کمتر از ۲ درصد اعتبارات آب روستایی رفسنجان تخصیص یافت

  • شناسه خبر: 28685
کمتر از ۲ درصد اعتبارات آب روستایی رفسنجان تخصیص یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان در جمع اعضای شورای اداری رفسنجان گفت: برای پروژه‌های سال ۹۵ مبلغ ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان اعتبار از اعتبارات استانی گذاشتیم که کمتر از دو درصد تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان در جمع اعضای شورای اداری رفسنجان گفت: برای پروژه‌های سال ۹۵ مبلغ ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان اعتبار از اعتبارات استانی گذاشتیم که کمتر از دو درصد تخصیص یافته است.

به گزارش”روراستی” علی رشیدی امروز در جلسه شورای اداری رفسنجان افزود: امروز دغدغه تمام مسؤولان آب است.

وی با بیان اینکه ما با آب رفتار بدی داشتیم و این کالای باارزش را در راستای اهداف خودمان به‌کار بردیم، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، محیط‌ زیست و … برای بالابردن عملکرد خود به نحوی از آب بیشتر استفاده کردند.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان تصریح کرد: هیچ‌گاه فکر نکردیم آب به یک زبان مشترک نیاز دارد، اما امروز باوجود این مشکلات همه به یک زبان واحد رسیدیم که یکی از بحران‌های اصلی کشور آب است.

رشیدی افزود: حفر چاه دیگر نتیجه نمی‌دهد، تأمین آب در اکثر نقاط استان کرمان مشکل‌ساز شده و باید مدیریت مصرف را سرلوحه کار قرار دهیم و از هر هدررفت یک قطره آب هم جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه هشت تا ۱۰ درصد در بخش آب شرب اسراف می‌شود، افزود: یکی از مسائلی که مورد بحث و مهم محسوب می‌شود، اقتصاد آب و اقتصاد آب در کشور ما بسیار ضعیف و نرخ آب بسیار بسیار کم است.

رشیدی خاطرنشان کرد: کمبود و نبود آب کشاورزی در روستاها سبب شده از آب شرب برای آبیاری درختان و گل و گیاه استفاده شود.

وی با یادآوری حفر چند حلقه چاه در بخش نوق رفسنجان اذعان کرد: این چاه‌ها با عمق فراوان حفر شد، اما آب آن کیفیت خوبی ندارد.

وی گفت: ۵ هزار و ۱۷۷ روستا در سطح استان کرمان تأمین آب آنها مشکل است، استان کرمان ۱۰ درصد روستاهای کشور را داراست که جیرفت با ۶۸۰ روستا، روستاهایش از تعداد روستاهای ۹ استان در کشور که هر کدام کمتر از این میزان روستا را دارند، بیشتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان عنوان کرد: در شهرستان رفسنجان ۳۶۰ روستا داریم که ۱۴۵ روستا بالای ۲۰ خانوار است، در استان کرمان ۲ هزار و ۴۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار جزو روستاهای هدف هستند و باید آب‌شان تأمین می‌شد که ۵۹۰ روستا تأمین آب شدند.

رشیدی عنوان کرد: ۶۹۰ روستای فاقد آب دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار داریم و شاخص بهره‌مندی استان کرمان ۶۴ درصد است در رفسنجان ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار هنوز فاقد آب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان از دو پروژه نیمه‌تمام در رفسنجان یاد کرد که به ۴۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند و ادامه داد: ۱۲ روستا در این دو پروژه واقع شدند که مشکل آبی دارند و تاکنون ۱۳ میلیارد تومان برای این مجتمع هزینه شده است.

رشیدی اظهار داشت: ۱۲ پروژه نیمه‌تمام که شامل ۴۵ روستا می‌شود و برای پروژه‌های سال ۹۵ مبلغ ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان اعتبار از اعتبارات استانی گذاشتیم که کمتر از دو درصد تخصیص یافته است.

وی به اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بحث آب در استان کرمان اشاره کرد و گفت: ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌ تومان از این اعتبارات برای رفسنجان در نظر گرفته شده و در جنوب و شرق استان وضعیت نابسامان‌تر از شمال است.

وی از عدم اعتبار برای تعمیر و نگهداری شبکه‌های آب و فاضلاب روستایی یاد کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت و مجلس این مهم را ویژه ببینند تا بتوانیم از هدررفت و پرت آب جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان یادآور شد: بیشترین شبکه خودگردان در استان کرمان مربوط به شهرستان رفسنجان است.

img_2357

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اعتبارات، تخصیص
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علیپور

    ما هم امید واریم که ان شالله دولت و مجلس کاری انجام بدن و فقط در حد حرف نباشه

    فاطمه

    باز خدا رو شکر که همین هم شامل حال ما روستایی ها شده جای امید واری داره