مشارکت اقتصادی زنان با اشتغال دولتی متفاوت است

  • شناسه خبر: 14018
مشارکت اقتصادی زنان با اشتغال دولتی متفاوت است

دکتر نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان در دفتر امام جمعه شرکت کرد و در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت. به گزارش خبرنگار روراستی وی مشارکت اقتصادی زنان با اشتغال این افراد در دستگاههای دولتی را متفاوت ارزیابی کرد و […]

دکتر نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان در دفتر امام جمعه شرکت کرد و در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت.
به گزارش خبرنگار روراستی وی مشارکت اقتصادی زنان با اشتغال این افراد در دستگاههای دولتی را متفاوت ارزیابی کرد و گفت : نوع و شیوه نگاه ما در برنامه ریزی باید درست و صحیح باشد و یکی از مسایل جدی در کشور، زنان سرپرستار خانوار است.
وی تصریح کرد : ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن سرپرست خانوار و ۱۹ میلیون زن خانه دار در کشور وجود دارد و هر لحظه امکان اینکه یک زن خانه دار به زن سرپرستار ( در بحث خانواده های معلولین، زندانیان و …) تبدیل شود وجود دارد لذا اگر نگاه برنامه ریزی درست و پیشگیرانه نسبت به این موضوع داشته باشیم می توان به راحتی با آسیب های اجتماعی در این حوزه مبارزه کرد .
وی به مسئله تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و گفت : در سال گذشته بر اساس آمار رسمی کشور و نیروی انتظامی به طور کلی به شناسایی زنان سرپرستار خانواده پرداختیم و وضعیت هارا مورد بررسی قرار دادیم که جا دارد عنوان کنم اگر مسئولان دلسوزانه فکری نکنند ممکن است جایگزین ها و بسترهای آسیب های اجتماعی برای این افراد ایجاد شود.
خانم نژادی تأکید کرد : دولت و بخش های خصوصی بایستی فکری به حال به کارگیری زنان و دخترانی که فارغ التحصیل دانشگاه می شوند بکنند زیرا نیازهای یک خانواده متفاوت است جامعه تغییرات جدی پیدا کرده است و ترغیب کنیم فرزندان را که در دانشگاههای شهرستان خود بر اساس نیازها و پتانسیل های همان شهرستان مشغول به تحصیل شوند .
وی تأکید کرد : زن در جامعه ایرانی و تاریخ اسلام از منزلت و جایگاه خاصی برخوردار بوده و هست و نقش مادری با نقش همسری متفاوت است و اگر زن در بیرون از خانه به اشتغال بپردازد چه بسا اگرحمایت از سوی مسئولین نشود نقش های متفاوت خود را نمی تواند به خوبی ایفا کند و تبدیل به یک معضل می شوند که هم به خود و هم به خانواده ها و اجتماع آسیب می رسانند.
در ادامه دکتر نژادی با هیئت همراه از مجموعه خجسته آگاه و خیرین گمنام بازدید کرد و ساختمان اداری امور بانوان شهرستان رفسنجان هم به دست ایشان به افتتاح رسید.
مجموعه خجسته آگاه دارای زیربنای ۵۰ هزار متر مربع با ۲۰ هزار متر مربع ساختمان سازی ویژه بانوان است که این مجموعه عام المنفعه شامل قسمتهای اسکیت روی یخ، استخر شنا، ۵۰ کلاس آموزشی و ورزشی و … است و از یک سال و نیم پیش شروع به ساخت شده و تا خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.
توسط خانواده خیری آگاه این مجموعه در حال احداث است که هزینه کرد در این عملیات بیش از ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
واحد خیرین گمنام نیز برای ۳۰۰ نفر از زنان بی سرپرست و بد سرپرست ایجاد شغل کرده است و این واحد تولیدی پوشاک در رفسنجان توسط آقای علی دره کردی اداره می شود و از طریق این نهاد تا کنون کمک های بسیاری جهت تهیه جهیزیه دختران بی بضاعت شده است .

برچسب ها:
زنان، فعالیت اقتصادی، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :