۱۵ هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای در رفسنجان

  • شناسه خبر: 26189
۱۵ هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای در رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: ۱۵ هکتار کشت گلخانه ای در شهرستان رفسنجان وجود دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: ۱۵ هکتار کشت گلخانه ای در شهرستان رفسنجان وجود دارد.

به گزارش”روراستی” حسین رضایی  افزود: کشت هیدروپونیک  نیاز به پشتوانه علمی و تخصصی دارد که دانشگاه ولی عصر(عج) می تواند پشتوانه خوبی در این زمینه باشد.

مدیر جهادکشاورزی رفسنجان  با بیان اینکه ۱۵ هکتار کشت گلخانه ای در این شهرستان وجود دارد، افزود: ۳ درصد از این کشت به هیدروپونیک اختصاص دارد.

وی ادامه داد:  یک هزار حلقه چاه آب در شهرستان وجود دارد که ۳۷۲ حلقه دبی زیر۱۰ لیتر در ثانیه دارند و با توجه به این کمبود آب باید به سمت کشت های گلخانه ای رفت.

مدیرجهادکشاورزی رفسنجان با بیان اینکه ۱۲۰۰کارشناس فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی در رفسنجان داریم افزود: ۸۰۰ نفر از این کارشناسان بیکار هستند که در کشت های گلخانه ای به ازاء هرهکتار۱۲ نفر اشتغال ایجاد می گردد.

وی مصرف آب در کشت های روباز در هر هکتار۱۰ تا ۱۲ هزار متر مکعب دانست و عنوان کردند: کشت هایی که در زیرپلاستیک انجام می شود آب کمتری نیاز دارد و میزان برداشت محصول در کشت روباز ۱۰ کیلوگرم، در گلخانه ها ۳۵ کیلوگرم ودر کشت های مدرن ۷۰ کیلوگرم است .

رضایی با اشاره به اینکه ۵۰%  سازه ها در گلخانه های رفسنجان استاندارد نمی باشند، تصریح کرد: توزیع متعادل گرما و سرما در این گلخانه ها صورت نمی گیرد.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، کشت، گلخانه ای
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :