روایتی از پیاده روی اربعین/کودکان عراقی با التماس کفش هایمان را تمیز می کردند

  • شناسه خبر: 18109
روایتی از پیاده روی اربعین/کودکان عراقی با التماس کفش هایمان را تمیز می کردند

در پیاده روی بزرگ اربعین هر کسی به طریقی عشق خودش را به سرور و سالار شهیدان نشان می داد و کودکان عراقی هم با دادن چای و پذیرایی از راهپیمایان آن ها را التماس می کردند تا کفشهایشان را تمیز کنند

در پیاده روی بزرگ اربعین هر کسی به طریقی عشق خودش را به سرور و سالار شهیدان نشان می داد و کودکان عراقی هم با دادن چای و پذیرایی از راهپیمایان آن ها را التماس می کردند تا کفشهایشان را تمیز کنند.

به گزارش”روراستی” همایش بزرگ پیاده روی اربعین امسال هم با شکوه هر چه بیشتر نسبت به سال قبل در حال برگزاری است و در اینجا روایتی از  یکی از زائران پیاده اربابمان که توفیق حضور در این همایش  داشته را بیان می کنیم.

جمعیت مشتاق فوق العاده زیاد است، از مرز شلمچه که وارد شدیم توسط مردم خوب و خونگرم تنومه دعوت شدیم و شب را آن جا ماندیم. برایمان حمام آماده کردند و اجازه ندادند لباسهایمان را خودمان بشوییم و به زور از ما گرفتند و خودشان لباسهایمان را شستند.

شام مفصلی فراهم کرده بودند، اینترنت هم در اختیارمان گذاشتند و بعد از پذیرایی و استراحت فردا لباسهمایمان را که شسته بودند دادند و خودروی دربستی برایمان گرفتند تا به نجف رسیدیم.

در نجف میهمان ستاد بازسازی عتبات عالیات بودیم. این ستاد روزانه بیش از ۱۵ هزار  ناهار و شام برای زائران فراهم می کردند، تعداد موکب های ایرانی هم به نسبت سال قبل بیشتر شده بود و در حال خدمت رسانی به مردم بودند.

در طول مسیر هم موکب های عراقی پذیرای مردم و زائرین پیاده هستند و با التماس از افراد می خواهند که از غذا و چای  و دیگر نذری های آن ها بخورند. موکب های زیادی توسط ایرانیان هم در طول مسیر نجف تا کربلا ایجاد شده است و در آن ها امکانات خوبی از تلفن و اینترنت رایگان تا کفاشی، خیاطی و حمام پیش بینی شده است و هر روز برای چندین هزار نفر پخت غذا دارند.

از جمله موکب های بزرگ در این مسیر موکب امام خمینی(ره) ، امام رضا(ع) و صاحب الزمان(عج) بود. در مسیر نجف تا کربلا بیش از هشت مکان توسط همراه اول اینترنت رایگاه در اختیار زائران قرار داده شده است.

این زائر پیاده ارباب به نکته قابل توجهی اشاره کرد و افزود: کودکان خردسال عراقی هم همراه بزرگترهایشان در این همایش بزرگ پذیرای زائران بودند و حتی با یک لیوان آب خوشحال بودند که از زائران پذیرایی کنند، این کودکان با التماس کفش های زائران را تمیز می کردند و درخواست داشتند تا به موکب آن ها برویم از از غذا و نذریهایشان استفاده کنیم.

شور و عشق حسینی این همایش بزرگ را رقم می زند و هر سال با شکوهتر از سال قبل برگزار می شود و مشت کوبنده ای به دهان دشمنان اسلام  که چشم دیدن مسلمانان را ندارند، می زند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، اربعین، پیاده روی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :