کمیسیون فرهنگی مجلس در لوایح به نماز توجه کند/با نماز به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی هستیم/روحانیان اعتماد را در جوانان ایجادکنند

  • شناسه خبر: 28142
کمیسیون فرهنگی مجلس در لوایح به نماز توجه کند/با نماز به دنبال کاهش آسیب های اجتماعی هستیم/روحانیان اعتماد را در جوانان ایجادکنند

چهارمین اجلاس نماز شهرستان های شمالی استان کرمان به میزبانی رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد.

به گزارش”روراستی” حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح امروز در چهارمین اجلاس استانی نماز به میزبانی رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج)افزود: برترین واجب الهی و زیباترین سرود زندگی خدایی، نماز است و نماز باید در زندگی همه ما حرف اول را بزند.

img_9954-copy

وی تصریح کرد: باید برای نماز بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کردیم، خوب بود فصلی در لایحه‌های دولت که به مجلس ارائه می‌دهد، درباره نماز اهتمام بیشتری دهند.

رمضانی‌پور خاطر‌نشان کرد: در رفسنجان حدود ۴۰۰ مدرسه داریم که زیر پوشش حوزه‌های علمیه شهرستان نماز جماعت در آنها اقامه می‌شود و طلاب برای نماز هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، اما حق ایاب و ذهاب را باید به طلبه‌ها بدهیم.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: نه آموزش و نه سازمان تبلیغات بودجه‌ای برای این کار ندارند، چه کسی مسؤول این کار است که در مدارس به نماز توجه شود.

وی افزود: نهادینه کردن نماز از مقاطع پایین تحصیلی تا بالاتر امری ضروری است و باید توجه ویژه‌ای در این حوزه شود، کمیسیون فرهنگی مجلس در لوایح توجه خاصی به موضوع نماز داشته باشند، چرا که نماز از زیرساخت‌ها به‌ شمار می‌رود.

امام جمعه رفسنجان نماز را سبب انضباط و وقت‌شناسی و خدمت به بخش اجتماعی دانست و افزود: امام ‌باقر(ع) می‌فرمایند «در قیامت اولین چیزی که از ما سئوال می‌کنند، نماز است، اگر نماز پذیرفته شود، دیگر اعمال نیک انسان هم پذیرفته می‌شود».

رمضانی‌پور گفت: تمام اعضا و جوارح ما باید گویای حقیقت نماز باشند، نماز وفای عهد رشدیافتگان و منشور سفیران حق و قربانی کردن هوس‌ها  و زدودن زشتی‌ها است.

img_9942-copy

 ملانوری فرماندار رفسنجان هم در این اجلاس افزود: خداوند ما را خلق کرد و محبت خود را در دل ما نهاد تا برای ارتباط با خالق خود از بهترین راه که نماز است، وارد شویم.

وی بیان داشت: امروز در این اوضاع و احوال تهاجم فرهنگی و دگرگونی‌های پرسرعت جهان امروزی نیاز قشر جوان و نوجوان ما در این است که به مفاهیم نماز و ارتباط با خدا ‌بپردازند و به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی بگردیم.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: کسانی که علاقمند هستند جوانان و نوجوانان چتری برای ایمن شدنشان ایجاد شود، باید ظرافت‌ها و شیرینی نماز را به معنای واقعی به آنها بچشانند و برگزاری این اجلاس با حضور اهل فن وسیله‌ای برای مطرح شدن این موضوع است.

احمد انارکی‌محمدی هم اظهار داشت: نماز از نیازهای جامعه، جوانان و نوجوانان و همچنین از نیازهای فرهنگی اجتماع است.

img_9972-copyوی بیان داشت: اگر در هر کار بخواهیم ورود کنیم، نیاز به زیرساخت فرهنگی داریم که سبب رشد و توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فریضه نماز در ادارات، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها باید نهادینه شود.

وی با بیان اینکه امروز در عصر ارتباطات قرار داریم، افزود: نیاز است، علما پاسخگوی جوانان در برابر سؤوالات و مطالبات در حوزه نماز و فرهنگی باشند و روحانیان باید اعتماد در جوانان ایجاد و آنها را جذب کنند.

انارکی‌محمدی خاطر‌نشان کرد: همه کسانی که در حوزه فرهنگی هستند، باید بتوانند مخاطبان خود را جذب کرده تا از منجلابی که در جامعه وجود دارد، دور شوند.

img_9917-copy

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، به نماز، توجه رفسنجان، روراستی، نماز، جوانان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :