۱۵ تن مواد غذایی فاسد در رفسنجان معدوم شد

  • شناسه خبر: 31936
۱۵ تن مواد غذایی فاسد در رفسنجان معدوم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا اول اسفند ماه، ۱۵ تن موادغذایی فاسد در این شهرستان معدوم شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا اول اسفند ماه، ۱۵ تن موادغذایی فاسد در این شهرستان معدوم شده است.

به گزارش”روراستی” احمد جمالی‌زاده امروز در حاشیه آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: باتوجه به مسافرت‌ها وحجم بالای مسافرانی که به شهرمان سفر می‌کنند، همزمان از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین طرح سلامت نوروزی اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: در این طرح همکاران بازرس بهداشت محیط به صورت ویژه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی اماکن بین‌راهی، رستوران و اغذیه‌فروشی‌ها بازدید انجام می‌دهند و اگر تخلفی باشد برخورد می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان ادامه داد: همچنین از اماکن عمومی مانند سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و بین‌جاده بازدید می‌شود و قبل از آغاز عید نوروز تذکرات لازم داده تا در راستای رفع نقص این مشکلات اقدام شود.

جمالی‌زاده تصریح کرد: برنامه‌های کشیک از ابتدای اسفند برنامه‌ریزی شده و صبح و بعداز ظهر و بعضی ایام کشیک شب انجام که اگر مردم شکایتی داشتند و حضوری خواستند مراجعه کنند به معاونت بهداشتی و در غیر این‌صورت تلفن گویای ۱۹۰ سامانه کشوری است که می‌توانند با آن مشکلات را در میان بگذارند.

وی عنوان کرد: شماره واحد بهداشت محیط ۳۴۲۵۳۰۲۵ در خدمت شهروندان است و همکاران ما هر زمان باشند، پاسخگو هستند.

این مسؤول در ادامه با اشاره به آمار عملکرد معاونت بهداشتی از ابتدای سال اول اسفند ماه جاری عنوان کرد: همکاران ما ۲۶ هزار و ۴۳۰ مورد بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی داشتند و بیش از ۷ هزار بازدید از اماکن عمومی انجام شده است.

وی ادامه داد: ۴۵۰ مورد بازدید از کافه‌های بین‌راهی داشتیم و اخطارهایی که دادیم ۴۳۵ مورد بوده و ۷۹ مورد هم تعطیلی داشتیم.

جمالی‌زاده با بیان اینکه یکی از کارهایی که انجام شده نمونه‌گیری و آزمایشات میکروبی و شیمیایی آب است، عنوان کرد: ۶۰۰ مورد شکایت در زمینه‌های مختلف بوده که رسیدگی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۵ تن ماده غذایی فاسد از ابتدای سال تا اول اسفند معدوم شده و تمام بازدیدها و بازرسی‌ها در سامانه کشوری که همه دانشگاه‌ها دارند و اداره کل ملاحظه می‌کند ثبت می‌شود.

جمالی‌زاده متذکر شد: سنجش میزان نمک و اسیدیته نان در همان محل نانوایی انجام می‌شود و همان موقع تذکرات لازم داده می‌شود تا مشکل رفع شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان یادآور شد: ۳۰ نفر بازرس در این ایام در طرح بسیج سلامت با ما همکاری دارند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، غذایی، فاسد
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :