رئیس کل نظام مهندسی کشاورزی کشور:

برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی فرش قرمز پهن می کنیم

  • شناسه خبر: 48471
برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی فرش قرمز پهن می کنیم

رئیس کل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی فرش قرمز پهن می کنیم.

رئیس کل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی فرش قرمز پهن می کنیم.

به گزارش “روراستی” شاهرخ رمضان نژاد رئیس کل نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در جلسه بررسی مشکلات نظام مهندسی کشاورزی رفسنجان اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کار پشتیبانی و حمایت از کشاورزان را دارد و سیاست های کشاورزی کشور امروز در قالب برنامه ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی پیش می رود.
وی بیان داشت: در بحث صدور مجوزها سیاست این است که پروسه آن را راحت کنیم و مجوز برای سرمایه گذاران و کارآفرینان توسط نظام مهندسی راحت داده شود چون بخشی از رونق تولید به فضای کسب و کار برمی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: بخش عمده ای از استعلامات اخذ مجوز حذف شده مثلا برای احداث گلخانه هیچ مجوزی لازم نیست و پروانه ظرف مدت یک هفته صادر می شود در حوزه دام هم بخشی از استعلامات حذف شده و برای اخذ مجوز زمان کمتری نسبت به گذشته لازم است.
رمضان نژاد با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور عدم ورود سرمایه های مردمی به بخش کشاورزی است، افزود: در سازمان نظام مهندسی برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی فرش قرمز پهن می کنیم در حال حاضر سرمایه گذاران بخش های دیگر اعم از پزشکان، طلافروشان، خلبانان، نظامیان و …به ما رجوع می کنند ما باید شرایطی فراهم کنیم که انگیزه شان کم نشود که هیچ بلکه مضاعف هم بشود و خودشان مبلغ برای سایرین باشند.
این مقام مسئول کشوری تحریم ها را فرصتی برای بخش کشاورزی دانست و اذعان داشت: به واسطه کشاورزان سرفرازیم که نانمان از گندم ایرانی تولید می شود و جزء افتخارات ماست.
وی با ذکر این مطلب که نمی خواهیم برای صدور مجوزها اشخاص از یک محل به محلی با مسافت طولانی بروند، ادامه داد: مراکز خدمات غیردولتی مانند پیشخوان تخصصی در مرکز هر دهستان راه اندازی می شود و کار صدور، تمدید و پیگیری های مجوزها از این طریق انجام می شود.
رمضان نژاد تأکید کرد: هیچ اداره ای مجاز نیست به دلیل کپی یا پرینت بودن پروانه سرمایه گذار را معطل بگذارد.
وی با بیان اینکه مدعی هستیم سازمان خزانه علم و دانش مهندسی کشاورزی است، بیان کرد: اصلی ترین عامل در افزایش بهره وری علم و دانش است که البته برای کشاورزی ماشین آلات خوب، سم و نهاده های خوب و نهال خوب هم لازم است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به صراحت تأکید کردند که علم و دانش آشکارترین ابزار اقتدار جامعه و کشور است همان طور که دانش ما دشمن را به زانو در آورده است.
رمضان نژاد عنوان کرد: ما به هیچ وجه دنبال این نیستیم که مهندس غیر مؤثر را به کشاورزی تحمیل کنیم مهندسی که از محل تولید با افزایش راندمان تولید کشاورزی را دانش بنیان کنیم مؤثر است.
رمضان نژاد خاطرنشان کرد: نظام آموزش عالی از ادبیات محوری به سمت مهارت محوری پیش برود.
وی از ظرفیت پرورش اسب در رفسنجان یاد کرد و  گفت: وجود ۵ هزار راس اسب در رفسنجان اشتغال و ثروت آفرینی خوبی می تواند به دنبال داشته باشد..

برچسب ها:
رفسنجان سرمایه گذاری کشاورزی نظام مهندسی کشاورزی رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :