ثبت ۲۸۴۰ ازدواج و ۶۲۹ طلاق در دفاتر رفسنجان

  • شناسه خبر: 33673
ثبت ۲۸۴۰ ازدواج و ۶۲۹ طلاق در دفاتر رفسنجان

رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان رفسنجان گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۲ هزار و ۸۴۰ ازدواج و ۶۲۹ مورد طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق این شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس ثبت اسناد و املاک شهرستان رفسنجان گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۲ هزار و ۸۴۰ ازدواج و ۶۲۹ مورد طلاق در دفاتر رسمی ازدواج و طلاق این شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش ” روراستی” محمد آرمان‌پور امروز در نشست خبری با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک زیرمجموعه قوه قضائیه است و خدمات بسیار گسترده‌ای به مردم ارائه می‌دهد، افزود: عدم شناخت مردم نسبت به این سازمان موجب شده تا ذهنیت آنها تنها به سمت اسناد مالکیت برود در حالی‌ که فعالیت‌های این سازمان فراتر و گسترده‌تر از این است.

مدیر ثبت اسناد و املاک شهرستان رفسنجان تصریح کرد: در شهرستان رفسنجان ۳۰ دفترخانه اسناد رسمی، هشت دفترخانه طلاق و ۱۸ دفترخانه ازدواج فعالیت دارند که از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۲ هزار و ۸۴۰ ازدواج و ۶۲۹ مورد طلاق در آنها به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در دفاتر اسناد رسمی رفسنجان ۳۸ هزار و ۷۱۱ سند تنظیم و در بحث اجرا ۲۵۰ مورد پرونده سال جاری تشکیل شده است.

آرمان‌پور عنوان کرد: میزان وصولی از طریق اجرای ثبت در شهرستان رفسنجان ۳۱ میلیارد و ۵۴۷ میلیون و ۸۳ هزار و ۶۸۶ ریال بوده و ۲ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ‌و ۳۳۴ هزار و ۲۶۰ ریال وصولی حقوق دولتی از این طریق انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه کل درآمدزایی اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان از ابتدای سال ۹۵ تاکنون که به خزانه کشور واریز شده، ۲۶ میلیارد و ۱۶۵ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۲۷۷ ریال بوده است.

مدیر ثبت اسناد و املاک رفسنجان با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۸ هزار و ۲۱۶ سند در این شهرستان صادر شده است، افزود: ۴ هزار و ۹۱۵ مورد پاسخ استعلامات، یک‌ هزار و ۳۹۴ مورد بازداشت سند و ۹۸۰ مورد رفع بازداشت سند انجام شده است.

آرمان‌پور ابراز داشت: امسال دو سیاست و هدف بزرگ را سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دنبال می‌کند که ضرورت دارد مردم نسبت به آن اهتمام بورزند.

وی این اهداف بزرگ را جانمایی و ثبت اراضی ملی و تعویض اسناد مالکیت از دفترچه‌ای به کاداستر عنوان و تأکید کرد: مسؤولان ادارات متولی اراضی ملی باید طبق نقشه این اراضی را جانمایی کنند تا به ثبت برسد.

آرمان‌پور اضافه کرد: همچنین فراخوانی نسبت به تعویض دفترچه‌های مالکیت داده می‌شود که ضرورت دارد مردم حتما نسبت به آن اقدام کنند چرا که تا پایان سال ۹۷ که پایان برنامه پنج ‌ساله در مورد اجرای کاداستر است، اسناد مالکیت دفترچه‌ای از درجه اعتبار ساقط می‌شوند.

مدیر ثبت اسناد و املاک شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد خدمات سازمان الکترونیکی انجام می‌شود، یادآور شد: رفسنجان نخستین شهرستان استان در اجرای طرح شمیم است.

وی در ادامه هزینه ثبت ازدواج را ۱۹۰ هزار تومان و هزینه ثبت طلاق را ۲۱۰ هزار تومان عنوان کرد و متذکر شد: تمام دفترداران ازدواج و طلاق و اسناد رسمی دانش‌آموختگان رشته حقوق و روحانیان معتمد هستند و بر کار آنها نظارت می‌شود.

آرمان‌پور به قدمت اداره ثبت اسناد رفسنجان که در سال ۱۳۱۳ هجری‌ شمسی تأسیس شده اشاره کرد و از قدمت ساختمان فعلی این اداره و فرسودگی آن سخن به میان آورد.

وی ادامه داد: ساختمان جدید اداره در ضلع شمالی مصلای امام‌ خامنه‌ای رفسنجان در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۳۴۰ مترمربع با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در حال احداث است که یک‌ هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا دارد و با وجود حجم بالای ارباب‌رجوع پاسخگویی بهتری به مراجعان صورت خواهد گرفت.

آرمان‌پور افزود: ۱۷۷ هزار پرونده در بایگانی اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان داریم که سوابق کل شهرستان هستند و امسال تمام این پرونده‌ها اسکن می‌شوند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ثبت، طلاق
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :