بدهی ۲۶ میلیاردی بیمه‌ها به بیمارستان علی بن ابیطالب/تولید و امحاء روزانه ۵۰۰ کیلوگرم زباله عفونی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 29134
بدهی ۲۶ میلیاردی بیمه‌ها به بیمارستان علی بن ابیطالب/تولید و امحاء روزانه ۵۰۰ کیلوگرم زباله عفونی در رفسنجان

رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) رفسنجان از بدهی ۵۰ میلیاردتومانی بیمه ها به بیمارستان های رفسنجان خبرداد.

به گزارش”روراستی” علی مظفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری در محل بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) افزود: وضعیت ایمنی و دفع بهداشتی زباله‌های عفونی طی چند سال گذشته نابسامان بود، اما از سال گذشته در بیمارستان‌های دولتی رفسنجان زباله‌های عفونی از غیرعفونی جدا و به ترتیب در پاکت زباله‌های به رنگ زرد و مشکی رنگ انداخته می‌شوند.

مظفری بیان داشت: این زباله‌های عفونی به وسیله دستگاه اتوکلاو امحا و به صورت ۱۰۰ درصد به زباله‌های غیرعفونی تبدیل می‌شوند از بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان روزانه ۲۵۰ کیلوگرم زباله عفونی و از بیمارستان مرادی، مراکز دندانپزشکی، زایشگاه نیک نفس و دیگر مراکز هم روزانه ۳۰۰ کیلوگرم تولید و جمع‌آوری و به این بیمارستان برای امحا انتقال می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه پس از امحا شدن زباله‌ها در بیرون از شهر در عمق چهار متری به صورت بهداشتی دفن می‌شوند، تاکید کرد: نظارت بر زباله‌های عفونی در کل شهرستان به صورت جدی انجام می‌شود تا مشکلی برای محیط زیست و شهروندان به وجود نیاید.

بدهی ۵۰ میلیاردی بیمه‌ها به بیمارستان رفسنجان

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب رفسنجان گفت: از سال گذشته تا کنون بیمه‌ها به این بیمارستان حدود ۲۶ میلیارد تومان بدهی دارند و امید می‌رود با پرداخت این مبلغ مشکل اضافه کاری‌ها و کارانه پزشکان و دیگر نیروها برطرف شود.

مظفری با بیان اینکه در اجرای طرح تحول نظام سلامت بیماران روستایی و بیماران شهری با استفاده از بیمه می‌توانند به ترتیب سه و شش درصد از هزینه‌های درمان را پرداخت کنند، ادامه داد: بیمارانی که متولی و صاحب ندارند، هزینه‌های هنگفتی بر بیمارستان تحمیل می‌کنند، مانند افاغنه و بیمارانی که از سوی بهزیستی مراجعه می‌کنند و یا بیمارانی که… هزینه‌های سنگینی بر بیمارستان تحمیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: به ناچار بیمارستان برای درمان این افراد هزینه می‌کند، اما بهتر بود که این افراد هم بیمه بودند و از پرداخت هزینه‌هایشان کاسته می‌شد، این در حالی است که افاغنه در این شهرستان در حال بیمه شدن هستند تا آنها هم از امکانات و خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب رفسنجان تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت هیچ بیماری برای تهیه دارو و انجام آزمایشات به بیرون از این بیمارستان ارجاع داده نمی‌شود و تمام ملزومات و تجهیزات درمانی توسط بیمارستان تهیه و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

افزایش تخت‌های بیمارستان به ۵۵۰ تخت

مظفری ابراز داشت: بخش اطفال این بیمارستان با ۴۲ تخت با اعتبار بالغ بر ۱٫۵ میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود، ضمن اینکه بخش vip در دوطبقه بالای این بخش اطفال هم با هزینه ۴٫۵ میلیارد تومان ساخته می‌شود و انقلاب مهمی در این بخش برای کودکان و اطفال ایجاد می‌شود.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب رفسنجان بیان داشت: در این بیمارستان که ۳۰۰ تخت مصوب دارد به ۵۵۰ تخت افزایش می‌دهیم.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب رفسنجان ادامه داد: بخش آنکولوژی «سرطان» این بیمارستان هم که هزینه ۳ میلیارد تومان در بر دارد و از مردم و خیران می‌خواهیم که در تأمین این اعتبار ما را یاری دهند تا بیماران برای درمان از این شهرستان به شهرستان‌های دیگر عزیمت نکنند.

وی به احداث اورژانس بیمارستان هم اشاره کرد و گفت: این اورژانس در ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع زمین با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان ایجاد می‌شود، پروژه اسکیلپ هم که ارزیابی مهارت‌های دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی است نیز با اعتبار بالغ بر ۳۶۰ میلیون تومان در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

مظفری عنوان کرد: در بحث طب تصویری هم باید بگویم که فاز اول آن فعال بوده و فاز دوم نیز با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نیاز در حال تکمیل شدن است.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب رفسنجان با اشاره به وجود شش اتاق عمل در این بیمارستان ادامه داد: دو اتاق عمل دیگر هم به این مجموعه اضافه می‌شود و در هر هفته می‌توان گفت بین یک تا پنج عمل جراحی قلب رد این بیمارستان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام هم احداث همراه‌سراست که در بهمن ماه افتتاح می‌شود، این پروژه با همت خانواده خیر نجم‌الدینی در دست اجراست و این همراه‌سرا می‌تواند برای همراهان بیمارانی که از راه‌های دور، شهرستان‌های مجاور و دیگر استان‌ها برای درمان مراجعه می‌کنند، مکان استراحتی باشد.

مظفری با اشاره به وجود پزشک مقیم جراح در بیمارستان و پزشک طب اورژانس در اورژانس بیمارستان اظهار داشت: امسال تا کنون موردی از مرگ و میر آنفلوآنزا در این شهرستان نداشتیم.

رئیس بیمارستان علی‌بن ابیطالب رفسنجان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۳۰ نیرو اعم از پزشک، پرستار، بیماربر، بهیار، خدماتی، آشپز و … در این بیمارستان مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

img_4534-copy img_4542-copy img_4549-copy img_4550-copy img_4557-copy img_4595-copy img_4608-copy img_4619-copy img_4628-copy img_4623-copy img_4637-copy img_4638-copy img_4643-copy img_4647-copy img_4655-copy img_4662-copy

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، تولید، زباله رفسنجان، روراستی، زباله، عفونی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مه پاش

    سلام عالی بود. ممنون

    محمدرضااکبری

    درود بر دکتر مظفری انصافا از وقتی دکتر مظفری اومده وضعیت بیمارستان خیلی بهتر شده دمتون گرم. . .

    خنامان

    ان شاالله موفق باشند جناب اقای دکتر مظفری عزیز

    ali

    سلام خدایش الان وضعیت کشته ها بیمارستان یکم بهتر شده

    ناشناس

    خدا خیرشون بده ولی ای کاش دکترهای متخصص تری رو می اوردین

    شریف

    خدایش از زمانی که ایشان مدیر بیمارستان سده وضعیت بیمارستان خیلی بهتر شده جای تشکر داره از ایشان.ممنونیم

    ali

    خدا قوت جناب اقای دکتر مظفری -تشکراز زحماتتون

    مجتبی

    به همین دلیل داروها گرونه که بیمه ها پول نمی دن