رییس کل دادگستری کرمان: دسترسی آزاد به اطلاعات حق خبرنگاران است

  • شناسه خبر: 14307
رییس کل دادگستری کرمان: دسترسی آزاد به اطلاعات حق خبرنگاران است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات حق محوری خبرنگاران است و اصحاب رسانه حق دارند به مجموعه‌های مختلف مراجعه کنند و اطلاعات را بخواهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات حق محوری خبرنگاران است و اصحاب رسانه حق دارند به مجموعه‌های مختلف مراجعه کنند و اطلاعات را بخواهند.

به گزارش روراستی ،  یدالله موحد صبح امروز در نشست شورای عالی بسیج رسانه استان کرمان با رئیس کل دادگستری به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: ۱۷ مرداد سالروز شهداد شهید والامقام صارمی و شهدای عرصه اطلاع‌رسانی را گرامی می‌داریم و روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک عرض می‌کنم.

وی درباره حقوق اصحاب رسانه و جایگاه این حق بیان داشت: بین مردم و حاکمیت حقوق متقابلی وجود دارد و نکته مهم این است، حقوق مردم بر حقوق حاکمیت تقدم دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله حقوق مردم است و در مبانی دینی هم بر این امر تاکید شده است.

موحد اضافه کرد: امیرالمومنان علی (ع) در بیان یکی از مهمترین حقوقی که مردم بر حاکمیت دارند، می‌فرماید «هیچ خبری از مردم پنهان نماند» و دانستن و آگاهی حق مردم است و این حق را هیچ کس نمی‌تواند، کتمان کند.

وی ابراز داشت: حریم خصوصی افراد و امنیت ملی جزو خطوط قرمز اطلاع‌رسانی است و بقیه اطلاعات در قالب گردش آزاد اطلاعات باید وجود داشته باشد.

مقام ارشد قضایی استان کرمان عنوان کرد: زمانی که مردم دسترسی به اطلاعات و آگاهی داشته باشند، آن‌گاه دخالت آنها در سرنوشت‌شان موثر است.

موحد یادآور شد: پرسشگری و دانستن حق مردم است و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جایگاه والایی دارد.

وی افزود: قانون اساسی و قانون مطبوعات نیز دسترسی آزاد به اطلاعات را بیان کرده است، اما در عمل نمی‌بینیم، مراجع مختلف این حق را برای خبرنگاران و سایر افراد در نظر گیرند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در راستای حقوق مردم و خبرنگاران تصویب شده است.

موحد بیان داشت: دسترسی آزاد به اطلاعات حق محوری خبرنگاران است و نباید مغفول قرار گیرد، بنابراین باید به این موضوع توجه شود و به آن بپردازیم و بگوییم، خبرنگاران حق دارند به مجموعه‌های مختلف مراجعه کنند و اطلاعات را بخواهند.

وی همچنین رسانه‌ها و خبرنگاران را تنها پل ارتباط بین مردم و اطلاعات خواند و تاکید کرد: خانه مطبوعات و بسیج رسانه پیگیر حق خبرنگاران در زمینه دسترسی آزاد به اطلاعات باشند.

مقام ارشد قضایی استان کرمان با بیان اینکه خبرنگاران نماینده جامعه هستند، گفت: مردم باید اطلاعات را از طریق خبرنگاران به دست آورند و هر گونه ممانعت از دسترسی به اطلاعات جرم محسوب می‌شود.

موحد تاکید کرد: حق دسترسی به اطلاعات عمومی سنگ‌بنای حقوق مردم است و مردم باید آگاهی داشته باشند تا بتوانند به تکلیف خود عمل کنند.

منبع : فارس

 

برچسب ها:
رفسنجان ، روراستی ، اطلاعات ، خبرنگار رفسنجان ، روراستی ، جشن ، روزه اولی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :