ضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در اصناف

  • شناسه خبر: 19645
ضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در اصناف

امام جمعه رفسنجان بر ضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در اصناف شهرستان تأکید کرد.

امام جمعه رفسنجان بر ضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در اصناف شهرستان تأکید کرد.

به گزارش”روراستی” حجت الاسلام رمضانی پور عصر امروز در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان پیرامون اصناف با بیان اینکه دغدغه بسیج اصناف برای رفع مظاهر بد در اصناف و انجام کارهای فرهنگی قابل تقدیر است، افزود: ضرورت دارد شورای امر به معروف و نهی از منکر در اصناف تشکیل شود.

وی تصریح کرد: بازاریان در زمان های قدیم خودشان آمران به معروف و ناهیان از منکر بودند و فقط کاسب و فروشنده نبودند، با این کار ارزشمند آن ها ضریب امنیتی هم بالا می رفت که امروز هم همین گونه کسبه نیاز داریم.

امام جمعه رفسنجان به اهمیت نماز نیز اشاره ای کرد و گفت: نماز بزرگترین معروف در جامعه است و دستاوردهای زیادی در زمینه نماز در شهرستان داریم.

وی خاطر نشان کرد: در تمام مدارس شهرستان از دبستان تا مقاطع بالاتر نماز جماعت اقامه می شود و طلبه خواهر در روستاهای دور دست شهرستان برای اقامه نماز جماعت اعزام می شود.

در ادامه این جلسه مسئول بسیج اصناف با اشاره به مشکلاتی چند در اصناف افزود: با همکاری مسئول وقت فرهنگ و ارشاد استان کتاب هایی در زمینه بابیت و بهاییت تهیه و بین بازاریان توزیع شد.

محمد تقی زاده ادامه داد: اهدای ۲۲ چادر به فروشندگان خانم در بازار برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف یکی از کارهایی بود که توسط بسیج اصناف صورت گرفت و در زمینه جمع آوری نمادهایی که ترویج فرهنگ غرب بود به همراه اماکن ورود کردیم و این نمادها جمع آوری شد.

وی با بیان اینکه برخی صنوف از معانی این نمادها هم خبری نداشتند و توجیه نبودند و فقط آن ها را درب مغازه های خود نصب کرده بودند، خاطر نشان کرد: اما نامگذاری برخی تابلوها سر درب مغازه ها هدفمند است که باید جمع آوری شوند.

مسئول بسیج اصناف شهرستان رفسنجان به برخی مغازه ها که باید به دلیل اجناسی که دارند حتما فروشنده زن داشته باشند اشاره و بیان داشت: اما فروشندگان این نوع اجناس آقایان هستند و از طرفی این اجناس در دید عموم مردم قرار می گیرد.

وی ابراز داشت: پوشش و رعایت حجاب باید یکی از مواردی باشد که اصناف باید نسبت به آن متعهد شوند که اگر فروشنده خانم دارند حتما این مورد مهم مد نظر قرار گیرد تا جلوه بازار اسلامی و مظاهر بد وجود نداشته باشد.

IMG_8117 (Copy)

وی همچنین بر ضرورت کار فرهنگ در نمایشگاههایی که برگزار می شود تأکید کرد و افزود: برپایی نمایشگاه می تواند فرصتی برای انجام کار فرهنگی در کنار کسب روزی حلال باشد؛ ضمن اینکه رعایت حجاب از سوی هم مردان و هم بانوان فروشنده باید در نمایشگاهها الزامی باشد.

تقی زاده افزود: در نمایشگاه حجاب و عفافی که برگزار می شود نیز نباید اصل موضوع که حجاب است در حاشیه باشد و به بخش مادی کار توجه شود.

وی خواسته بازاریان مبنی بر کوتاه نمودن نماز جماعت از سوی ائمه جماعت مساجد جوار بازار را نیز مطرح کرد و گفت: بعد از نماز ظهر و عصر درب مساجد بسته می شود و کسبه ای که ظهر در مغازه می مانند خواستار باز بودن درب یکی از مساجد اطراف بازار هستند که بتوانند برای نماز از آن استفاده کنند.

محمد حسین جلالی رییس اتاق اصناف شهرستان رفسنجان نیز در این جلسه افزود: با بعضی گرفتاری هایی که در اصناف وجود دارد باید برخورد شود.

وی ادامه داد: کلاس های فقهی که باید برای اصناف برگزار می شد قبلا انجام نشده و امکان برگزاری این کلاس های برای کل اصناف نیست، اما برای اصنافی که به تازگی اقدام به اخذ جواز کسب می کنند این کلاس ها برگزار می شود.

IMG_8121 (Copy)

 

 

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا

    ای کاش بجای برگزار کردن این جلسات کار از ریشه اصلاح میشد.زمانی که مانتوهها روزبه روز آب میروند وتنگ تر میشوند ازمن به اصطلاح خریدار چه توقع...........زمانی که سیلقه ها را به سمت لباسهای غربی می برید باید پیش بینی کنید چه خواهد شد ما ریشه را رها کردیم وشاخه را می خواهیم ببریم ..............خوشتان باشد