پدافند غیر عامل باید اولویت مردم و مسؤولان باشد

  • شناسه خبر: 36933
پدافند غیر عامل باید اولویت مردم و مسؤولان باشد

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کرمان گفت: پدافند غیر عامل باید در بین مردم، مسؤولان و سیستم‌های اداری به عنوان اولویت در نظر گرفته شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کرمان گفت: پدافند غیر عامل باید در بین مردم، مسؤولان و سیستم‌های اداری به عنوان اولویت در نظر گرفته شود.

به گزارش “روراستی” پیمان سلاجقه صبح امروز در همایش پدافند غیر عامل که در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه برگزار شد، هدف از برگزاری هفته پدافند غیر عامل را فرهنگ‌سازی در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت: پدافند غیر عامل باید در بین مردم، مسؤولان و سیستم‌های اداری به عنوان اولویت کاری در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: هر دستگاه با توجه به تهدیدهایی که دارد، باید تمرین‌های لازم را برای آمادگی انجام دهد و دانش تخصصی خود را بالا ببرد، رهبر معظم انقلاب پدافند غیر عامل را مانند مصون‌سازی برای بدن دانستند، زیرا با تهدید دشمن آغاز می‌شود و در حوزه‌های مختلف متفاوت است، این مقوله برای دورسازی تهدیدها و کاهش آسیب‌پذیری تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کرمان در ادامه به قدمت پدافند غیر عامل به اندازه زندگی بشر اشاره کرد و ادامه داد: انسان‌های اولیه و عصر جدید هر کدام چالش‌هایی داشتند و دارند و امروزه تهدیدها و اقدامات دفاعی پیشرفته شده است در پدافند غیر عامل در شرایطی که در کشور جنگ نیست، پیش‌بینی‌های لازم صورت می‌گیرد که در مواقع جنگ و درگیری زیرساخت‌های لازم کشور از جمله آب، برق، ارتباطات، دستگاه‌های نظامی، بهداشت و درمان و … آماده باشند.

سلاجقه خاطرنشان کرد: هرجا که امکان وقوع بحران وجود داشته باشد، نقطه جذاب دشمن است و از همان نقطه وارد عمل می‌شود، بنابراین باید در کاهش آسیب‌پذیری تلاش کنیم و تهدید اصلی دارایی‌های خود را رصد کنیم به طور مثال فرودگاه تهدید نظامی، امنیتی، سایبری و هم تهدید زیستی دارد که باید ببینیم، تهدید پایه آن کدام است و در راستای کاهش آن تلاش کنیم.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، پدافند، غیرعامل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :