اعلام فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی

  • شناسه خبر: 28168
اعلام فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی

همزمان با اعلام فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی از پوستر این دوره از جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان رونمایی شد.

همزمان با اعلام فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی از پوستر این دوره از جشنواره در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان رونمایی شد.

به گزارش”روراستی” به نقل از خبرگزاری فارس، بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) مرداد ماه ۹۲ در استان کرمان برگزار می‌شود.

به همین منظور پیش از ظهر امروز مراسم رونمایی از پوستر و اعلام فراخوان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی با حضور جمعی از شاعران، هنرمندان و خبرنگاران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.

وحید محمدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: استان کرمان در زمینه برگزاری جشنواره شعر رضوی سابقه دیرینه دارد و به عنوان بنیا‌ن‌گذار این رویداد فرهنگی، آماده برگزاری بیست و سومین دوره جشنواره ملی شعر رضوی است.

وی افزود: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در بخش‌های مختلف هنری، علمی، پژوهشی و رسانه‌ای در ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود که کرمان میزبان جشنواره ملی شعر رضوی است.

محمدی عنوان کرد: برگزاری بیست و دو دوره جشنواره شعر رضوی در کرمان موجب شده تا استعدادهای زیادی در این زمینه شناسایی و گنجینه‌های فراوانی از آثار فرهنگی و هنری در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: فراخوان بیست و سومین دوره جشنواره ملی شعر رضوی از فردا ۱۷ آبان ماه آغاز شده و علاقمندان به شرکت در این رویداد فرهنگی تا اول تیرماه سال ۹۶برای ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره فرصت دارند.

نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در کرمان گفت: محورهای این فراخوان علاوه بر ابعاد زندگی حضرت رضا (ع) شامل حدیث سلسله‌الذهب، تفسیر و برداشت شاعران از اشعار دعبل خزاعی، سفر امام رضا (ع) از مدینه به طوس، سبک زندگی اهل‌بیت(ع) و شناخت ابعاد علمی و عملی زندگی معصومین (ع) است.

وی افزود: امسال به صورت ویژه جایگاه نماز در آموزه‌های اهل‌‌بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی به عنوان محور جشنواره شعر رضوی در نظر گرفته شده است.

محمدی عنوان کرد: گستره فراخوان جشنواره به صورت ملی است و شاعران می‌توانند در دو قالب شعر کلاسیک و نو در بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی شرکت کنند.

وی ادامه داد: از برنامه‌های جنبی بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی می‌توان به سخنرانی‌های علمی و فرهنگی، کارگاه‌های تخصصی با حضور ادبای شعر فارسی، تجلیل از پیشکسوتان و درگذشتگان شعر فارسی اشاره کرد.

محمدی گفت: در بخش ویژه جشنواره به تولید آثاری پرداخته می‌شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه‌های رضوی، اهل بیت (ع) و قرآن کریم باشد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: بیست و دومین دوره از جشنواره ملی شعر رضوی در کرمان شاهد دریافت ۳ هزار اثر از شاعران سراسر کشور بود و در مرحله نهایی از ۱۶ استان شرکت داشتند.

وی ابراز داشت: براساس تمهیدات دیده شده در اتاق فکر و دبیرخانه جشنواره، در هر استان یک رابط فرهنگی از میان هنرمندان برجسته آنها انتخاب شده که نسبت به ترغیب و تشویق هنرمندان برای حضور در این جشنواره فعالیت می‌کنند.

محمدی عنوان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی می‌توانند از طریق سامانه kerman.shamstoos.ir ‌نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، فراخوان، شعر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :