9 طرح در ستاد مثلث توسعه رفسنجان تصویب شد

  • شناسه خبر: 13764
9 طرح در ستاد مثلث توسعه رفسنجان تصویب شد

9 طرح شامل طرح لیچینگ مس، پارس گستر، معدن آهک هیدراته، قند شکرانه، پرورش اسب، کیک و کلوچه کابک، کلید و قوطی پرس برق

9 طرح شامل طرح لیچینگ مس، پارس گستر، معدن آهک هیدراته، قند شکرانه، پرورش اسب، کیک و کلوچه کابک، کلید و قوطی پرس برق، مرغ تخمگذار و طرح رورش بوقلمون در ستاد مثلث توسعه شهرستان رفسنجان به تصویب رسید تا در باره مشکلات و رفع موانع چاره اندیشی شود.
به گزارش خبرنگار روراستی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت : از یکسال قبل بیش از هزار میلیارد تومان در ستاد مثلث توسعه شهرستان رفسنجان تفاهم نامه امضا شده و به مرحله اجرایی شده رسیده است که امیدواریم با استقبال سرمایه گذاران این رقم به 3 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

IMG_0117
دکتر حسین آذین در جلسه ستاد مثلث توسعه شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت موفقیت تیم مذاکره کننده ایران گفت : تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد.
آذین تصریح کرد : در رفسنجان راهی جز رفتن به سمت صنعت نداریم زیرا کشاورزی رفسنجان با کمبود منابع آب مواجه شده و باید از تک محصولی خارج شویم.
طرح پارس گستر طرح تولید فولاد و آهن با استفاده از تکنولوژی پیشرفته است و اعتبار 110 میلیون یورو هزینه در بر خواهد داشت و اشتغالزایی 400 نفر در فاز اول و 1000 نفر در فازهای بعد است که سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این طرح سهیم اند برای تولید این محصول سالانه 473 هزار متر مکعب آب مورد نیاز است که این مشکل در دست بررسی است.
طرح پرورش اسب نیز از دیگر طرح های مورد بررسی بود و مشکل این طرح واگذاری زمین به میزان 42.5 هکتار بود.
همچنین طرح های کیک و کلوچه کابک، کلید و قوطی برق و طرح پرورش بوقلمون و مرغ تخم گذار نیز با کمبود بودجه و اعتبار مواجه اند که برای رفع این موانع در خصوص اخذ تسهیلات از بانک و صندوق مهر امام رضا (ع) موافقت شد.
در ادامه طرح های مورد تصویب و رفع مشکلات و موانع معدن آهک هیدراته، قند شکرانه و طرح لیچینگ بودند که این طرح ها هم با کمبود بودجه برای اجرایی شدن روبرو هستند.

IMG_0172

برچسب ها:
تصویب 9 طرح، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • هادی صالح زاده مداح اهل بیت

    مصوبات دولت کی اجرا میشود