دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ولیعصر:

زیرساخت‌های دانشگاه ها برای آموزش مجازی ضعیف است

  • شناسه خبر: 56049
زیرساخت‌های دانشگاه ها برای آموزش مجازی ضعیف است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رفسنجان با اشاره به مشکلات شروع ترم جدید تحصیلی دانشگاه‌ها گفت: ضعیف بودن زیرساخت‌های دانشگاه و نتیجتا به مشکل برخوردن سامانه‌های مجازی دانشگاه‌ها مشکل اساسی هست که باعث زیان دیدن دانشجو می‌شود و بعضا شاهد پایمال شدن زحمات دانشجویان در امتحانات بوده‌ایم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رفسنجان با اشاره به مشکلات شروع ترم جدید تحصیلی دانشگاه‌ها گفت: ضعیف بودن زیرساخت‌های دانشگاه و نتیجتا به مشکل برخوردن سامانه‌های مجازی دانشگاه‌ها مشکل اساسی هست که باعث زیان دیدن دانشجو می‌شود و بعضا شاهد پایمال شدن زحمات دانشجویان در امتحانات بوده‌ایم.

به گزارش روراستی، رامین مرادی با اشاره به اینکه چیزی تا شروع ترم جدید در دانشگاه‌ها نمانده است، اظهار داشت: بنا به شرایط موجود که طبق اعلام‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی که در ستاد مبارزه با کرونا و اجرایی شدن آن در دانشگاه‌ها چه دولتی و چه غیر دولتی برگزاری کلاس مثل ترم قبل باید به‌صورت مجازی برگزار بشود، اما این رویه یکسری مشکلات زمینه‌ای و زیرساختی را به همراه دارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رفسنجان با بیان اینکه مشکلات را به دو دسته می‌توان شرح داد، افزود: مشکلات اول که از جانب نحوه ارائه دروس است که به علت کم بودن تجهیزات آموزشی مخصوص کیفیت لازم را ندارد و یادگیری دروس به بالای حداقل ۶۰ درصد به عهده خوده دانشجویان است و همینطور ضعیف بودن زیرساخت‌های دانشگاه و نتیجتا به مشکل برخوردن سامانه‌های مجازی دانشگاه‌ها دومین مشکل اساسی هست که باعث زیان دیدن دانشجو می‌شود و بعضا شاهد پایمال شدن زحمات دانشجویان در امتحانات بوده‌ایم.
مرادی با بیان اینکه راهکار ما تعیین فرصت مجدد با آماده کردن نمونه سوالات دوم با مدت زمان مناسب برای حل این نحو از مشکلات است، افزود: اما مشکلاتی که از جانب دانشجویان سراسر کشور است، اساسی‌تر است که باید دولت و وزارت علوم و همینطور هیئت رئیسه دانشگاه‌ها حتما به آن بپردازند و به‌فکر چاره باشند، مشکلاتی از جمله عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت و همینطور بالا بودن قیمت‌های بسته‌های اینترنتی و کمبود سخت‌افزارهای آموزشی و همینطور نداشتن محیط لازم برای شرکت در امتحانات میان‌ترم و پایان‌ترم از جمله آن است.
وی افزود: ما دانشجویانی در دانشگاه‌ها داریم که جزو قشر ضعیف جامعه هستند و زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این مهمترین وظیفه حکومت و جامعه اسلامی است که به این مشکلات رسیدگی کنند و عدالت آموزشی را در جامعه برقرار کنند و زمینه‌ای را مهیا کنند تا حداقل‌های آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار بدهند.
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رفسنجان عنوان کرد: راهکار ما برای همیاری و کمک‌رسانی به این دانشجویان این است که مسئولان آموزشی و امور دانشجویی مشارکتا ورود پیدا کنند و اتوماسیونی برای درخواست دانشجویان در سامانه‌های گلستان و بوستان قرار دهند و با شناسایی دانشجویان مستضعف و کم‌درآمد دانشگاه‌ها و در ادامه با افزایش وام‌های کمک تحصیلی، خرید لپ تاپ و حتی گوشی‌های نسل جدید این مشکلات را برطرف کنند و همینطور با تشخیص این افراد حتی‌الامکان یک تعداد مشخصی را در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل کنند تا از اینترنت و کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه استفاده کنند.
مرادی با بیان اینکه با برگزار نشدن دانشگاه‌ها کمکی به بودجه دولت می‌شود مسئولان ذیربط باید پیگیر  این مسئله بشوند و بودجه مربوطه را برای حل مشکلات ذکر شده مصرف کنند، خاطرنشان کرد: وزارت علوم و وزارت ارتباطات باید حداکثر همکاری را برای رفع مشکلات اینترنت در مناطق دور افتاده را انجام بدهند.
وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور که شعار عدالت‌خواهی را سر می‌دهند باید به مسئله عدالت آموزشی ورود پیدا کنند و یک‌صدا خواهان امر مهم در سراسر کشور بشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش مجازی جامعه اسلامی دانشگاه ولیعصر دانشگاه زیرساخت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :