افزایش جمعیت سالمندی در کشور

  • شناسه خبر: 25843
افزایش جمعیت سالمندی در کشور

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان در جلسه شورای سالمندی رفسنجان از افزایش جمعیت سالمندی در کشور و مشکلات در این زمینه خبرداد. به گزارش”روراستی“علیرضا اسدی صبح امروز در شورای سالمندی شهرستان رفسنجان در فرمانداری افزود: اقدامات خوبی در بحث بهداشت، درمان، آب‌شرب و مسکن و کاهش مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در این چندین ۱۰ ساله صورت […]

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان در جلسه شورای سالمندی رفسنجان از افزایش جمعیت سالمندی در کشور و مشکلات در این زمینه خبرداد.

به گزارش”روراستی“علیرضا اسدی صبح امروز در شورای سالمندی شهرستان رفسنجان در فرمانداری افزود: اقدامات خوبی در بحث بهداشت، درمان، آب‌شرب و مسکن و کاهش مشکلات اقتصادی خانواده‌ها در این چندین ۱۰ ساله صورت گرفته که سبب افزایش امید زندگی شده، اما از طرفی رشد جمعیت کاهش پیدا کرده است.

اسدی ادامه داد: رشد جمعیت کشور حدود ۱٫۵ درصد و رشد سالمندی ۶٫۸ درصد است و جمعیت کشور از جوان به سالمند تغییر پیدا کرده است، لذا می‌طلبد تمام دستگاه‌ها مداخله کنند تا برای تغییر و تحولی که چندان دور نخواهد بود، خود را آماده کنیم چراکه تا سال ۲۰۵۰ جمعیت سالمندی به حدود ۲۲ درصد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه جمعیت سالمندی مشکلاتی به‌ وجود می‌آورد که در برنامه توسعه سوم دولت متوجه مطلب شد و شورای سالمندی را تشکیل داد و اختیارات آن را به رئیس‌جمهور و دبیری این شورا را به بهزیستی واگذار کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان  اضافه کرد: به تبع آن استانداران و فرمانداران و بهزیستی‌های استان‌ها و شهرستان‌ها به عنوان ریاست شورا و دبیری آن منصوب شدند.

وی تصریح کرد: کمیته‌های متناظر با مسائل آموزشی‌ پژوهشی، مناسب‌سازی، مسکن، فرهنگی و … برای هرکدام می‌طلبد عده‌ای درگیر آن شوند.

اسدی ادامه داد: به طور مثال کمیته متناظر برای ایجاد تکریم و ورود سالمندان به عرصه اجتماعی سازمان تبلیغات و کمیته مناسب‌سازی شهرداری یا عمرانی فرمانداری  و برای مباحث حمایتی بهزیستی و برای کمیته آموزشی‌ پژوهشی دانشگاه‌ها درگیر شوند که می‌تواند ظرفیت‌های به سمت و سوی به حداقل رساندن مشکلات سالمندی شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان افزود: مهرماه مناسبت‌های بهزیستی است و باید روز سالمندان از سالمندان تکریم شوند و به‌ویژه کارکنان بازنشسته را تکریم کنیم.

وی ابراز داشت: در تمام دنیا سن بازنشستگی ۶۵ سال است و در کشور ما با ۵۰ سال هم بازنشستگی وجود دارد و در دوره‌ای حتی افراد به سن ۴۵ سال هم نمی‌رسیدند، بازنشسته می‌شدند.

۲

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، جمعیت، سالمندی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :