لزوم شفافیت در برنامه‌های شورا و شهرداری‌ها

  • شناسه خبر: 40146
لزوم شفافیت در برنامه‌های شورا و شهرداری‌ها

شهردار رفسنجان گفت: برنامه‌های شهرداری و شورا باید کاملا قابل دید و شفاف باشد و شورای شهر بتواند وظیفه نظارتی خود را روی شهرداری انجام دهد.

شهردار رفسنجان گفت: برنامه‌های شهرداری و شورا باید کاملا قابل دید و شفاف باشد و شورای شهر بتواند وظیفه نظارتی خود را روی شهرداری انجام دهد.

به گزارش “روراستی” محمدرضا عظیمی‌زاده عصر امروز در همایش شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی سراسر استان در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان به نقش شوراها اشاره کرد و اظهار داشت: جایگاه شوراها در نهاد تصمیم‌گیری و حاکمیتی کشور ما بسیار رفیع بوده و مدیریت ۷۰ هزار میلیارد تومان در شوراهای شهر در قالب بودجه‌های شهرداری‌ها مهمترین و پرپول‌ترین دستگاه‌هایی است که در یک شهرستان و استان فعالیت می‌کنند، اهمیت دارد.

شهردار رفسنجان اضافه کرد: نقشی که شوراها و شهرداری‌ها در رضایتمندی مردم دارند مؤثر و مهم است.

وی با اشاره به تعامل شورا و شهرداری تصریح کرد: ما چیزی به عنوان دخالت نداریم، بین شورا و شهرداری بحث نظارت و دخالت را باید کنار گذاشت بحثی که وجود دارد تعامل و همراهی است.

شهردار رفسنجان ادامه داد: در موضوعات اجرایی شورا نباید دخالت کند اما شهردار باید هماهنگ باشد و در جایی که باید از شورا مجوز بگیرد، آن را رعایت کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های شهرداری و شورا باید کاملا قابل دید و شفاف باشد و شورای شهر بتواند وظیفه نظارتی خود را روی شهرداری انجام دهد.

عظیمی‌زاده بیان کرد: در رفسنجان کاری انجام دادیم که شورای شهر نمایندگان خود را به بعضی از واحدهای شهرداری که تصمیم‌گیری‌هایی را بر عهده دارند معرفی کند مثلا در کمیسیون املاک که در مسیر طرح‌های شهرداری برای تملک املاک قرار دارد یک نماینده در جلسات حضور دارد بعضی از کمیته‌ها هم طبق قانون حضور دارند.

وی تصریح کرد: این تعامل موجب جلوگیری از بعضی تنش‌ها بین شورا و شهرداری است رفسنجان شهری امن و دارای سابقه و پیشینه تاریخی است و بزرگانی در این شهر زندگی کردند و این شهر را در تاریخ کشور زنده و پاینده قرار دادند و ما هم وظیفه پیشبرد حرکت رو به جلوی شهرستان با همراهی و همکاری شورای شهر داریم.

شهردار رفسنجان اذعان کرد: شورای شهر رفسنجان شورایی همراه و همدل و متخصص است و رویکردی که مبنای تدوین بودجه شهر قرار گرفت بسیار عالی و استثنایی بود  ۵ محور برای تصویب بودجه ازجمله شهر امن، شهر انسان‌محور، موضوع برندسازی شهری، زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد شهر پایدار که در قالب ۵۰۰ عنوان پروژه در بودجه سال ۹۷ تعریف شده است و امیدواریم تحقق بودجه موجب اجرای این طرح‌ها شود.

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، شهرداری، شورا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :