌های اداره ثبت اسناد رفسنجان بیان داشت: در قسمت اجرا سال گذشته 45میلیارد و 383میلیون و 371هزار ریال از بانک‌های دولتی و 33 میلیارد و 562 میلیون و 930هزار ریال از بانک ‌های خصوصی وصولی معوقات داشته است .

IMG_6406

وی اذعان کرد : در ثبت شرکت‌ها تحول بزرگی صورت گرفته که مردم باید آگاه باشند این سیستم در مرکز استان متمرکز شده و متقاضی ثبت یا تغییر شرکت‌ها و موسسات نیازی به مراجعه به ادارات ثبت ندارند بلکه به سایت مراجعه می‌کنند و نسبت به خواسته خود اقدام می‌کنند.

وی در ادامه به قانون تعیین تکلیف که از سال 90 به تصویب مجلس رسیده اشاره کرد و افزود: 5هزار و209پرونده اراضی فاقد سند رسمی ثبت نام شده که به بیش از دو هزار پرونده تا کنون رسیدگی شده و یک هزار و900فقره تعیین تکلیف و منتشر شده است.

رییس اداره ثبت اسناد واملاک شهرستان رفسنجان خاطر نشان کرد: سال گذشته 6هزار و 269فقره سند کاداستر صادر کردیم و طبق قانون حد نگار که از اول امسال اجرایی شده ظرف مدت 5سال تمام سندها باید تک برگی شود.

وی اذعان کرد: مزیت سند کاداستر این است که امکان صدور سند معارض وجود ندارد و این سند دارای نقشه و کروکی و مختصات جغرافیایی است که امکان جعل آن هم نیست.

این مسئول با تاکید بر اینکه انجام معاملات در دفترخانه‌ها به نفع مردم است افزود: حق التحریر دفاتر باید طبق قانون صورت گیرد که در غیر این صورت بازرسی اداره با افرادی که تخطی کنند برخورد می‌کند.

آرمان پور متذکر شد: عرصه‌های ملی باید ظرف مدت دو سال وارد بانک کاداسر شوند تا امکان زمین‌خواری وجود نداشته باشد.

هزینه ثبت ازدواج در دفاتر به میزان 110 هزار تومان

رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان رفسنجان عنوان کرد : دفاتر رسمی ازدواج در کلیه نقاط کشور یک میزان هزینه باید در ازای ثبت ازدواج از زوجین دریافت کنند و این رقم اگر بیشتر از 110 هزار تومان باشد زوجین می توانند با مراجعه به ثبت اسناد و املاک از ان دفتر خانه شکایت کنند.

رشد 10.5 درصدی ازدواج در رفسنجان

رییس اداره ثبت اسناد واملاک شهرستان رفسنجان گفت: آمار ازدواج در رفسنجان در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.5درصد رشد داشته است

و ی با اشاره به عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان بیان داشت : در رفسنجان 30 دفترخانه اسناد رسمی فعالیت می‌کنند که دو دفترخانه در شهر کشکوییه ، یک دفترخانه در شهر صفاییه ، یک دفترخانه در شهر بهرمان و یک دفتر سیار در شهر سرچشمه است.

آرمان‌ پور افزود: سال گذشته 66 هزار و 470فقره سند در رابطه با خودرو، ملک و املاک؛ اراضی و … در این دفاتر تنظیم شده است.

وی به سیستم جدید انگشت نگاری که در حال حاضر تنها در استان زنجان در حال اجرا است اشاره کرد و گفت : قرار است این سیستم در کلیه شهرهای کشور اجرایی شود و مانع جعل اسناد می شود و بعبارتی از بروز خیلی از جرم ها جلوگیری می شود.

آرمان پور در ادامه با بیان اینکه 19 دفتر ازدواج و3دفتر طلاق در شهرستان داریم عنوان کرد: در سه ماهه اول سال جاری 733 ازدواج در دفاتر رفسنجان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 662 ازدواج بوده رشدی معادل 10.5درصد داشته است.

 

 

 

برچسب ها:
ازدواج، درآمد، ثبت، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :